2026-05-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Tittade ni ens på klippet?
Han hjälp av finska ambassaden att ta sig hem nån gång innan han var 18.

De träffar även folk som berättar att de hjälpte honom när han var liten

Men ja, något känns fortfarande off

Det är så overkligt. Men om man ska vara krass så är det väl konsekvenserna av att ta sin unge till utlandet. Vilka maktmedel har Norge, i indien av alla ställen?
Norge liksom Sverige har en ganska effektiv byråkrati som funkar väldigt bra. Men sen har man sådana fall där det blir en clusterfuck som bara blir värre och värre ju mer man gräver.
Citera
2026-05-27, 10:03
Medlem
knarkhitlers avatar
Jag föreslår också att ni väntar på en video där Lasse pratar indiska med indierna och inte bara pratar som doktor Bombay innan ni donerar hela socialbidraget till den här jeppen.
Citera
2026-05-27, 10:11
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
100 % fake, han bött dialekt från norsk engelska till indisk engelska.

Du har aldrig mött en "Stockholmare" som byter dialekt när de åker hem till sin region?
Citera
2026-05-27, 10:13
Medlem
alleballe1998s avatar
Förmodligen falskt, han har en indisk dialekt även fast han växt upp i Norge, FALSKT!!
Citera
2026-05-27, 10:28
Medlem
ReijoHervonens avatar
Haha. Vilken otroligt dålig scam han hittat på. Men han kommer säkert att lyckas lura några idioter att skicka pengar åt honom.

Lite kul hur han pratar engelska med norsk brytning i början av klippet för att sedan ändra till riktigt grov indisk accent Han tänkte inte igenom det där riktigt.
Citera
2026-05-27, 10:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Haha. Vilken otroligt dålig scam han hittat på. Men han kommer säkert att lyckas lura några idioter att skicka pengar åt honom.

Lite kul hur han pratar engelska med norsk brytning i början av klippet för att sedan ändra till riktigt grov indisk accent Han tänkte inte igenom det där riktigt.

Jag tror också nått är lite lurt här.
Men byta dialekt gör väldigt många som bor på olika ställen i livet. Så det är inte en dead give away
Citera
2026-05-27, 10:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Precis. Hur blev han så fet?

I videon förklarar han att han bodde på gatorna och levde dag för dag och var liten, smal, sen 8-årsåldern.

På något sätt fick han hjälp att åka till Norge och där har han förmodligen fått socialbidrag så han har kunnat äta sig stor och fet.

De i videon säger ju att han inte var fet från början utan han var ju en smal liten pojke, åtta år när han hamnade på gatan.

Och jag är ändå ganska positivt överraskad över att han inte har råkat illa ut som en 8-åring utan sällskap, utan verkar ändå ha blivit nåhot omhändertagen på något sätt av de andra uteliggarna. Som hab själv skojar om, han blev inte av med en njure...
Citera
2026-05-27, 10:42
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag tror också nått är lite lurt här.
Men byta dialekt gör väldigt många som bor på olika ställen i livet. Så det är inte en dead give away
Men varför prata engelska med indisk brytning överhuvudtaget? Var lärde han sig det? Indier som bor i slummen pratar inte ett ord engelska. Endast 10% av Indierna kan engelska och dom som gör det bor definitivt inte i slummen.
Citera
2026-05-27, 10:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Jag föreslår också att ni väntar på en video där Lasse pratar indiska med indierna och inte bara pratar som doktor Bombay innan ni donerar hela socialbidraget till den här jeppen.

Skulle aldrig donera en krona till någon som suttit och gjort crystal meth.
Citera
2026-05-27, 10:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Till alla efterblivna i tråden:

Det är inte ai eller fake och han är fet för att han har säkert ätit skräp och mer än vad man borde.
Han har bott i Norge efter Indien så han kan anpassa sitt språk.

Precis, men som ung späd grabb bodde han i Indien, först i slummen, sen vid 8 blev han hemlös och moderslös. Efter 18 års ålder åkte han hem till Norge mha finska ambassaden.

Inga hål i historien, jag tror tvivlare inte sett videon.
Citera
2026-05-27, 11:14
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleballe1998
Förmodligen falskt, han har en indisk dialekt även fast han växt upp i Norge, FALSKT!!

Det här med språk, dialekt, accent och brytning är ganska flytande även långt upp i tonåren, och även väldigt individuellt.
Det är inget ovanligt att någon som flyttar som åttaåring inte talar "hemmadialekten" som vuxen. Det är till och med vanligt att modersmålet försvinner eller blir betydligt svagare om man flyttar och slutar använda det, t.ex. hos invandrade barn där föräldrarna börjar tala det nya språket i hemmet, eller barn som blir adopterade över landsgränserna även i relativt hög ålder.

En tumregel brukar vara att om man flyttar innan puberteten kan man utan problem lära sig det nya språket på näst intill modersmålsnivå utan brytning, men det finns undantag i båda riktningar. Jag känner till folk som flyttat till Sverige i senare tonåren som pratar i princip fläckfri svenska, samtidigt som vi har landet fullt med ortenkids som bott här sedan barnsben och fortfarande bryter.

Även vuxna anpassar sig till viss mån, både medvetet och omedvetet. Många som flyttar ifrån en hemort med stark dialektal prägel (dalmål, östgötska, gotländska etc.) pratar en mer nedtonad dialekt som sedan blir starkare när de kommer hem till byn.
Senast redigerad av GregerMedeltid 2026-05-27 kl. 11:17.
Citera
2026-05-27, 11:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tycker Lasse kan flytta till Sverige och påstå sig ha vuxit upp i Rinkeby.

Var ska han bo? Låt mig föreslå: FatmoMakke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in