Citat:
Ursprungligen postat av
mysigpojke
Kan du berätta mer? Antar jag är stekt om det är som du säger.
Jag har läst en FUP (tänker inte berätta vem som åkte dit) där det hela börjar med att polisen gör ett tillslag i en lägenhet i en förort. Där jobbar då två st rumänska tjejer och man misstänker (givetvis är det också så att det förekommer) koppleri. Polisen tar in uppgifter om båda tjejernas identitet och så håller man förhör och går igenom deras mobiler. Lite likt när Dermot C fastnade för att man hittade honom i en thailändsk kvinnas mobil, en kvinna man också förhörde för att man misstänkte koppleri.
I deras mobiler finns det en hel del sms där man gör upp affärer med sexköpare och polisen slår givetvis upp vilka som äger de nummer som de prostituerade kommunicerat med. I ett fall dyker ett nummer upp som står på ett företag och man kontaktar då företaget och frågar vem som använder numret. När man fått uppgifterna tar man fram passfoto på mannen och har nya förhör med den ena kvinnan. Hon bekräftar då att mannen på passfotot som även skickat sms om att han är på väg, frågar om en adress och portkod osv har köpt sex av henne.
Så man har ett antal sms som till synes ser ut att handla om ett sexköp. Man har fått reda på vem som använder mobilnumret och den prostituerade har pekat ut honom som sexköpare. Mannen förhörs och väljer att erkänna (troligtvis för att han inte vill ha en rättegång) och döms till villkorlig dom och dagsböter.
Eftersom kvinnans annonser från ST fanns med i FUP:en vet jag vem det är och hon är nu här igen och jobbar. Jag har varnat för henne tidigare och kommer inte ihåg vilket namn hon använder sig av nu. Men hon påstår sig vara 45 år och har något namn som börjar på M. Profilen har en bild på henne bakifrån på alla fyra, med trosorna på.
Hur det gick i utredningen om koppleri vet jag inte.