2026-05-25, 21:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag vet inte om jag håller med dig om att den personlighet du beskriver går "hand i hand med parafilier". Vilka parafilier syftar du på?
Finns mkt att läsa om det för den som är intresserad:
Citat:
”These findings are consistent with an impulsive omnivorous sexual appetite among individuals who score high on psychopathy,” the researchers wrote.”
https://www.psypost.org/the-psychology-of-forbidden-pleasures-new-insights-into-paraphilic-interests-uncovered

Studien artikeln ovan är baserad på:
Citat:
”Psychopathy, on the other hand, was associated with behavior for frotteurism, transvestic fetishism, scatophilia, hebephilia, pedophilia and zoophilia.

As expected, psychopathy was linked with engaging in paraphilias that might constitute illegal behavior if acted upon (e.g., frotteurism, hebephilia, pedophilia and zoophilia) as well as the more extreme scatophilia, which was only predicted by gender, arousal and psychopathy.”
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2024.2319242#d1e829

Och att de inte är äckelmagade (typ styckmord, nekrofili, illaluktande vaginor):
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11635422/

En person med en uppenbar personlighetsstörning som Robin är givetvis störd på alla plan - även det sexuella - & ägnar sig åt all möjlig skit.
Personligen tycker jag inte man kan prata om en specifik parafili då. Ofta är det impulsivt & ändrar sig över tid.
Citera
2026-05-25, 23:22
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Har vi fått en uppdaterad rapport om Robin senaste veckorna??? Har varit väldigt tyst .

Nu händer inget medialt innan åtal i oktober/november någon gång.
Citera
2026-05-26, 21:00
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Finns mkt att läsa om det för den som är intresserad:

https://www.psypost.org/the-psychology-of-forbidden-pleasures-new-insights-into-paraphilic-interests-uncovered

Studien artikeln ovan är baserad på:

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2024.2319242#d1e829

Och att de inte är äckelmagade (typ styckmord, nekrofili, illaluktande vaginor):
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11635422/

En person med en uppenbar personlighetsstörning som Robin är givetvis störd på alla plan - även det sexuella - & ägnar sig åt all möjlig skit.
Personligen tycker jag inte man kan prata om en specifik parafili då. Ofta är det impulsivt & ändrar sig över tid.

En person som har en personlighetsstörning behöver inte per automatik vara "störd" i det som rör sexualitet.

Och det behöver inte ändra sig över tid om personen har en parafili och dessutom en personlighetsstörning. Istället kan det vara en väldigt exakt och specifik parafili som är bestående över lång tid. Eller flera parafilier.

Hur personen agerar på den eller agerar ut den, kan dock ändras över tid beroende på vad som sker i personens liv och impulskontroll etc.

Jag menar inte att ifrågasätta det du skriver för det är absolut vanligt med kombon antisocial personlighetsstörning och parafili men man kan ha parafilier utan att ha en personlighetsstörning. Det var det jag ville nyansera.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-05-26 kl. 21:03.
Citera
2026-05-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
(…..)

Slumpen är just slumpen!

Han kände till området och kände sig trygg, Samt nära hem det räckte för honom!

Jag skriver för att få fram helheten och förväntar mig inte att andra skribenter ska dela mitt perspektiv, det viktiga är just att alla skriver från sitt perspektiv och tillsammans läggs en bild som kommer så nära sanningen som möjligt.

En slump är ingen slump om samband finns, jag radade upp samband.

Så du anser att det är en slump att han, uthängd i den media som är starkt sammankopplat med Salemdemonstrationen, valde att förfölja den dottern några hundra meter från platsen där Daniel Wretström blev mördad?

Och du tycker det är en slump att det var mindre än två veckor efter Salemdemonstrationen som var den 6 dec?

Och om dottern påminde om den mördade Wilma Andersson tycker du att det är en slump också?

Och du menar att det är en slump att han valde sin jakt på både dottern och My under samma månad som Salemdemonstrationen?

Och du tycker att han skulle vara helt känslomässigt oberörd över att de som hängt ut honom i artikeln och varnat för honom med namn och bild, kommit till hans område och stolt demonstrerat för ett tryggt Salem mot sådana som honom, skulle du vara oberörd?

Kände sig trygg?

Trygg efter att det visat upp sig folk i Salemdemonstrationen som han vet vill ha bort honom från samhället och om de visste att han tänkte på överfall och nekrofili kan han lätt tänka sig hur han skulle bli bemött. Och han vet inte hur många av dom som bor i närheten.

Så trygg tänker jag att han inte kan ha känt sig eller varit i det området eller någonstans egentligen, kanske han till och med därför valde lugna villaområde-sidan och fångade My och inte det mångetniska Salem Centrum och där kring skogen där han (eventuellt ) var den som förföljde den dottern 18 dec.

Det är ju inga slumpar om den dottern påminner om den mördade Wilma Andersson, det kan inte vara en slump att han valde att förfölja den dottern några hundra meter från själva platsen där Salemdemonstrationen har sitt ursprung, det kan inte vara en slump att han hade jakten i dec så nära Salemdemonstrationen som är starkt förknippad med den media som hängt ut honom med namn och bild.

