2026-05-28, 13:47
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Tror inte att hon skullevara farlig mot en trans-patient, särskilt då hon inte jobbar kliniskt så vitt jag vet.

Mjae man kan väl säga så men det är väl ett lite konservativt synsätt

Vetenskap sysslar inte med hänsynstagande osanningar.

Transkvinnor är män som lever som kvinnor med hjälp av medicinering. Det är helt och hållet tillåtet och ska verkligen inte hållas dem till last, men kvinnor ska heller inte behöva få sitt redan begränsade utrymme ytterligare begränsat pga den patientgruppen.

Inte heller ska barn utsättas för experimentverksamhet där konsekvenserna inte är ordentligt utredda.

Klara man av att hålla sig till sanningen så långt i debatten så kanske den kan ta sig någonstans, vad tror du?
Citera
2026-05-28, 13:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Kontroversiell kan man kalla hans åsikt om henne också och är inte som man normalt sänder i heller.

Sluta nu.. påstår du verkligen att det är kontroversiellt att vara positivt inställd till transpersoner på P3?
Citera
2026-05-28, 13:52
Medlem
Fantens avatar
Grejen är ju att båda är i sin fulla rätt att både tycka och säga det som dom har sagt. Det blir inte problematiskt förrän man får sparken eller liknande för att man inte 'toe the line'.
Citera
2026-05-28, 13:54
Medlem
Både Garplind och Wold är olämpliga. Om någon skulle predika om att tvångsomvända heterosexuella skulle de försvinna direkt.
Citera
2026-05-28, 13:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Visst får man det men kärringen är ju helt galen!
Man kommer längre om man inte kallar alla som har en annan åsikt än sig själv för "galen" eller "lås in". Lite Hitler-känsla på det faktiskt.
Citera
2026-05-28, 13:58
Medlem
Så hon gillar inte translobbyn = psykopat
Muslimer som inte gillar translobby = fina människor som vi vill fylla landet med.

Snacka om dubbla måttstockar.
Det är fan komiskt
Citera
2026-05-28, 13:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Både Garplind och Wold är olämpliga. Om någon skulle predika om att tvångsomvända heterosexuella skulle de försvinna direkt.
Det är även olämpligt att hitta på vad Wold har sagt. Hon har inte sagt något konstigt alls. Här vad hon sa:
Citat:
https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/lyssna-pa-karringen--christoffer-garplind/
Om mitt barnbarn kom och sa ”Jag är född i fel kropp”, skulle jag göra allt, allt, allt som stod i min makt för att omvända det. Jag skulle ta fyra års fängelse"
Citera
2026-05-28, 14:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Han är ju en bög, så varför han ska få uttala sig vet jag inte..

Bögar HAR ALLTID ett större manöverrum när de uttalar sig i MSM om allt mellan himmel och gjord - särskilt när det går emot vad högern anser...
Citera
2026-05-28, 14:47
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Men har han stoppat henne?
Eller uttryckte han endast sina åsikter?
Har han i sådana fall inte rätt till sina åsikter?
Tips: Om du trycker på "citera+", väljer allt du vill citera och sedan klickar sist på endast "citera", då får du alla inlägg du vill svara på i en prydlig rad och kan svara i ett inlägg.
Citera
2026-05-28, 14:52
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Att han säger att man kan spärra in Agnes Wold för att hon är galen är ju definitivt jargong, och just "spärra in honom/henne" är väl en formulering som folk slänger sig med släntrianmässigt utan att egentligen vara för politiska fängelsen, inskränkande på yttrandefrieheten etc.

...Han uttrycker sämtsamt att hon borde låsas in någonstans. ...

Hur vet du att han inte är seriös på något plan? Att han är för någon slags negativ konsekvens är i alla fall tydligt. Man uttrycker sig inte så om man inte menar det, då är han mer än lovligt klumpig.

Ahem. Borde väl använt Citera+ själv...
Citera
2026-05-28, 14:56
Medlem
Garplind har åldersrasistiska åsikter så stäng av honom med omedelbar verkan. Och säkerställ att han aldrig får jobb inom äldreomsorgen!
Citera
2026-05-28, 15:12
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han jobbar på radio. Det är hans jobb att prata.

Varför Wolds åsikter om något annat än hennes eget expertområde ges något utrymme är en bättre fråga.
Varför ges Garplinds åsikter om annat än hans expertområde utrymme då? Han ger ju Wold en diagnos och rekommendear att hon låses in på anstalt. Har han sån expertis i bagaget så han kan ställa psykologiska diagnoser?

Är det rent ut av så att alla som har åsikter om vilket ämne som helst där dom inte har avklarat minst 300 högskolepoäng borde "avmyggas" och låsas in? Får man ha åsikter om saker enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in