2026-05-26, 22:47
Medlem
Flashshits avatar
Pia-Lena Andersson står uppenbarligen ej för allas lika värde, eller yttrandefrihet.
Åsiktskorridoren levererar fortfarande...
Citera
2026-05-26, 22:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag tänker två saker:

- Märkligt att S vågar göra ett så flagrant övertramp mot demokratiska spelregler, det måste ha insett att detta blir ett slagträ i kommande debatter. Vad är de så rädda för?
- Märkligt att inte Jönsson & Co har bättre kontrakt, ett kontrakt som man inte direkt kan avbryta utan väldigt specifika skäl.

Men trevlig för de som bor i Borlänge; nu blev det istället en gratisdebatt på torget.

Jag skulle nog säga att jag är aningen tveksam till det fetade. Jag tror inte att gamla sossetanter som Pia-Lena riktigt inser att tilltag av det här slaget nu för tiden orsakar snack och skriverier långt utanför den lokala pressen, som antagligen gör sitt bästa för att hålla sig väl med lokala politruker.

Hur som helst ett högst kontraproduktivt tilltag som bara ger gratisreklam åt arrangörerna.
Citera
2026-05-26, 22:52
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Magdalena Andersson ställde en retorisk fråga där Jönssons namn ingick. Detta var en del av en intervju i Aftonbladet som jag aldrig kunde läsa för att den låg bakom betalvägg. Intervjun handlade om hur utländsk sponsring av politiska influencers förekommer och frågan om att det kan vara viktigt att undersöka vilka vissa av dessa finansieras av.

Jönsson - som är en stor narcissist (hans egna ord) - tog detta personligt och kallade det kort efteråt för en attack och insinuerade att det skulle finnas ett motiv. Ännu en attack i en rad av flera andra som han ska ha fallit offer för under åren.

Hmm, Magda sade “Vem finansierar honom? Vem finansierar honom?” Jönsson svarade det som han säger i alla avsnitt att det är vis swish. Inte som en attack utan som en upplysning. Klippet finns på youtube.
Citera
2026-05-26, 22:56
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
För det första är det inte partiet S som stoppar de tre herrarna.
För det andra: Gratisdebatten på torget skulle väl ha hållits ändå?

Och nej, det blir inget "slagträ av detta i kommande debatter: 99,9 % av befolkningen i Sverige struntar fullkomligt i dessa tre riddare, och deras agenda!

Hmm, det var väl Folkets Hus de hade hyrt, det är ju S som styr det (kom nu inte och säg “nej, det är LO” eller liknande, det är ju samma sak).

Du bor på Söder eller i Majorna, där tror man kanske att ingen lyssnar på dessa. Men om du är lite mer öppen så kommer du förstå att inte alla tycker som du.
Citera
2026-05-26, 23:02
Medlem
Allas lika värde? Är det därför sossarna ingått avtal med det muslimska brödraskapet. Inom islam finns det en tydlig hieraki; muslimer högst sedan är resten apor och grisar. Samma syn har sossar på andra partier och människor som röstar "fel".
Citera
2026-05-26, 23:06
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Hmm, det var väl Folkets Hus de hade hyrt, det är ju S som styr det (kom nu inte och säg “nej, det är LO” eller liknande, det är ju samma sak).

Du bor på Söder eller i Majorna, där tror man kanske att ingen lyssnar på dessa. Men om du är lite mer öppen så kommer du förstå att inte alla tycker som du.

Nej, jag bor på vischan och trivs bra med det.

Här har du däremot ett klockrent exempel på hot mot yttrandefriheten:

"Tingsrätten dömer en person för bland annat hets mot folkgrupp till villkorlig dom och böter. Personen har publicerat videor och bilder på internet vars innehåll uttrycker missaktning av judar. I ett av fallen har innehållet därutöver ansetts utgöra ett uppenbart förringande av förintelsen".

I min värld ska man ha rätt att hävda att förintelsen innehåller överdrivna siffror, t.o.m ha rätt att förneka att förintelsen har skett. Det är yttrandefrihet!

https://www.domstol.se/nyheter/2026/05/en-person-doms-for-bland-annat-uppenbart-forringande-av-forintelsen/
Citera
2026-05-26, 23:11
Medlem
Haha 10 år efter… beteendet är så jävla 2015.

Är inte folkens hus kommunalt ägda och finansierade av skattepengar?

Det här måste bryta mot en rad lagar och regler?!
Citera
2026-05-26, 23:13
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

"Tingsrätten dömer en person för bland annat hets mot folkgrupp till villkorlig dom och böter. Personen har publicerat videor och bilder på internet vars innehåll uttrycker missaktning av judar. I ett av fallen har innehållet därutöver ansetts utgöra ett uppenbart förringande av förintelsen".

I min värld ska man ha rätt att hävda att förintelsen innehåller överdrivna siffror, t.o.m ha rätt att förneka att förintelsen har skett. Det är yttrandefrihet!

https://www.domstol.se/nyheter/2026/05/en-person-doms-for-bland-annat-uppenbart-forringande-av-forintelsen/

Vem av dessa tre skulle förneka förintelsen, menar du?
Citera
2026-05-26, 23:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Till alla troll i tråden som ylar sig hesa om "brott mot yttrandefriheten": Hade det även varit självklart för t.ex en muslimsk förening att få hyra en lokal som ägs av Sverigedemokraterna?

Nå...?

Yttrandefrihet är en princip. Ingen privat arrangör måste erbjuda yttrandefrihet.

Men hyr man inte ut till någon beroende på deras åsikter så är man principiellt och praktiskt emot yttrandefrihet och motarbetar den aktivt.

Det får man ju göra om man vill, men man kan inte samtidigt stå för yttrandefrihet.
Citera
2026-05-26, 23:20
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Kan ju varit så att det inte fanns ett överflöd av ändamålsenliga scener i lämplig storlek i Borlänge på det aktuella datumet. Hyreskostnaden lär också spelat in.

Oftast har föreställningar rätt specifika krav på lokal för att dom ska ha en chans att kunna gå runt ekonomiskt (ffa att kapacitet ligger så nära förväntat sålda biljetter som möjligt), tex en centralt belägen teaterscen med 250-300 st sittplatser och serveringstillstånd.
Galaxen som det heter är ett alldeles utmärkt etablissemang med öppna torgytor inomhus, resturanger, dansgolv och hotell. Ett utmärkt val som de nu blev portade ifrån
Citera
2026-05-26, 23:23
Medlem
Citat:
Till alla troll i tråden som ylar sig hesa om "brott mot yttrandefriheten": Hade det även varit självklart för t.ex en muslimsk förening att få hyra en lokal som ägs av Sverigedemokraterna?

Nå...?

Nu svamlar du. En missuppfattning är att demokratin och därmed yttrandefriheten inte har gränser. Den måste sjävklart skyddas från vad som vill förhöra den.

Man kan således inte vara tolerant mot det intoleranta. Muslimer vill kasta bögar från hustak, könsstympa flickor, mörda apostater, uppmanar till lögn och vill gifta sig med 9 åringar. Detta uppmanas det om i muslimska skrifter och praktiseras i muslimska länder.

SD vill bevara Sverige svenskt…
Citera
2026-05-26, 23:30
Medlem
Helt rätt, Folkets hus ingår i arbetarrörelsen, varför ska de hyra ut till de som profilerat sig som hatiska mot deras parti.
Får vara slut på masochismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in