2026-05-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Henrik Jönsson, Aron Flam och Jan Emanuel stoppas av Folkets hus i Borlänge
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Vi har personen som är känd som nazistpyssling, en stolt jude som twittrar om hur glad han blir när Israel avrättar femåriga flickor och en gammal dokusåpastekare som mjölkat miljoner i skattepengar med att ha flyktingförläggningar och skryter om att han kan parkera var han vill för att han har råd att betala böterna.

En riktigt rövgäng av snöflingor och offerkoftor som är stora i käften men grinar så fort dom blir ifrågasatta för minsta lilla.

Antagligen bäst för dom själva att dom.inte visar sig offentligt bland vanligt hederligt folk.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Jag fick min första varning och frågade hur den var offtopic.
Utan att skriva mer i tråden fick jag två varningar till tolv timmar senare.

Citat:
Ämne: Henrik Jönsson, Aron Flam och Jan Emanuel stoppas av Folkets hus i Borlänge
Citat:
Är moderaterna vänster nu helt plötsligt?

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Citat:

Antal inlägg: 2.
Citat:
Exempelvis femåriga Hind Rajab, satt ensam och sköts med över 100 skott av Israels militär.

Bara för att man är ett jävla högerspöke betyder inte det att man har rätt till precis allt hela tiden.

Dom här rövarna har haft det alldeles för lätt i livet, så dom tror att dom står över alla andra.
Citat:
Eftersom Israel avrättar utomstående journalister så får man ta det som finns.

Enligt Aron Flam är alla utom han och netanyahu Hamas tydligen.

Skönt för Borlänge att slippa dom är tre flingorna från överklassen inflygande.

Riktiga kötthuvuden och som vanligt är offerkoftan på.

Här är ett axplock av det som ligger kvar i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Sköna kommunistiska värderingar i Borlänge.

Citat:
Det är i vart fall bättre än de islamister och kommunister som majoriteten av borlängeborna består av.

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Ännu ett skäl att avfinansiera studieförbund, politiska organisationer och liknande. Det är skandal att offentligt finansierade verksamheter kan agera på detta viset. Det är ju trots allt inte NMR vi talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Sossarna släpper bara fram Sossar.

Hur tror du alla kulturbidrag fördelas? Blattar och vänstermusiker, vänsterteatrar

Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag tänker två saker:

- Märkligt att S vågar göra ett så flagrant övertramp mot demokratiska spelregler, det måste ha insett att detta blir ett slagträ i kommande debatter. Vad är de så rädda för?
- Märkligt att inte Jönsson & Co har bättre kontrakt, ett kontrakt som man inte direkt kan avbryta utan väldigt specifika skäl.

Men trevlig för de som bor i Borlänge; nu blev det istället en gratisdebatt på torget.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vänstern som alltid gnäller om att man ska värna om demokratin och yttrandefriheten..
Haha sånna jävla smyg facister

Citat:
Ursprungligen postat av p125
Ja till arbetarrörelsen. Såssar LO Folkets Park Folkets Hus Coop hela tjottablängen

Citat:
Det är i vart fall bättre än de islamister och kommunister som majoriteten av borlängeborna består av.

"Men rapportera!"

Jag rapporterar hela tiden. Dessa ligger kvar ändå.

Flashbacks moderatorer steppar upp rejält under valåret, men detta är väl i överkant sanslöst ändå?

Ta bort mina varningar, Tack!
Senast redigerad av Robokopf 2026-05-28 kl. 15:22.
2026-05-28, 15:48
Medlem
Raktinyllets avatar
Sluta tramsa och håll dig till ämnet så slipper du varningar. Inte jätte komplicerat.
2026-05-28, 15:54
Medlem
Citat:

"Men rapportera!"

Flashbacks moderatorer steppar upp rejält under valåret, men detta är väl i överkant sanslöst ändå?

Jag tycker dina inlägg är inom topic
2026-05-28, 16:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag tycker dina inlägg är inom topic

Hur är det topic att diskutera Nick Alinia (den s.k "Nazistpysslingen") i berörd tråd?

Hur får man det till till topic att vilja diskutera huruvida moderatorerna på Flashback är vänster?

Också svårt att se hur Israel, Hamas och konflikten i Gaza kan kopplas till trådens diskussionsunderlag.

Sen vad som för tillfället i övrigt är rapporterat och står kvar för det eventuellt inte är hanterat än hör inte hit. Annan OT rättfärdigar inte mer OT.
2026-05-28, 16:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

"Men rapportera!"

Var har du konversationen med moderatorn?
2026-05-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Hur är det topic att diskutera Nick Alinia (den s.k "Nazistpysslingen") i berörd tråd?

