Citat:
Ursprungligen postat av
Grisus-Kristus
Potionera ut rädsla?
Ge exempel på det så jag förstår vad du menar.
Har du varit rädd någon gång? Normala människor går igenom en livstid från 0-80 och får viss rädsla genom livet, exempelvis av att titta på Hasse Aros Efterlyst. De kanske stänger dörren extra hårt och kollar att nyckeln gick i lås extra noga.
Men vi som inte varit rädda för invandring och vuxit upp med den, orkar inte med rasism även om det av nödvändighet behöver finnas för att få ekonomiskt skillnad och tillväxt. Åh, vilka stora tankar, right? Precis sånt jag vill tänka på. Inte fokusera på mig själv.
Rädsla är även anknutet till karma. Har du inte varit rädd på säg 20 år, kommer rädslan som en saftig käftsmäll när du söker sanning.
För det är då du inser det. Att du kanske inte bör söka den för att den existerar. Av kärlek? Vem vet?
Livet smakar inte alltid Lingongrova. Men det finns
enorma lärdomar att ta del av. Blir alltid lika förbluffad över människor som fyller vagnar med jul- och påskmat numera. Särskilt om de är äldre än mig själv. Hur man kan lyckas gå igenom
ett helt liv utan att förstå djupare mening än det som står skrivet eller berättas för en. Ridå.
"Oh, Heaven is a Place on Earth!". Kaxigt värre, även om låten är fin. Först nu börjar jag förstå. Även om relativitet aldrig någonsin kan jämföras med Gud.