2026-05-26, 18:03
  #277
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Var det något med Gen Twinings redogörelse som du inte kunde ta in? Tror du han var scitzofren?

Du vet nog att Twining aldrig skrev eller sa att han själv sett något ufo eller att han trodde det var något utomjordiskt - så varför undrar du om han var schizofren?
Han var bara ännu en i raden som sa att andra påstått att de sett saker..
Citera
2026-05-26, 19:03
  #278
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du vet nog att Twining aldrig skrev eller sa att han själv sett något ufo eller att han trodde det var något utomjordiskt - så varför undrar du om han var schizofren?
Han var bara ännu en i raden som sa att andra påstått att de sett saker..

Nä, han hade inte sett själv. Och han var inte scizo. Det var en underrättelserapport som Twining godkänt från kvalificerade källor.

Silverdiskar. cirkulära och elliptiska till formen. Flyger i formationer. Kan utföra extrema hastighetstigningar och manövreringar. Lämnar inga kondensspår

De konstateras att dom inte vet om främmande makt på jorden kan ha haft den här tekniken.. Det här var alltså 1947!

Man konstaterar även att det skulle varit extremt dyrt och tidskrävande för en främmande nation att utveckla dessa farkoster.

Nej, det är rätt. Det skrivs inget om ET besökare. Men vad tror du själv att det var det dom beskriver? Kineser, Ryssar, Tyska nazi ufon kanske?

Här får man koppla lite själv. Det råder iaf ingen brist på vittnesmål från piloter och radarpersonal från den här eran iaf. Dom skrev inte rapporten för att busa med oss
Citera
2026-05-26, 19:28
  #279
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nä, han hade inte sett själv. Och han var inte scizo. Det var en underrättelserapport som Twining godkänt från kvalificerade källor.

Silverdiskar. cirkulära och elliptiska till formen. Flyger i formationer. Kan utföra extrema hastighetstigningar och manövreringar. Lämnar inga kondensspår

De konstateras att dom inte vet om främmande makt på jorden kan ha haft den här tekniken.. Det här var alltså 1947!

Man konstaterar även att det skulle varit extremt dyrt och tidskrävande för en främmande nation att utveckla dessa farkoster.

Nej, det är rätt. Det skrivs inget om ET besökare. Men vad tror du själv att det var det dom beskriver? Kineser, Ryssar, Tyska nazi ufon kanske?

Här får man koppla lite själv. Det råder iaf ingen brist på vittnesmål från piloter och radarpersonal från den här eran iaf. Dom skrev inte rapporten för att busa med oss
Ingen aning vad de beskriver - det är andra/tredjehandsuppgifter om att främst militärer ska ha sett olika saker och Twining tyckte det borde undersökas vidare. Skulle jag gissa vad de sett så blir det bara dålig stämning och en massa hatkommentarer som så ofta här.
Citera
2026-05-26, 23:10
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HODLer


"Ingen är intresserad" — https://www.war.gov/ufo/ har tydligen över en miljard besök, så lite intresse verkar det finnas.

Du missuppfattade nog. Intresset var stort för filerna med all uppbyggnad dessa fått och alla färska dokumentärer och uttalanden från diverse politiker.

Min poäng var att intresset försvann när filerna släpptes.
Då det återigen bara är ett gäng svartvita videos där alla kan ha naturliga förklaringar och de videos som släppts nyligen har alla blivit debunkade på en kvart.

Det som hypades mest blev i princip bekräftat att det är bara är någon som flyger med en jet suit.
Citera
2026-05-26, 23:47
  #281
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du missuppfattade nog. Intresset var stort för filerna med all uppbyggnad dessa fått och alla färska dokumentärer och uttalanden från diverse politiker.

Min poäng var att intresset försvann när filerna släpptes.
Då det återigen bara är ett gäng svartvita videos där alla kan ha naturliga förklaringar och de videos som släppts nyligen har alla blivit debunkade på en kvart.

Det som hypades mest blev i princip bekräftat att det är bara är någon som flyger med en jet suit.

jag tittade.in på Mick West youtubesida. Han hade bara lagt upp en debunk. Den vid vindkraftverken. var är resten av förklaringarna av klippen som släpptes? Mannen med Jet suiten ex?
Citera
2026-05-27, 06:52
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du missuppfattade nog. Intresset var stort för filerna med all uppbyggnad dessa fått och alla färska dokumentärer och uttalanden från diverse politiker. Min poäng var att intresset försvann när filerna släpptes.

Jepp första två släppen är väl aningen tunna men å andra sidan, så funkar väl ett rullande släpp, lättsmält först. Alla är inte lika redo. Att en myndighet överhuvudtaget erkänner ämnet officiellt är ändå stort. Nästa släpp lär öka intresset...
Citera
2026-05-27, 18:26
  #283
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Du missuppfattade nog. Intresset var stort för filerna med all uppbyggnad dessa fått och alla färska dokumentärer och uttalanden från diverse politiker.

Min poäng var att intresset försvann när filerna släpptes.
Då det återigen bara är ett gäng svartvita videos där alla kan ha naturliga förklaringar och de videos som släppts nyligen har alla blivit debunkade på en kvart.

Det som hypades mest blev i princip bekräftat att det är bara är någon som flyger med en jet suit.

