2025-07-21, 13:54
Medlem
Så pinsamt beteende från honom det senaste. Hur kan man ha levt 60 år utan att fatta hur man framstår med vissa saker? Jag har hört från flera att han är väldigt trevlig, och det tror jag på. Men han har inte fattat vissa sociala koder, det är tydligt.
Citera
2025-07-21, 14:12
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Så pinsamt beteende från honom det senaste. Hur kan man ha levt 60 år utan att fatta hur man framstår med vissa saker? Jag har hört från flera att han är väldigt trevlig, och det tror jag på. Men han har inte fattat vissa sociala koder, det är tydligt.

Han gråter ut i sociala medier när han känner sig illa behandlad i samhället, dvs det är inte Peter som ska komma i tid till tåget utan tåget som ska komma i tid till Peter. Offerkofta XXL.
Citera
2026-01-31, 16:56
Medlem
Ledarens avatar
I jobbet har man stött på en del märkliga personer som peakade under 80-talet och aldrig släppt den klädstilen sedan dess. Hade Peter inte haft sitt yttre, så hade han ju varit en sådan som är arbetslös och alkad.
Citera
2026-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
I jobbet har man stött på en del märkliga personer som peakade under 80-talet och aldrig släppt den klädstilen sedan dess. Hade Peter inte haft sitt yttre, så hade han ju varit en sådan som är arbetslös och alkad.

Jag håller inte med. Han kan vara väldigt driven och fokuserad. Drar in några miljoner per år i sitt enmans-bolag. Dricker inte alkohol.
Senast redigerad av Nannegijala 2026-02-02 kl. 13:06.
Citera
2026-02-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Jag håller inte med. Han kan vara väldigt driven och fokuserad. Drar in några miljoner per år i sitt enmans-bolag. Dricker inte alkohol.

Håller med..Peter är ingen dumskalle.
Han har tjänat bra pengar i 35 år på att bara lalla runt och göra sin grej.
Inte många som har klarat det.
Sen synkar våra klädstilar inte så bra, men det bjuder han nog på
Citera
2026-02-02, 19:37
Medlem
Summa eget kapaital i sitt bolag 2024-12-31 var ca 10 miljoner. Kan tänka sig ytterligare 1 miljon i vinst, exkl uttagen lön för 2025.

Så 11 mille i bolaget + pensionstillgångar, värdepapper, fonder och övrigt privat sparande. Kanske fritidshus. Dessutom en stor lägenhet mitt i sthlm innerstad.

Han är en listig lirare.
Citera
2026-02-02, 21:01
Medlem
Inget skvaller men jag såg hans real idag där han berättade om en tjej som visat musen för honom genom att fråga om han ville se hennes tatuering.
Haha, det var humor på hög nivå
Citera
2026-02-02, 21:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Summa eget kapaital i sitt bolag 2024-12-31 var ca 10 miljoner. Kan tänka sig ytterligare 1 miljon i vinst, exkl uttagen lön för 2025.

Så 11 mille i bolaget + pensionstillgångar, värdepapper, fonder och övrigt privat sparande. Kanske fritidshus. Dessutom en stor lägenhet mitt i sthlm innerstad.

Han är en listig lirare.
Vad gör hans bolag? Är han komiker, artist, konstnär? Eller säljer han fidget spinners?
Citera
2026-02-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vad gör hans bolag? Är han komiker, artist, konstnär? Eller säljer han fidget spinners?

Han arbetar primärt som diskjockey och i vissa fall som "event"-fixare. Förmodar att det blivit en del annat också under åren, han har väl även varit modell.

Jag gillar Siepen. Han har befunnit sig i kroglivet/underhållningsbranchen hela livet - nykter och vältränad. Skulle gärna hänga med honom en kväll, misstänker att han har många sköna historier att berätta, som han dessutom kommer ihåg utan spritdimmor.

Så Peter, DM:a mig så drar vi en Cola Zero nån kväll.
Citera
2026-02-02, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Han arbetar primärt som diskjockey och i vissa fall som "event"-fixare. Förmodar att det blivit en del annat också under åren, han har väl även varit modell.

Jag gillar Siepen. Han har befunnit sig i kroglivet/underhållningsbranchen hela livet - nykter och vältränad. Skulle gärna hänga med honom en kväll, misstänker att han har många sköna historier att berätta, som han dessutom kommer ihåg utan spritdimmor.

Så Peter, DM:a mig så drar vi en Cola Zero nån kväll.

Jo, en riktig spjuver denna Siepen.

Peter körde en buss med kändisar i dike -04
Det kunde ha slutat i en tragedi med volt.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/e1JvPg/kandisar-i-olycka-med-buss
Citat:
Jag var så lättad när jag såg att
alla klarat sig oskadda, säger
Peter Siepen som körde bussen.
Citera
2026-02-02, 22:47
Bannlyst
Jag har åkt SL-buss med honom som chaufför
Citera
2026-05-28, 15:34
Avslutad
Peter Siepen 62 i regeringens nya råd mot ålderism.

https://www.expressen.se/noje/peter-siepen-i-regeringens-nya-rad-mot-alderism/
Citat:
Regeringens nya nationella råd som ska motverka vad som beskrivs som ”ett växande samhällsproblem”, enligt ett pressmeddelande.
Även medieentreprenören Amelia Adamo och pr-konsulten Per Schlingmann sitter i det än så länge nio personer starka rådet. Enligt regeringen ska rådet bidra till att ”stärka ett arbetsliv där kompetens värderas oavsett ålder”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in