Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Skämtar du nu eller försöker du vara ironisk? Det framkommer stött och stadigt om hur kriminella jobbar inom vården och hur gängkriminella äger bolag inom detta gebit, samt att språkproblem är det minsta av problemen. Finns analfabeter som inte kan många ord svenska alls inom vården - har tyvärr träffat slika som tar hand om min kära och arma mor...
Var faktiskt inte ironisk. Vill inte tro det är lika illa överallt faktiskt, ordinarie hemtjänst som tog hand om min mor var helt ok. Även om de kunde svenska förstod mamma dem inte ändå då de de pratar så fort och "liksom skäller ut orden" Vikarierna särskilt över sommaren var katastrof. De kunde komma vid 19.30 för att lägga henne när det stod i arbetsbeskrivningen att hon skulle gå i säng 21.15 efter toabesök. Hon skulle kissat ner sig varenda natt om hon gick i säng 19.30 och klev upp 08.00. Hon hade nattblöja men ville inte kissa ned sig eftersom hon var helt klar i huvudet. Duschhjälp av manliga vägrade hon, då sket hon i att duscha i stället, vilket hände rätt ofta. Hon gjorde en nödtvätt. Ansikte, armhålor och underliv. Fötterna nådde hon inte pga ryggproblem.
Nu bodde hon i en småstad men jag kan tänka mig det även där fanns en uppsjö av arbetslösa, som inte var kriminella och kunde svenska. Vettefan vad alla arbetslösa gör, tror de alla att de bara kan ta jobb som ingenjör, datavetare osv? Bra att bidragen dras in lite så de kommer ut i verkliga livet.