Citat:
Ursprungligen postat av
.vitalicus
Vad är din bästa sales pitch för mig att köpa SoFi? Jag vet att mer seriösa YouTubers, som till exempel Tom Nash, har ett gott öga till SoFi samt VD:n och dennes kvalitet. Har du något att tillägga?
Livsfarlig fråga att svara på. Jag rekommenderar aldrig något då folk har helt olika preferenser samt olika mentalitet. Jag säger bara vad jag själv gör samtidigt som jag förklarar vad jag sysslar med. Jag står och faller inte med de pengar jag satsar. Jag köper bara aktier jag planerar att hålla i 2-5 år. Jag har mentaliteten att jag kan ha en aktie som gått ned 70+% och köpa mer för att jag tror på den. Jag har mentaliteten att jag sover gott med "röda siffror".
Med ovan skrivet, om du har samma preferenser och mentalitet då är mina skäl till att köpa SoFi att det är en aktie som på 2-5 år kan 2-5 dubblas. Detta grundar jag på bl.a. vad som sägs i denna video.
SoFi Stock: The Market's Biggest Mistake?
https://www.youtube.com/watch?v=ii69CTZ5gx4
I stort sammanfattar den bra vad som gör att jag tror på detta företag och varför det är mitt enskilt största innehav förutom AMD som gått förbi i kr (dock inte i satsat kapital) pga den enorma börsuppgång som de haft senaste veckorna.
Dock, det gäller att vara medveten om att gå in i företag som vill disrupta befintliga marknader alltid innebär en större risk. Dock kan belöningen bli enormt mycket större om de lyckas.
// CC