Citat:
Ursprungligen postat av
Confuze
Sett klart alla delar av dokumentären på SVT och jag förstår inte hur familjen Von Platen resonerar. Än mindre hur SVT köper det. För, om man ska lyssna på familjen, så verkar det alltså inte spela någon roll att sonen varit med och filmat när elever på skolan blivit misshandlade, eftersom att han själv utsatts för rasism på skolan tidigare. Han är i deras ögon fri från skuld.
Ja efter att ha läst domen i kombination med att ha Dokument Inifrån, är det jue helt uppenbart att von Platens son knappast är den oskyldiga lilla pojken som dem försöker visa.
Tvivlar inte ett dugg på att deras son vatt ett mobboffer, men uppenbarligen har mobboffret blivit en mobbare. Precis som alla andra som gått på Lundsberg.
Att skolan fortfarande har problem med pennalism är jue helt uppenbart, men väldigt konstigt i mina öron att von Platen & SVT väljer att fokusera på rasismen och inte på pennalismen,, visst den nämns den med men det är rasismen som är det allvarliga och inte slagen & tortyren.
Förstår inte heller varför dem kräver att skolan ska polisanmäla även roast battlen, om dem känner att något brotsligt begåts så finns det jue inget som hindrar dem själva från att polisanmäla, och då även anmäla all misshandel som deras son blivit utsatt för, men det gör dem inte.
Visst jag tolkar det som att von Platen är förbannade för att när dessa 4 killar med någon form av invandrarbakrund misshandlar någon så polisanmäler skolan dem.
Men när någon med högre rang gör samma sak eller värre saker (rasismen är inte värre) så gör dem inte ett skit.
Tycker dock inte riktgt det framkommer i Dokument Inifrån att det är där skon klämmer, varför man nu försöker mörka det.