Alla videos har inte alls blivit debunkade.
Ett exempel https://www.youtube.com/watch?v=nKtJslcHlCQ
Citera
2026-05-27, 21:08
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HODLer
Du verkar utgå från vår teknik och historia. Tänk en civilisation ljusår före oss — antigrav etc. Då är avstånden inte problemet. Att de håller låg profil handlar nog snarare om att vi blivit matade med "onda aliens" så länge att öppen kontakt skulle skapa panik. Smartare att vänta tills folk är redo. Och "inga tecken på kontakt", det beror nog på hur hårt man blundar 😄 Pentagon släpper egna filer, piloter rapporterar, kongressförhör med visselblåsare under ed osv. Tecknen finns, vi har bara blivit duktiga på att kalla dem för annat. Den främsta utmaningen är nog att den här planeten styrs av krigsherrar med vapenmakt som inte är alltför pigga på att erkänna en överordnad makt, så att säga 😉

Du tror inte att AI och robotar kan ha ersatt utomjordiska "biologiska" intelligenta livsformer i andra ändar av universum, i den mån de har existerat? Som därmed enklare kan resa långt istället för sina ursprungliga skapare.

Även om biologiska utomjordingar skulle existera i vår närhet och är resesugna så borde eventuella bemannade interstellära resor föregås av enorma mängder interstellära rymdsonder, observationssatelliter och robotar med AI-prestanda. Vi har ju själva redan sänt drygt 50 farkoster till mars och inte en enda bemannad. Men få UFO-troende pratar om att att tolka ev observationer som tecken på rymdsonder istället för gröna gubbar, och att det är spår av sådant som Nasa främst borde försöka bevaka.

Spännande tanke om det skulle ha funnits observationssatelliter kring jorden som har dokumenterat vår historia sedan mycket lång tid tillbaka. Vad skulle man vilja veta från dem?
__________________
Senast redigerad av guru1966 2026-05-27 kl. 21:24.
Citera
2026-05-28, 10:49
  #285
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Alla videos har inte alls blivit debunkade.
Ett exempel https://www.youtube.com/watch?v=nKtJslcHlCQ


Titta på bakgrunden (moln eller vad det är) - hela tiden fram tills objektet sticker iväg rör sig bakgrunden fort från höger till vänster, exakt då börjar bakgrunden istället röra sig uppåt. Dvs, det är inte objektet som sticker iväg - det är kameran som slutar följa det.
Citera
2026-05-29, 15:40
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Alla videos har inte alls blivit debunkade.
Ett exempel https://www.youtube.com/watch?v=nKtJslcHlCQ

Det har det visst. Som alla andra. Sensor-/trackingeffekt är det debunkat som.
Bara för att UFO-svängen inte accepterar förklaringen så betyder det inte att det inte är debunkat hos övriga med lite mer logiskt tänk.

Lite roligt att folk fortfarande länkar till Corbell trots att stor del av rörelsen har vänt honom ryggen och insett att han tjänat en förmögenhet på deras naivitet/hopp och gör än idag.
Citera
2026-05-29, 23:16
  #287
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Det har det visst. Som alla andra. Sensor-/trackingeffekt är det debunkat som.
Bara för att UFO-svängen inte accepterar förklaringen så betyder det inte att det inte är debunkat hos övriga med lite mer logiskt tänk.

Lite roligt att folk fortfarande länkar till Corbell trots att stor del av rörelsen har vänt honom ryggen och insett att han tjänat en förmögenhet på deras naivitet/hopp och gör än idag.

Helt feltolkad analys. Om du tittar på varje bildruta så ser du tydligt att objektet drar iväg mot höger.
Det faktum att man inte ens kan se objektet sen när kameran zoomar ut stärker detta helt och hållet. Om det hade rört sig om ett naturligt förkommande fenomen, typ nån jävla väderballong eller dyl så hade FLIR'n snabbt kunna spåra den igen utan några som helst problem.
Har man koll på hur kameran på en MQ-9 Reaper drönare fungerar så borde man förstå detta, men det verkar som att dom flesta av er tyvärr inte har det.
Citera
2026-05-30, 08:20
  #288
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Helt feltolkad analys. Om du tittar på varje bildruta så ser du tydligt att objektet drar iväg mot höger.
Det faktum att man inte ens kan se objektet sen när kameran zoomar ut stärker detta helt och hållet. Om det hade rört sig om ett naturligt förkommande fenomen, typ nån jävla väderballong eller dyl så hade FLIR'n snabbt kunna spåra den igen utan några som helst problem.
Har man koll på hur kameran på en MQ-9 Reaper drönare fungerar så borde man förstå detta, men det verkar som att dom flesta av er tyvärr inte har det.

Igen då - det är fullständigt uppenbart vad som händer om man bara tittar på filmen.

Kameran trackar drönaren som rör sig sidledes, plötsligt slutar kameran panorera sidledes - vilket syns på att molnen också slutar röra sig sidledes - men objektet fortsätter då ut ur bild. Det är alltså inte alls fråga om någon acceleration av objektet, det är kameran som släpper trackingen och slutar följa med objektet…
Exakt vid samma tillfälle som objektet försvinner ur bild börjar kameran istället panorera i höjdled - igen, se på molnen.

Det hela är så uppenbart att man måste ha en agenda om man förnekar det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in