2025-10-25, 07:39
Medlem
CC75s avatar
En intervju med Anthony Noto SoFis CEO för den som är intresserad. Visar vilken typ av ledare han är och vad som är på G inom SoFi. Intervjun gjordes i onsdags av Cramer (ja... han är som han är...). En topp CEO är värt mycket för ett företag och Noto är en av världens bästa CEOs.

Tittar vi lite framåt tror jag att om inte Trump och Kina sänker världen i stort kommer SoFi ha flera trevliga år framför sig. 2028 har vi bl.a. sommar OS i Los Angeles där SoFi Stadium kommer att vara i centrum och kanske har de då expanderat utanför USA vilket kan skapa stora möjligheter för denna bank.

Klippet är 8,43 min långt.

https://www.youtube.com/watch?v=ygtK55t3U2c

// CC
Citera
2025-10-26, 14:54
Medlem
Jag tror att mycket av deras framgång kommer även ligga i när lagar kring banker och krypto i USA blir lite slappare
Citera
2025-10-29, 08:32
Medlem
CC75s avatar
Igår kom deras Q3 rapport. De slog förväntningarna inom samtliga områden, gav en bättre guidance för 2026. Kursen upp 5,53%.

Det ska dock tilläggas att historiskt har SoFi gått upp direkt efter sina rapporter för att sedan fallit tillbaka så en korrigering nedåt inom de närmsta dagarna är inte omöjlig. Kan ge köpläge för den som vill gå in eller de som har men vill köpa på sig mer. Dock, idag kommer - högst troligen - FED att sänka räntan och det är tailwind för SoFi så... kan bli så att kursen fortsätter upp idag.

I det stora hela var det en mycket bra rapport, om än inte exceptionell.

SoFi CEO Anthony Noto on Q3 results: A combination of durable growth, innovation and brand building
https://www.youtube.com/watch?v=G5R72JiBqkQ

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-10-29 kl. 08:35.
Citera
2025-10-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Igår kom deras Q3 rapport. De slog förväntningarna inom samtliga områden, gav en bättre guidance för 2026. Kursen upp 5,53%.

Det ska dock tilläggas att historiskt har SoFi gått upp direkt efter sina rapporter för att sedan fallit tillbaka så en korrigering nedåt inom de närmsta dagarna är inte omöjlig. Kan ge köpläge för den som vill gå in eller de som har men vill köpa på sig mer. Dock, idag kommer - högst troligen - FED att sänka räntan och det är tailwind för SoFi så... kan bli så att kursen fortsätter upp idag.

I det stora hela var det en mycket bra rapport, om än inte exceptionell.

SoFi CEO Anthony Noto on Q3 results: A combination of durable growth, innovation and brand building
https://www.youtube.com/watch?v=G5R72JiBqkQ

// CC

Ska köpa på mig mer, väntar bara tills den går ned lite..

denna tråden är lite intressant : https://old.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/1lu49cj/what_are_your_moves_tomorrow_july_08_2025/n1vcaem/
Citera
2025-11-11, 22:02
Medlem
CC75s avatar
Aktien kraftigt ned förra veckan. Kraftigt upp igår. Idag fortsatt upp med cirka 1,33% till strax under 31 dollar. Den stora nyheten idag är att SoFi nu erbjuder handel med krypto. Nedan en färsk intervju från CNBC med Anthony Noto - CEO.

SoFi CEO on launch of crypto trading: Blockchain and crypto are a supercycle technology just like AI - 7.42 min lång.

https://www.youtube.com/watch?v=erVPnFp8NnM

Jag gillar verkligen Anthony. Stabil, kunnig, duktig. Vill skapa värde för sina kunder.

Om de i december kommer in i S&P 500 kan kursen ha en fortsatt mycket trevlig utveckling. Dock mer troligt att det intåget sker någon gång Q1 2026.

// CC
Citera
2025-11-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Aktien kraftigt ned förra veckan. Kraftigt upp igår. Idag fortsatt upp med cirka 1,33% till strax under 31 dollar. Den stora nyheten idag är att SoFi nu erbjuder handel med krypto. Nedan en färsk intervju från CNBC med Anthony Noto - CEO.

SoFi CEO on launch of crypto trading: Blockchain and crypto are a supercycle technology just like AI - 7.42 min lång.

https://www.youtube.com/watch?v=erVPnFp8NnM

Jag gillar verkligen Anthony. Stabil, kunnig, duktig. Vill skapa värde för sina kunder.

Om de i december kommer in i S&P 500 kan kursen ha en fortsatt mycket trevlig utveckling. Dock mer troligt att det intåget sker någon gång Q1 2026.

