2026-05-26, 20:39
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Så om ett barn föds till pojke och barnets mamma försöker få pojken att byta till att vara flicka, då får hon bara försöka med det en gång, inte två eller flera? Det tycker jag verkar vara något bra. Agnes Wold verkar vara emot detta, kanske för att hon är jude?

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Den kärringen är ju helt rubbad i huvudet!

Ni missförstår, Agnes Wold är mot den s.k. könsagendan. Hon skulle kämpa för att hennes barnbarn får bli pojkar om de föds med snopp och flickor om de föds med snippa.
Citera
2026-05-26, 20:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det ska bli förbjudet att försöka tala dårar som vill byta kön tillrätta. Det ska bli straffbart att säga; det borde du inte göra, det är en psykisk åkomma. Agnes säger att hon hellre bryter mot denna lag än låter sina barnbarn byta kön och förstöra sina liv.

Tack!

Moderaternas förslag förmodar jag?
Citera
2026-05-26, 20:49
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om den nya lagen och omvändelseförbudet?
Håller ni med Agnes Wold?

Jag håller med henne.

Staten ska inte plocka ut "klienter" i samhället och tas under beskydd av några rubbade progressiva Stockholmspolitiker som utmäter straff för helt normala familjekonflikter . Familjen ska kunna lägga sig i beslut angående potentiellt ödesdigra beslut som barn (och barnbarn) har tagit vid . Det har staten inte ett skit med att göra. Barn är inte vuxna. Punkt slut. Barn är inte heller mogna att ta mogna beslut

" Omvändelseförbud " smaka på ordet. Hur nära är vi 1984 på en skala ? Är vi nära att skapa ett kontrollsamhälle som försöker med en fot i dörren ta sig in i det allra mest privata ?
Senast redigerad av Upplyften 2026-05-26 kl. 20:52.
Citera
2026-05-26, 20:51
Medlem
triptykens avatar
Vänta hon skulle ta fyra års fängelse... För vad? Är det inte enklare för hennes barnbarn att bara skita i mormors gaggande, be morsan att prata med henne och sen kan Agnes Wold sitta där på egen hand.

För er som inte vet är omvändelseförsök ofta rätt dåliga och som bäst är det litet psykisk tortyr som får nån att gömma sig i garderoben litet till.

Så vad hon egentligen säger är "jag vill att mitt barnbarn slutar umgås med mig" och jag tänker att det nog är ömsesidigt
Senast redigerad av triptyken 2026-05-26 kl. 20:53.
Citera
2026-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag håller med henne.

Staten ska inte plocka ut "klienter" i samhället och tas under beskydd av några rubbade progressiva Stockholmspolitiker som utmäter straff för helt normala familjekonflikter . Familjen ska kunna lägga sig i beslut angående potentiellt ödesdigra beslut som barn (och barnbarn) har tagit vid . Det har staten inte ett skit med att göra. Barn är inte vuxna. Punkt slut. Barn är inte heller mogna att ta mogna beslut

" Omvändelseförbud " smaka på ordet. Hur nära är vi 1984 på en skala ? Är vi nära att skapa ett kontrollsamhälle som försöker med en fot i dörren ta sig in i det allra mest privata ?
Till att börja med så ska ett barn inte kunna fatta något som helst beslut av detta slag, oavsett lärares, mentorers eller föräldrars "medgivande"...

Alla har rätt att kontrollera sin egen kropp under livets tidigare faser och inget barn (inte ens nödvändigtvis unga vuxna) kan fatta sådana beslut.

Dessutom har vi en biologisk/genetisk verklighet att förhålla oss till. Det går inte att byta sitt biologiska kön överhuvudtaget.
Citera
2026-05-26, 20:56
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vänta hon skulle ta fyra års fängelse... För vad? Är det inte enklare för hennes barnbarn att bara skita i mormors gaggande, be morsan att prata med henne och sen kan Agnes Wold sitta där på egen hand.

