2026-05-27, 22:02
Medlem
Placeholders avatar
Det har varit väldigt lugnt två dagar i rad nu i Malmö-trafiken. Kanske polisen gjort en insats, men mest troligt är nog att det är den muslimska helgdagen eid idag.
Citera
2026-05-27, 22:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacklaren
Dummaste korsningen i malmö. Det är grönt för 2 filer, rött för ena. Sen rött för 2 grönt för 1. Föraren kollade nog på vänster ljus och inte höger. Detta var oundvikligt och kommer hända igen tyvärr. Horadministration i malmö
Filen för vänstersvängande får grönt ljus före de som ska antingen rakt fram eller svänga höger.
Citera
2026-05-27, 23:19
Medlem
Orgelnistens avatar
Är det en trådsanning att det finns video?
Citera
2026-05-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Filen för vänstersvängande får grönt ljus före de som ska antingen rakt fram eller svänga höger.
Det är faktiskt förvirrande
Citera
2026-05-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Sant. Och normalt sett är det inga problem. Om man svänger vänster som det tydligt är skyltat och målat på marken. Om man inte är rent dum i huvudet och bränner rakt fram och kör över folk som idioten här tycks ha gjort.
Och om det är sant att han kom i typ 70 knyck på en 30-våg så... vet inte vad man ska säga.
Pack.
Citera
2026-05-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är faktiskt förvirrande
Inte ett dugg förvirrande. Det finns skyltar, vägmarkeringar och ljussignaler.
Det är rätt enkelt faktiskt.
Citera
2026-05-27, 23:49
Medlem
Menade inte att hacka på "popil".
Hela situationen är förvirrande. Hur man kan vara så blåst som den här föraren uppenbart varit.
Själva korsningen i sig är inte svår att förstå.
Har kört där tusen gånger och kan garantera att lägger man sig till vänster med avsikt att köra rakt fram så skiter man totalt i trafikregler och andras väl och ve. Med vilje. Finns inget utrymme för missförstånd.
Som jag ser det så har föraren absolut ingenting att skylla på.
Och då bortser jag ändå från hastigheten.
Det är 30 ifrån var han kommer.
Citera
2026-05-28, 00:34
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Menade inte att hacka på "popil".
Hela situationen är förvirrande. Hur man kan vara så blåst som den här föraren uppenbart varit.
Själva korsningen i sig är inte svår att förstå.
Har kört där tusen gånger och kan garantera att lägger man sig till vänster med avsikt att köra rakt fram så skiter man totalt i trafikregler och andras väl och ve. Med vilje. Finns inget utrymme för missförstånd.
Som jag ser det så har föraren absolut ingenting att skylla på.
Och då bortser jag ändå från hastigheten.
Det är 30 ifrån var han kommer.
Hm...var det inte tvärtom? Att MGM la sig i högerfil för högersväng men körde rakt fram?

Adam har nyligen gett bilen till en gamling på 70 år med Adams förra efternamn. Gissar att det är pappan som får stå för bilen bara officiellt av oklart skäl.
Hos pappan bor tre kvinnor i åldrarna 27 till 33 år med gamlingens efternamn. Måste vara den familjen som är inblandad eftersom de nyss fått
Den här personen finns inte längre i Mrkoll
eller
Folkbokföringsadress
Dold adress (?)
De unga i familjen verkar vara uppväxta i Kristianstad och de gamla i Gaza.
https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/froknegardsskolan-bygger-upp-starka-relationer/

BO verkar ha Latino mamma och Gaza pappa?

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/lugna-protester/
En fjärde syrra från Kristianstad kan ha varit den som ledde demonstrationer mot tennis.
De skrek slagord som ”bojkotta Israel” och ”leve Palestina”.
Hon är född i Sverige, men har släkt i Gazaområdet i Palestina.
I Limhamn stirrar folk
Sydsvenskan
13 okt. 2009 — – Man kan också få fina kommentarer om slöjan. Imxan Touxman. Ålder: 18 år. Född: I Kristianstad. Bor: Rosengård,

Det mesta pekar mot en stor medveten Kristianstadsfamilj som flyttat till Malmö. Adam kan vara passande nytt namn om han skulle vara den förstfödde? Och samtidigt familjens (enda?) svarta får?
Senast redigerad av gofigur 2026-05-28 kl. 01:20.
Citera
2026-05-28, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Adam har nyligen gett bilen till en gamling på 70 år med Adams förra efternamn. Gissar att det är pappan som får stå för bilen bara officiellt av oklart skäl.

GMs personnummer samt både gamla och nya namn lär vara flaggat hos RPS genom hans brottsregister och torde lysa upp skärmen i bilarna som en julgran när ANPR ser hans bil i trafiken. Kan tänka mig att en månad var den tid han orkade med att bli stoppad upprepade gånger innan han fattade galoppen och skrev över Passaten på en anhörig.

Kanske fick han lägre försäkringskostnad på kuppen, men huvudanledningen torde ha varit att flyga under radarn på ett annat sätt än om han frontat bilen med eget namn.
Citera
2026-05-28, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur

Hos pappan bor tre kvinnor i åldrarna 27 till 33 år med gamlingens efternamn.
De unga i familjen verkar vara uppväxta i Kristianstad och de gamla i Gaza.
https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/froknegardsskolan-bygger-upp-starka-relationer/

BO verkar ha Latino mamma och Gaza pappa?

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/lugna-protester/
En fjärde syrra från Kristianstad kan ha varit den som ledde demonstrationer mot tennis.
De skrek slagord som ”bojkotta Israel” och ”leve Palestina”.
Hon är född i Sverige, men har släkt i Gazaområdet i Palestina.
I Limhamn stirrar folk
Sydsvenskan
13 okt. 2009 — – Man kan också få fina kommentarer om slöjan. Imxan Touxman. Ålder: 18 år. Född: I Kristianstad. Bor: Rosengård,

Det mesta pekar mot en stor medveten Kristianstadsfamilj som flyttat till Malmö. Adam kan vara passande nytt namn om han skulle vara den förstfödde? Och samtidigt familjens (enda?) svarta får?

Fy fan, jag kräks!

Syrran demonstrerar för barnen i Gaza och brorsan kör ihjäl en 14-årig flicka i Malmö!! 🤮 🤮 🤮

Och syrran verkar ha varit "pionjär" med att bära slöja i Malmö. Jag kräks. Jag hatar den där jävla maktsymbolen som visar vilka det är som är på väg att ta över i Sverige!!

Fan vilken familj!!!
Citera
2026-05-28, 06:19
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Skulle säga att det är att de tryckt in alldeles för mkt folk i stan
Cyklar, bilar, folk, mopeder, elspark etc etc
Blivit så trångt och stressigt överallt.vet nån var statistik finns över bilägande i en kommun??

Detta var även i rusningstid
Då det är fruktansvärt
Uppmanar alla att gå cykla vid denna tid i stan
Outhärdligt!

Summa sumarum: S styrets fel
Inte direkt pga ras utan helt enkelt överbefolkat
Inte sista allvarliga olyckan
Gäller nog i princip alla svenska städer delvis pga de senaste 30 årens berikning.
Min stad är byggd för runt 80.000, idag över 100.000, resultatet av kombon massinvandring, rattsurfning, epatraktorer, elsparkcyklar och sist men absolut inte minst MP-påverkan på innerstadens vägnät märks varje dag i form av krockar och låååånga bensinslukande köer.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-05-28 kl. 06:21.
Citera
2026-05-28, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
När blir det bekröftat ifall hon färdades på elcykel eller va gåendes

Hon kom gåendes vet jag från en väldigt säker källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in