2026-05-28, 10:24
Medlem
Jag har inte så lång kötid och söker korttids- och ungdomslägenheter i förstahand i Stockholm.

I princip alla lägenheter jag är intresserade av så är jag hopplöst långt bak i kön.

Men inte på korttidslägenheterna i Larsberg. Det verkar vara väldigt få som söker dem, och jag kan vara aktuell för en bostad där. Jag talar om Larsbergsvägen 7 samt Agavägen 40 som finns uppe nu på Bostadsförmedlingen.

Jag förstår inte hur det kan skilja sig så mycket i intresset för dessa lägenheter kontra allt annat i Stockholm? Så långt bort är det inte, med 30 min till TC. Jag har läst om att det var en skjutning och sprängning där för 2-3 år sen, men dessa ska ha varit relaterade till 2 enstaka personer som hade fejd mellan varann. Inte är det genuint otryggt i Larsberg?

Är det för att det är små lägenheter och kanske lite dyrt? 6200 kr för 19 kvadrat och 8400 för 23 kvadrat. Andrahand är ju värre än det...

Tacksam för insikter då jag är oroad över att det är någonting fel med området som jag inte vet om.
Citera
2026-05-28, 10:32
Avstängd
Det är korttidslägenheter
Citera
2026-05-28, 10:48
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Kort-tids-kontrakt.

HisStory: Sent 70-tal var vi bekanta med villa-kidz på Ön vars päron ansåg att Larsberg borde sprängas bort.
Citera
2026-05-28, 10:49
Medlem
Som ovan nämnt är det korttidslägenheter. Som du nämnt är de dyra som satan. Kombinera dessa faktorer med att de är i ett område som inte är så attraktivt (dels distans från stan och dels vad som finns där) så lär det vara lite magert.

KANSKE att folk generellt tänker "Lidingö är fan dyrt, jag kollar inte ens där" ofta?
Citera
2026-05-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallajargong
Är det för att det är små lägenheter och kanske lite dyrt? 6200 kr för 19 kvadrat och 8400 för 23 kvadrat. Andrahand är ju värre än det...

Va, vem i helvete vill betala sådana hyror för en städskrubb? Eller ja ingen förutom du uppenbarligen, men är det ens lagligt?
Citera
2026-05-28, 11:13
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Min dotter bor i området och bor i en fågelholk för 12.000:-/mån . Har förklarat detta för henne
men en tjej som precis blivit vuxen är liksom inte det lättaste att jobba med. Hon som betalar så
det tar nog inte lång tid innan hon inser hur pantad hon är.
Citera
2026-05-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Min dotter bor i området och bor i en fågelholk för 12.000:-/mån . Har förklarat detta för henne
men en tjej som precis blivit vuxen är liksom inte det lättaste att jobba med. Hon som betalar så
Hon kan få en bra lägenhet för en en tredjedel av det priset i Borlänge.
Citera
2026-05-28, 11:23
Medlem
BarbrorFarbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vad är alternativen?
Och hur är området?
Citera
2026-05-29, 12:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hon kan få en bra lägenhet för en en tredjedel av det priset i Borlänge.

Ja en lerhydda i Uganda är nog ännu billigare.. Dock jobbar hon inte där
Citera
2026-05-29, 12:35
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbrorFarbro
Vad är alternativen?
Och hur är området?

området är helt ok .. Alternativen om man inte stått i inskriven i kö är få om man inte vill bo i nåt invandrarghetto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in