2026-05-26, 21:00
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Tre förmögna män, som är så snåla att de inte ens kan hyra en lokal utan måste tigga från sossarna om lokal?? Och som när de nekas börjar gråta!

Sällan man skådat tre så sorgliga "män"! Detta är beteende man annars ser hos 12-åringar.
Citera
2026-05-26, 21:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Värdegrund är ett magiskt ord inom sosseriet. Det betyder person som inte tycker som sosseriet och därmed är paria i de lokaler de kan kontrollera. Dessbättre finns det gott om platser där man kan hålla sammankomster och där det fria ordet är accepterat. Ett tips till dessa herrar som fått nobben av Folkets Hus är att undvika dylika lokaler där indoktrinering pågår dagligen.
Jan Emanuel är en del av detta sosseri. Han är medlem i partiet och har suttit i riksdagen och för dem också - en pamp. Jönsson har en kort historik med en misslyckad lokalpolitisk karriär i Moderaterna bakom sig och Flam, ja, han är som bekant åtalad.

Jag började följa Jönsson när han började med sin youtubekanal och efterhand har jag funnit fler och fler anledningar till att ta avstånd från honom.
Citera
2026-05-26, 21:07
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Fast det där var väl Magda som blev sur på Jönsson och tog en rövare att svartmåla honom. Det gick ju sådär… Jönsson finansierar väl sig via prenumeranter och swish från tittare. Plus att han har en del kapital från andra företag han drivit.

Vem skulle det annars vara som kommer med pengar? Kungen?
Nej, det var någon som finansierade en storsatsning. Det sa han själv.

Jag antar att det inte offentliggjorts med de båda kommentarerna.

Jag är råhöger men anser att vi behöver veta vem som betalar kalaset. I synnerhet om man basunerar ut sig själv som oberoende.
Citera
2026-05-26, 21:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Illa av demokratihatande sossar.

Men jag ser två alternativ här:

1: Otroligt korkat av 100% att boka en sosselokal. Självklart blir det problem.

2: Man gjorde detta medvetet i hopp om att precis det som nu hände skulle hända. Skriverierna ger bra marknadsföring och det skapar en debatt de vill ha.
Citera
2026-05-26, 21:14
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Fast det där var väl Magda som blev sur på Jönsson och tog en rövare att svartmåla honom. Det gick ju sådär… Jönsson finansierar väl sig via prenumeranter och swish från tittare. Plus att han har en del kapital från andra företag han drivit.

Vem skulle det annars vara som kommer med pengar? Kungen?
Magdalena Andersson ställde en retorisk fråga där Jönssons namn ingick. Detta var en del av en intervju i Aftonbladet som jag aldrig kunde läsa för att den låg bakom betalvägg. Intervjun handlade om hur utländsk sponsring av politiska influencers förekommer och frågan om att det kan vara viktigt att undersöka vilka vissa av dessa finansieras av.

Jönsson - som är en stor narcissist (hans egna ord) - tog detta personligt och kallade det kort efteråt för en attack och insinuerade att det skulle finnas ett motiv. Ännu en attack i en rad av flera andra som han ska ha fallit offer för under åren.
Citera
2026-05-26, 21:36
Medlem
Så diskriminering med andra ord. Får hoppas Folkets hus inte får skattepengar för sin verksamhet.. Så ligger de pyrt till
Citera
2026-05-26, 21:41
Medlem
folkgemenskaps avatar
För det första: Folkets Hus. Vet du vad det är för något? Det är inte en allmän väg eller en parkbänk där vem som helst kan ställa sig och gapa. Folkets Hus byggdes upp av arbetarrörelsen. Det murades med tegelstenar som köptes för insamlade slantar av folk som slet på bruket tolv timmar om dygnet. Det gjordes för att organisationen skulle ha ett eget tak över huvudet, fritt från bruksägarnas och direktörernas kontroll. Tage Erlander visste exakt hur viktigt det var. Man äger sin egen lokal, för den som äger fastigheten bestämmer ordningsreglerna. Punkt.
Citera
2026-05-26, 21:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jönsson - som är en stor narcissist (hans egna ord)...

Bevisa att han sagt det. Ditt påstående håller inte som bevis.
Citera
2026-05-26, 21:43
Medlem
.Mlyric.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
För det första: Folkets Hus. Vet du vad det är för något? Det är inte en allmän väg eller en parkbänk där vem som helst kan ställa sig och gapa. Folkets Hus byggdes upp av arbetarrörelsen. Det murades med tegelstenar som köptes för insamlade slantar av folk som slet på bruket tolv timmar om dygnet. Det gjordes för att organisationen skulle ha ett eget tak över huvudet, fritt från bruksägarnas och direktörernas kontroll. Tage Erlander visste exakt hur viktigt det var. Man äger sin egen lokal, för den som äger fastigheten bestämmer ordningsreglerna. Punkt.

Ja, därför har Vårdkasen rätt. Lätthögern måste börja skaffa sina egna lokaler.
Citera
2026-05-26, 21:45
Medlem
tnems avatar
Citat:
Jag tänker två saker:

- Märkligt att S vågar göra ett så flagrant övertramp mot demokratiska spelregler, det måste ha insett att detta blir ett slagträ i kommande debatter. Vad är de så rädda för?
- Märkligt att inte Jönsson & Co har bättre kontrakt, ett kontrakt som man inte direkt kan avbryta utan väldigt specifika skäl.

Men trevlig för de som bor i Borlänge; nu blev det istället en gratisdebatt på torget.

Det finns ett antal socialdemokrater som är dömda för valfusk. Så för mig är det inte en direkt chock för mig att de gör så här.
Citera
2026-05-26, 21:50
Medlem
Politisk styrning av vad jag förstår skulle vara en debatt inför valet. Nog handlar det om värdegrund men inte allas lika rätt eller jämlikhet.
Citera
2026-05-26, 21:51
Medlem
.Mlyric.s avatar
Blev att tänka på Magdalena som nyligen sa att Sverige har "blivit tystare" under denna högerregering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in