Berätta hur du kommer fram till att det skulle vara slumpar?
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-05-27 kl. 05:52.
Citera
2026-05-27, 17:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nu händer inget medialt innan åtal i oktober/november någon gång.

jaha oktober, det kunde man ju gissa, synd det inte innebär annat också.
Citera
2026-05-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag skriver för att få fram helheten och förväntar mig inte att andra skribenter ska dela mitt perspektiv, det viktiga är just att alla skriver från sitt perspektiv och tillsammans läggs en bild som kommer så nära sanningen som möjligt.

Så du anser att det är en slump att han, uthängd i den media som är starkt sammankopplat med Salemdemonstrationen, valde att förfölja den dottern några hundra meter från platsen där Daniel Wretström blev mördad?

Och du tycker det är en slump att det var mindre än två veckor efter Salemdemonstrationen som var den 6 dec?

Och om dottern påminde om den mördade Wilma Andersson tycker du att det är en slump också?

Och du menar att det är en slump att han valde sin jakt på både dottern och My under samma månad som Salemdemonstrationen?

Och du tycker att han skulle vara helt känslomässigt oberörd över att de som hängt ut honom i artikeln och varnat för honom med namn och bild, kommit till hans område och stolt demonstrerat för ett tryggt Salem mot sådana som honom, skulle du vara oberörd?

Kände sig trygg?

Trygg efter att det visat upp sig folk i Salemdemonstrationen som han vet vill ha bort honom från samhället och om de visste att han tänkte på överfall och nekrofili kan han lätt tänka sig hur han skulle bli bemött. Och han vet inte hur många av dom som bor i närheten.

Så trygg tänker jag att han inte kan ha känt sig eller varit i det området eller någonstans egentligen, kanske han till och med därför valde lugna villaområde-sidan och fångade My och inte det mångetniska Salem Centrum och där kring skogen där han (eventuellt ) var den som förföljde den dottern 18 dec.

Det är ju inga slumpar om den dottern påminner om den mördade Wilma Andersson, det kan inte vara en slump att han valde att förfölja den dottern några hundra meter från själva platsen där Salemdemonstrationen har sitt ursprung, det kan inte vara en slump att han hade jakten i dec så nära Salemdemonstrationen som är starkt förknippad med den media som hängt ut honom med namn och bild.

Nu blandar jag mig i eran lilla sido-diskussion här. Men jag förstår inte riktigt vad exakt du menar. Menar du att han gjorde detta med flickan för att en Salem-demonstration ägt rum i närheten, av personer som hatar såna som Robin? Och isf, vad ville han åstadkomma med brottet då? För att han var uppjagad och rädd? Tror du själv mer på den teorin än att han helt enkelt är en riktigt sjukt störd och vidrig individ?
Och rädd lär han inte känt sig eftersom han ju spökade ut sig, klädde sig till tjej mm. Hur skulle någon av dem kunna identifiera honom?
Och gällande "...kommit till hans område och stolt demonstrerat för ett tryggt Salem.." Till hans område? Verkligen? Salem ligger ju där det ligger. Varför bosatte han sig ens i närheten av deras område?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-05-27 kl. 19:51.
Citera
2026-05-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
(….)
Menar du att han gjorde detta med flickan för att en Salem-demonstration ägt rum i närheten, av personer som hatar såna som Robin? Och isf, vad ville han åstadkomma med brottet då?
(…….)
Och rädd lär han inte känt sig eftersom han ju spökade ut sig, klädde sig till tjej mm. Hur skulle någon av dem kunna identifiera honom?
Och gällande "...kommit till hans område och stolt demonstrerat för ett tryggt Salem.." Till hans område?

(……)Salem ligger ju där det ligger. Varför bosatte han sig ens i närheten av deras område?

Salemdemonstrationen var inte en aktuell årlig tradition när han flyttade 1 km från Salem kommungräns.

Och att Salemdemonstrationen återupptogs är som en maktdemonstration mot sådana som har liknande mordiska,pedofila och nekrofila planer som honom.

Rädslan kan ju bäras inuti oavsett hur mycket en person klär ut sig och hoppas på att inte bli igenkänd. Hans ansikte var ju unikt på många sätt och han kan inte veta vilka bilder folk tagit eller kartlagt honom även på hans adress på Tärnstigen 2.

Han var ju sexualbrottsling, pedofil och troligen nekrofil det är poängen med själva brottet.

Val av geografiskt område tror jag är valt pga att han blev provocerad av att den media som hängt ut honom och varnat för honom med namn, bild och ID-nr är starkt länkat till Salemdemonstrationen.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fnordfront.se%2Fnordfront -exponerar-hanif-balis-pedofil-pa-ekero%23%3A%7E%3 Atext%3Dp%25C3%25A5%2520Eker%25C3%25B6%2Cpedofilen %2520Robin%2520Andersson%252C%2520tidigare%2520S%2 5C3%25A4bb%2520Hjerth

Det är så tydligt, men också besvärande för många eftersom om han röstade SD troligen så har han haft bra tankar också och troligtvis bra beteenden också.

