Citat:
Ursprungligen postat av
Gipsy-tears
Dumpen skriver ju själva (AI?) att deras 20-punktsprogram mejlades ut till 30.000 förtroendevalda men endast 200 svarade varav dom flesta var spydiga?! Möjligt att några mejl hamnade i skräpposten med Patrik Sjöberg som avsändare men rödgröna bad om att aldrig nånsin mer bli kontaktade av Dumpen så det känns så där inför i höst när dessa vinner.
Jag håller med Sara om rubbet men det är tyvärr inte jag som bestämmer för då hade vi haft amerikansk lagstiftning igår och Sara och jag bott ihop.
Det märkliga är att Dumpen tolkar det som ointresse för frågan från politikerna , men det är bara ett ointresse för just Dumpen. Dumpen verkar vilja ha patent på frågan och patent på att kalla sig barnrättslig.
Det fanns- finns etablerade organisationer redan när Sara missade att ta hand om sina egna barn. Dumpen signalerar att dessa organisationer skulle i princip vara värdelösa, oförmögna att kunna göra någon nytta. Men dessa använder beprövade metoder som inte heller är i någon gråzon. Och dessa organisationer verkar bry sig om alla aspekter för barn, inte just en aspekt.
Men klart de organisationerna är förstås inte kompletta eller snarare inkompletta, för de förstår inte att de anhöriga barnen är gäddans fel, att de barnen blir skadade för livet, nä, så långt kan inte en barnrättsorganisation gå för att ta hänsyn till det!
Och för den delen så är de barn bara några år, när de blivit vuxna så kan inte en barnrättsexpert bry sig om dem, (fast gäller det inte de sexutsatta barnen också)?