// CC

Personligen gillar jag inte krypto å tror inte på kryptots "värde" men aktien går starkt (y)
Citera
2025-11-23, 06:23
Medlem
CC75s avatar
Aktien har - som många andra - fått mycket stryk senaste veckan. Det finns dock indikationer på att raset i SoFi är konstruerat. Stora spelare går officiellt ut och trycker ned priset samtidigt som de via sina dark pools köper upp stora volymer utan att det syns. Var tredje aktie går genom Dark Pools vilket säger en hel del om det "spel" som pågår bakom kulisserna.

Fundamenta i SoFi är fortsatt mycket stark och själv har jag, trots ett redan mycket stort innehav, köpt än mer under veckan som har gått.

Analyst Target $35?! Why SoFi Is About to EXPLODE SOFI STOCK ANALYSIS TODAY BUY OR SELL PRICE Target

https://www.youtube.com/watch?v=JPNcCtu7Z98

// CC
Senast redigerad av CC75 2025-11-23 kl. 06:35.
Citera
2025-11-28, 17:05
Medlem
CC75s avatar
JP Morgan har ökat sin exponering mot SoFi med 881% senaste kvartalet. De äger idag 46,8 miljoner aktier motsvarade 4% i SoFi. Det har inte bara att göra med att JP tror på ett inkluderade i S&P 500 (de uppfyller redan idag alla kriterier för det) utan för att de verkligen tror på företagets framtid. Idag äger institutionerna 55% av företaget. De stora drakarna har insett vad SoFi kommer att bli och att det gäller att gå in så tidigt som möjligt. Deras ingångar är dessutom långsiktiga om man tittar hur de har investerat i SoFi.

Skulle SoFi komma med i S&P 500 kan det leda till en omedelbar uppgång på 4% och sedan ytterligare 12% under en 3 månaders period pga "tvingande" köp. Detta enligt Goldman Sachs historiska data över de företag som kommit med. Dock, bara för att man uppfyller kraven är det inte alls säkert att man kommer med men en trevlig boost för aktien skulle det bli.

För den som vill veta lite mer. Här är DataCativest, en ny kille på YT.

https://www.youtube.com/watch?v=FLqmFxfw4lM

// CC
Citera
2026-03-04, 12:22
Medlem
Jaha, å vad tror ni om denna aktien nu när vi är nere på 18 dollar? har varit med sen 16 upp till 30 för å sen hänga med i dippen. Aktien verkar falla med tiden
Citera
2026-03-26, 18:12
Medlem
CC75s avatar
Aktien har haft en mycket svag period sedan i november. I år ned 42% så här långt. Pris i skrivande stund är under 16 dollar. Många som gick in runt 25 har idag gjort en mindre bra affär som det ser ut idag (och om man säljer vilket jag inte skulle rekommendera).

För er som inte följer aktien är det som hänt den senaste veckan att ett s.k. analysföretag som heter Muddy Waters har släppt en rapport där det i vida ord och med mycket vaga ord som "vår åsikt" och "det kanske är så" osv dragit fram saker som de anser indikerar att SoFi är ett bluff-företag men i princip har de inget att komma med. De t.o.m. stängde sina shortade positioner när kursen gått ned 7% vilket de knappast skulle ha gjort om de verkligen själva tror på det som de i vaga ord antyder.

Dock, ovan rapport samt marknaden i stort gör att denna aktie tar mer stryk än vad den annars skulle ha gjort. I min mening har inget förändrats med företaget och jag kommer inte sälja en enda aktie. För er som inte har några ännu kan detta vara en bra ingång. Därmed inte sagt att kursen inte kan sjunka än mer på kort sikt.

Fearindexet är på 15-16 vilket är mycket lågt så folk är generellt rädd för börsen just nu. Precis som de var för ett år sedan. Det är nu det gäller att våga hålla i för när det vänder, då kan det gå fort, precis som det gjorde för ett år sedan.

// CC
Senast redigerad av CC75 2026-03-26 kl. 18:14.
Citera
2026-03-26, 20:43
Medlem
CC75s avatar
Finns nu även oro för bankrusning i USA. Det drar förstås ned hela finanssektorn och enskilda banker som SoFi.

// CC
Citera
2026-04-27, 11:14
Medlem
CC75s avatar
Nu på onsdag innan börsens öppning (i USA) släpper SoFi sin Q1 rapport för 2026. Historiskt har aktien nästan alltid gått ned efter en rapport, oavsett hur bra rapporten än har varit. Historiskt har dock kursen alltid gått upp en hel del innan rapportering. Så har inte direkt varit fallet denna gång så kanske blir det tvärtom denna gång. Spännande vecka...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in