Och flickan som jag antar du menar är den dottern som blev förföljd den 18 december några hundra meter ifrån där Salemdemonstrationen har sitt centra där Daniel Wretström mördades.

Om det var han, och han hade lyckats ta henne istället för My, då hade det varit ännu närmre Salemdemonstrationen och ännu tydligare koppling.
Citera
2026-05-28, 08:24
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Salemdemonstrationen var inte en aktuell årlig tradition när han flyttade 1 km från Salem kommungräns.

Och att Salemdemonstrationen återupptogs är som en maktdemonstration mot sådana som har liknande mordiska,pedofila och nekrofila planer som honom.

Du bara upprepar samma sak om och om igen och nej, salemdemonstrationen är inte en maktdemonstration mot "sådana som honom". Det är bara något du fått för dig och vägrar släppa.

Ge oss några källor på ditt påstående.

Här kommer några källor som säger annat:

Samlingen anordnades för att hedra minnet av 17-årige Daniel Wretström som mördades i Salem år 2000.
Expo.se

Manifestationen arrangerades av Salemfonden som angav att syftet var att demonstrera "mot svenskhat och det urskillningslösa svenskfientliga våldet"
Salemfonden.se

Bland motiven till att vissa organisationer, bland annat Nationaldemokraterna, deltog i marschen fanns bland annat missnöje med att mördaren dömdes till rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, och att några av dem som misstänktes för medhjälp blev frikända.
nd.se
Citera
2026-05-28, 11:01
Medlem
notknapparens avatar
Nu har det gått nästan tio dagar sedan vi fått besked om att det slutgiltiga obduktionsresultatet kommit.

Jag tror att Robin nu genomgått ett eller flera förhör om detta.

Förhoppningsvis trillar det även in svar från de tekniska undersökningarna nu, som kanske stöder åklagarens misstanke.

Jag hoppas att vi innan midsommar kan få något lugnande besked. För familjen borde det kännas oroligt att det tar så lång tid med obduktionsresultatet.

Hemska tanke om det inte går att styrka mord tydligt.
Citera
2026-05-28, 11:55
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
jaha oktober, det kunde man ju gissa, synd det inte innebär annat också.

Jag gissar bara. Det som är sagt är ”efter sommaren”
Citera
2026-05-28, 19:31
Medlem
Citat:

Rädslan kan ju bäras inuti oavsett hur mycket en person klär ut sig och hoppas på att inte bli igenkänd. Hans ansikte var ju unikt på många sätt och han kan inte veta vilka bilder folk tagit eller kartlagt honom även på hans adress på Tärnstigen 2.

Han var ju sexualbrottsling, pedofil och troligen nekrofil det är poängen med själva brottet.

Val av geografiskt område tror jag är valt pga att han blev provocerad av att den media som hängt ut honom och varnat för honom med namn, bild och ID-nr är starkt länkat till Salemdemonstrationen.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fnordfront.se%2Fnordfront -exponerar-hanif-balis-pedofil-pa-ekero%23%3A%7E%3 Atext%3Dp%25C3%25A5%2520Eker%25C3%25B6%2Cpedofilen %2520Robin%2520Andersson%252C%2520tidigare%2520S%2 5C3%25A4bb%2520Hjerth

Det är så tydligt, men också besvärande för många eftersom om han röstade SD troligen så har han haft bra tankar också och troligtvis bra beteenden också.

Och flickan som jag antar du menar är den dottern som blev förföljd den 18 december några hundra meter ifrån där Salemdemonstrationen har sitt centra där Daniel Wretström mördades.

Om det var han, och han hade lyckats ta henne istället för My, då hade det varit ännu närmre Salemdemonstrationen och ännu tydligare koppling.
Jaha sorry, hade dålig koll på att demonstrationen inte ägt rum på många år innan 2025.

Men Salemmarschen har väl inget med såna personer som Robin att göra? Mer utförligt det som Noetlovskij skrev här ovan.

Med flickan menade jag (och borde så skrivit) BO. Jag får fortfarande inte ihop varför han skulle gå ut och mörda för att någon demonstration hållits i närheten, även om den varit riktad mot såna som han, vilket jag betvivlar.
Citera
2026-05-28, 19:53
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Kände sig trygg?

Givetvis behöver vi inte hålla med varandra här i tråden. Konsensus är inte riktigt Flashbacks moderskepp. Att få spekulera och föra fram teorier eller hypoteser står oss fritt. Liksom att lyfta fakta när så finns.

När jag läser det du skriver tänker jag att det kanske inte är samband du belyser. Inte samband i benämningen korrelation och kausalitet. Du beskriver olika fenomen eller händelser som du sätter i relation till MGM:s agerande. Men de är inte samband. Att två saker uppträder samtidigt eller i närtid eller på samma plats, betyder inte per automatik att den ena är orsaken till den andra.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-05-28 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in