För er som inte vet är omvändelseförsök ofta rätt dåliga och som bäst är det litet psykisk tortyr dom får nån att gömma sig i garderoben litet till.

Så vad hon egentligen säger är "jag vill att mitt barnbarn slutar umgås med mig" och jag tänker att det nog är ömsesidigt

Hon säger antagligen att staten ska ge fan att blanda sig i angelägenheter där föräldrar faktiskt ansvarar för sina barn först och främst.

Hur vet du att "omvändelseförsök" är psykiskt tortyr ? Flickor som vill vill byta kön - främst för att slippa vara flicka som forskningen har visat , är inte det en signal att något är jävligt snett ?
Citera
2026-05-26, 20:56
Medlem
zombie-nations avatar
Skulle inte tro att det är olagligt att säga till sitt barnbarn att ungen gör fel och att man är emot det.

Däremot om man försöker med tvång, hot, manipulation, hat, tillmälen osv, då är det inte lagligt. Agnes säger alltså att hon är beredd att tvinga, hota och kränka sitt barnbarn.

Det tycker inte jag känns OK. Känns som hon är för investerad i detta för att det ska vara normalt. Tror hon är i garderoben. Eller tycker ni att hon uppför sig kvinnligt på NÅGOT sätt?
Citera
2026-05-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Skulle inte tro att det är olagligt att säga till sitt barnbarn att ungen gör fel och att man är emot det.

Däremot om man försöker med tvång, hot, manipulation, hat, tillmälen osv, då är det inte lagligt. Agnes säger alltså att hon är beredd att tvinga, hota och kränka sitt barnbarn.

Det tycker inte jag känns OK. Känns som hon är för investerad i detta för att det ska vara normalt. Tror hon är i garderoben. Eller tycker ni att hon uppför sig kvinnligt på NÅGOT sätt?
Är du efterbliven?

Om staten kommer fram till dig och påstår att ditt barn egentligen är av det motsatta könet, så tar du väl kampen för ditt barn?

Hon är inte överinvesterad i detta...

Om BARN kan fatta LIVSOMVÄLVANDE IRREPARABLA beslut i vårt samhälle pga HJÄRNTVÄTT så finns det inget som heter ÖVERINVESTERING.
Citera
2026-05-26, 21:05
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Ni missförstår, Agnes Wold är mot den s.k. könsagendan. Hon skulle kämpa för att hennes barnbarn får bli pojkar om de föds med snopp och flickor om de föds med snippa.

Jag har inte missförstått något, kärringen är rubbad!
Citera
2026-05-26, 21:06
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Hon säger antagligen att staten ska ge fan att blanda sig i angelägenheter där föräldrar faktiskt ansvarar för sina barn först och främst.

Hur vet du att "omvändelseförsök" är psykiskt tortyr ? Flickor som vill vill byta kön - främst för att slippa vara flicka som forskningen har visat , är inte det en signal att något är jävligt snett ?

Ah jag menar mest metoden man använder. Typ som KBT med social press... Skiter väl i hur folk som har problem med andra känner för att lösa det?

Det funkar inte så bra dock så...
Citera
2026-05-26, 21:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Är du efterbliven?

Om staten kommer fram till dig och påstår att ditt barn egentligen är av det motsatta könet, så tar du väl kampen för ditt barn?

Hon är inte överinvesterad i detta...

Om BARN kan fatta LIVSOMVÄLVANDE IRREPARABLA beslut i vårt samhälle pga HJÄRNTVÄTT så finns det inget som heter ÖVERINVESTERING.

Det har aldrig hänt att staten kommit fram till mig. Hur ser den ut?
Citera
2026-05-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det har aldrig hänt att staten kommit fram till mig. Hur ser den ut?
Lärare/Mentorer/Kuratorer på skolan kan uttrycka sig och ge uppmaningar om ditt barn som skulle kunna sätta dig i en byråkratisk/laglig mardröm om du kämoade emot. Dra åt helvete jävla anti-vetenskapliga och hjärndöda liberaler!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in