Hur får man det till till topic att vilja diskutera huruvida moderatorerna på Flashback är vänster?

Också svårt att se hur Israel, Hamas och konflikten i Gaza kan kopplas till trådens diskussionsunderlag.

Sen vad som för tillfället i övrigt är rapporterat och står kvar för det eventuellt inte är hanterat än hör inte hit. Annan OT rättfärdigar inte mer OT.
Moderaterna, alltså partiet, tror jag inlägget syftar på.

Nazistpysslingen är väl Jönsson som skribenten syftar på eller? Han är väl topic eller?

Jag tolkar det som att det är en diskussion som rör Aron Flam? Jag kan inte se kontexten riktigt men jag tycker iaf första inlägget som tas upp i denna TS bör vara inom topic.
2026-05-28, 16:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Moderaterna, alltså partiet, tror jag inlägget syftar på.

Nazistpysslingen är väl Jönsson som skribenten syftar på eller? Han är väl topic eller?

Jag tolkar det som att det är en diskussion som rör Aron Flam? Jag kan inte se kontexten riktigt men jag tycker iaf första inlägget som tas upp i denna TS bör vara inom topic.

Nej, den s.k "nazistpysslingen" heter Nick Alinia. Alltså en helt annan person som inte är en del av trådstarten.

Och det kan omöjligt vara topic att diskutera Israel/hamas-konflikten i mellanöstern i en tråd som handlar om en grupp svenska debattörers avbokade lokal i Borlänge.

Korrekta varningar således.
2026-05-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Sluta tramsa och håll dig till ämnet så slipper du varningar. Inte jätte komplicerat.

Man blir väldigt inmålad i ett hörn när fyra konton postar offtopic mot en, men rapporterar men inget händer och när man försöker styra tillbaka till ämnet får man varning och ens inlägg plockad bort.

Det andra som är mer off topic får ligga kvar så länge mod håller med om åsikten.
2026-05-28, 16:17
Medlem
Citat:
Nej, den s.k "nazistpysslingen" heter Nick Alinia. Alltså en helt annan person som inte är en del av trådstarten.

Och det kan omöjligt vara topic att diskutera Israel/hamas-konflikten i mellanöstern i en tråd som handlar om en grupp svenska debattörers avbokade lokal i Borlänge.

Läste du dom andra inläggen, som jag svarade på och som får ligga kvar?

Dessutom är två av dom här "debattörerna" tar starkt ställning för Israel och pratar ofta om Hamas.

Får deras yttranden i media inte diskuteras som underlag till varför man vill ta avstånd från dom går det inte att diskutera i denna tråd.

Och som sagt, om mina inlägg var offtopic är 90% av tråden offtopic men av nån anledning får vissa användare gå långt långt offtopic utan konsekvenser.
2026-05-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var har du konversationen med moderatorn?

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Vi har personen som är känd som nazistpyssling, en stolt jude som twittrar om hur glad han blir när Israel avrättar femåriga flickor och en gammal dokusåpastekare som mjölkat miljoner i skattepengar med att ha flyktingförläggningar och skryter om att han kan parkera var han vill för att han har råd att betala böterna.

En riktigt rövgäng av snöflingor och offerkoftor som är stora i käften men grinar så fort dom blir ifrågasatta för minsta lilla.

Antagligen bäst för dom själva att dom.inte visar sig offentligt bland vanligt hederligt folk.

Hur fan är detta off topic?
Hur fan är detta topic? Givet att tråden ligger i MoJ.

Här.
2026-05-28, 16:20
Medlem
Citat:

Men inlägget refererar inte till nazistpysslingEN. Utan refererar till en ’nazistpyssling’, det är väl ändå ett pejorativ i första hand? Snälltolkar man inlägget så är det tydligt att skribenten åsyftar Jönsson enligt mig.

Om det diskuteras inom ramen för Aron Flams politik och bakgrund till varför han blir avbokad så kan det nog vara inom topic. Jag ser som sagt inte kontexten så jag låter det vara osagt.
2026-05-28, 16:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Läste du dom andra inläggen, som jag svarade på och som får ligga kvar?

Dessutom är två av dom här "debattörerna" tar starkt ställning för Israel och pratar ofta om Hamas.

Får deras yttranden i media inte diskuteras som underlag till varför man vill ta avstånd från dom går det inte att diskutera i denna tråd.

Och som sagt, om mina inlägg var offtopic är 90% av tråden offtopic men av nån anledning får vissa användare gå långt långt offtopic utan konsekvenser.

Denna tråd handlar om dina varningar. Huruvida andras inlägg är rapporterade och bedöms som OT eller inte (eller ens är hanterade ännu) tar jag inte ställning till. Det får du ta i PM med moderatorerna i berört delforum.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in