Citat:
Ursprungligen postat av
IcaBasicBobDylan
Nu lägger du ord i min mun, jag har aldrig sagt något nedvärderande mot iranier. Egyptierna var modiga, de fick en militärjunta, syrierna var modiga, de fick ett blodigt inbördeskrig och nu ett gäng fd terrorister som styr landet. Lybierna var modiga, de fick en failed state. Varför skulle Iran lyckas när alla andra muslimska länder i regionen misslyckas?
Jag har inte lagt ett ord i din mun.
Du skriver ju upprepat att de inte kommer att kunna kämpa sig till frihet , efter att de har visat att de är beredda att dö för den, inte ens då vill du se de få en chans
Citat:
Ursprungligen postat av
IcaBasicBobDylan
Om det scenariot skulle inträffa skulle vi få miljoner med människor som kommer försöka ta sig till Europa. .
Dit argument mot att de skulle kämpa för frihet var att vi kommer få mer invandring när de enligt dig kommer att misslyckas.
Jag kan se två nerverderingar. Du vill inte ha de som invandrare trotts att de är våran mest framgångsrika invandrar grupp från Mellanöstern.
Samt att du inte tror att de har förmågan att ta sin frihet och behålla den.
Så är det bara Iranier du utrycker dig likt om?
Jag tycker att de ska få chansen att kunna ta sin frihet, oavsett om de lyckas eller inte. Samt jag tror på de, de är inte vilket folk som. De är intelligenta och folket är enade under önskan om demokrati. Samt de är berädda att dö för friheten. Om det går är ett fritt Iran en gåva för hela världen minus diktaturerna, då alla fria folk är ett hot för dem.