2026-05-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag delar de här synpunkterna men det är också det att vi inte träffat rätt med värvningarna. Kjær ser ut att vara vår senaste lyckade värvning. Efter det är det ännu så länge ett frågetecken.

Ytterligare en orsak till att det ser (mycket) sämre ut nu är att vi har slutat att söka passningen framåt och istället tar den säkrare passningen bakåt.

Kjaer är klass och kommer bli en av de bästa i serien. Men den här färingen tycker jag har varit direkt svag.
Citera
2026-05-26, 17:11
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Kjaer är klass och kommer bli en av de bästa i serien. Men den här färingen tycker jag har varit direkt svag.
Försökte inte Aik knyta Kjaer först, förra sommaren? Glad att det gick i stöpet. Men förvånande att Mjällby av alla lyckades signa honom.
Citera
2026-05-26, 17:16
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Försökte inte Aik knyta Kjaer först, förra sommaren? Glad att det gick i stöpet. Men förvånande att Mjällby av alla lyckades signa honom.
Det skiljde sig 8 miljoner mellan Mjällby och AIKs bud.
Citera
2026-05-26, 17:20
Medlem
Vem blir det nu som får väcka liv i MFF? Potter vore ett bra namn efter vad han gjorde med två matcher på sig och båda skulle vinnas. Kanske kan ta honom efter VM? Annars så tycker jag att Danne ska ringa Roy Hodgson och se om han är pigg på att hjälpa sin gamla klubb i nöd.
Citera
2026-05-26, 17:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem blir det nu som får väcka liv i MFF? Potter vore ett bra namn efter vad han gjorde med två matcher på sig och båda skulle vinnas. Kanske kan ta honom efter VM? Annars så tycker jag att Danne ska ringa Roy Hodgson och se om han är pigg på att hjälpa sin gamla klubb i nöd.
Om vi nu bara skall namedroppa utan minsta relevans så är mitt bidrag: Kalle Karlsson.
Citera
2026-05-26, 17:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Daniel Andersson är ett geni, så jag litar på att han hittar rätt man för att ta ner mff i Superettan.
Citera
2026-05-26, 18:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Daniel Andersson är ett geni, så jag litar på att han hittar rätt man för att ta ner mff i Superettan.

Gudfader Sidleds era är över. Enligt det läckta dokumentet ska man införa en mellanchef så att distansen till herrlaget blir ännu längre för DA.

En mjuksparkning om man så vill. Han sitter kvar med sina axelklaffar, men på långt avstånd.

Fram till runt 2020 gjorde han det bra. Första stora misstaget var nog att inte knyta till sig Colak, och sen fimpandet av högerkanten, Berget och Beijmo, o.s.v.
Citera
2026-05-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Krister Nordin?
Sharbel Touma?
Nebosja Novakovic?
Bosse Andersson?
Kennedy Igboananike?
Fel generationer.
Klasse Forsberg. Tror det var 1979. De värvade honom efter att han dominerat mittfältet MOT Aiks i en cupmatch.
Spelade hårt OCH superteknisk
T ex i en pojklagsmatch i St Erikscupen gjorde han TOLV tunnlar på SAMMA kille i RAD fastän en del i laget räknade högt! Då motståndaren ställde ihop benen, flyttade Klasse bollen en liten bit och tunnlade då motståndaren följde efter...

Han hade blivit superstjärna om han inte haft alkoholproblem - och inte varit djurgårdare haha
Överglänste i en del matcher som sagt sin kedjepartner Sanny Åslund, som spelade i landslaget då, men han fick nog inte spela mycket p g a attitydproblem.
Citera
2026-05-26, 19:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fel generationer.
Klasse Forsberg. Tror det var 1979. De värvade honom efter att han dominerat mittfältet MOT Aiks i en cupmatch.
Spelade hårt OCH superteknisk
T ex i en pojklagsmatch i St Erikscupen gjorde han TOLV tunnlar på SAMMA kille i RAD fastän en del i laget räknade högt! Då motståndaren ställde ihop benen, flyttade Klasse bollen en liten bit och tunnlade då motståndaren följde efter...

Han hade blivit superstjärna om han inte haft alkoholproblem - och inte varit djurgårdare haha
Överglänste i en del matcher som sagt sin kedjepartner Sanny Åslund, som spelade i landslaget då, men han fick nog inte spela mycket p g a attitydproblem.
Claes-Göran Forsberg
Matchstatistik
Antal spelade matcher: 4
Antal spelade minuter: 115 minuter
Medelspeltid per match: 58 minuter
Spelade matcher från början till slut: 0
Antal matcher som lagkapten: 0
Antal matcher i staben: 0

Citera
2026-05-26, 19:26
Medlem
karlsoons avatar
Migge får sparken av MFF.
Citera
2026-05-26, 20:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Det enda logiska beslut Malmö kunde ta. Står Kalle Karlsson på tur nästa vecka?
Citera
2026-05-26, 20:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det enda logiska beslut Malmö kunde ta. Står Kalle Karlsson på tur nästa vecka?
Det får vi hoppas. Roddarna kommer knappast få ett bättre läge än i år och om dom sågar av sig foten efter 10 matcher där dom ligger, förvisso delad men ändock, tvåa bakom ett Sirius som både överpresterar och kommer garanterat tappa tunga pjäser är ingen gladare än jag. Oddsen på att Sirius går och gör en Mjällby i år är minimala. Att sparka KK efter 10 matcher och en andraplats är så Bajen som det kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in