2026-02-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris756
Jag vet inte hur många gånger jag flaggat och ifrågasatt dem på Instagram, är extremt prismedveten och anser att de sysslar med falsk marknadsföring.

Upptäckte häromdagen att de börjat med en prisgaranti! Så jag handlade utifrån de kriterierna som den har och inväntar besked om fullständig återbetalning, minus fraktkostnad och pant. Frakten blev 29kr då ordervärdet blev såpass högt.
På hela varukorgen som uppgick till 637kr exklusive frakt och pant sparade jag -56kr i jämförelse med Willys... Detta trots att de hade -30% på flertalet varor.

Ska försöka komma ihåg att uppdatera inlägget här längre fram, men det svåra var inte att få en dyrare varukorg hos Matsmart, det var att säkerställa att förpackningen var identisk. 😂

Snyggt! Viktigt du återkommer 🤓👍
Citera
2026-03-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vmpolen2022
Snyggt! Viktigt du återkommer 🤓👍

Det var tanken, men så hittade jag inte tråden igen. 🤣

Det går alldeles utmärkt att nyttja deras prisgaranti, så länge en inte granskas av Lina för hon är inte påläst kring hur den fungerar. 🙈

Går och väntar på att det ska passera 30 dagar så jag kan lägga en ny order och håller tummarna för att de inte lagt ner den då. 😁
Citera
2026-03-06, 15:33
Medlem
Roidberts avatar
Detta erbjudande ser intressant ut. Skall se om jag kan snickra ihop någonting. Som jag tolkar det skall man kunna utnyttja veckoerbjudanden (t.ex. 2 för 100 på en vara just den veckan), så länge erbjudandet inte är kopplat till typ ICA Stammis eller Lidl Plus.
Citera
2026-03-06, 15:34
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Det var tanken, men så hittade jag inte tråden igen. 🤣

Det går alldeles utmärkt att nyttja deras prisgaranti, så länge en inte granskas av Lina för hon är inte påläst kring hur den fungerar. 🙈

Går och väntar på att det ska passera 30 dagar så jag kan lägga en ny order och håller tummarna för att de inte lagt ner den då. 😁

Men du fick alltså tillbaka dina pengar i slutändan?
Citera
2026-03-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Men du fick alltså tillbaka dina pengar i slutändan?
Japp, med avdrag för frakt. Se till att fylla kriterierna bara, det är ganska lätt. Akta dig för att lägga i gratisprylarna bara. 🤣

Det går att jämföra med veckans kampanjer hos exempelvis Ica men det måste vara ett pris som gäller alla och inte för den med Ica-kort, eller Willys+ om du jämför med Willys. :-)
Citera
2026-03-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Detta erbjudande ser intressant ut. Skall se om jag kan snickra ihop någonting. Som jag tolkar det skall man kunna utnyttja veckoerbjudanden (t.ex. 2 för 100 på en vara just den veckan), så länge erbjudandet inte är kopplat till typ ICA Stammis eller Lidl Plus.
Du tolkar rätt. :-)

Skriv gärna tydligt när du åberopar prisgarantin vad slutsumman är i din jämförelsekorg, en bekant var tvungen att "överklaga" då de kollat fel och tittade på priset som inkluderade viktavvikelse och tillägg för påsar... 🙄
Citera
2026-05-26, 11:00
Medlem
Vad fan är detta för bluffsida? Några grejer praktiskt taget gratis (Max 1köp) men resten är ju inte billigt. Svindyr pasta 🍝 cg äckligt godis? Nej tack.
Citera
2026-06-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Vad fan är detta för bluffsida? Några grejer praktiskt taget gratis (Max 1köp) men resten är ju inte billigt. Svindyr pasta 🍝 cg äckligt godis? Nej tack.

De är jättedyra generellt, men om du nyttjar prisgarantin så blir det gratis. 😁
Du hittar informationen på deras egen hemsida och det är ett erbjudande som de ändå har och som får nyttjas en gång i månaden, 30 dagars mellanrum, och så kan du med lite jämförelse få saker för upp till 1000kr helt gratis. 🤷
Citera
2026-06-17, 10:51
Medlem
Citat:
De är jättedyra generellt, men om du nyttjar prisgarantin så blir det gratis. 😁
Du hittar informationen på deras egen hemsida och det är ett erbjudande som de ändå har och som får nyttjas en gång i månaden, 30 dagars mellanrum, och så kan du med lite jämförelse få saker för upp till 1000kr helt gratis. 🤷

Hur bra funkar det? Måste man lusläsa i alla butiker eller är det hyfsat enkelt?
Citera
2026-06-19, 08:11
Medlem
För 7-10 år sedan var Matsmart jättebra. Minns när jag köpte 100st Marabou 200g för kr styck.
Köpte massa sådant och lade alltid till roliga grejer.

Lite nostalgi. =)

Nu skulle jag inte ens bemöda mig med att besöka deras sida. Bättre att handla av billiga uppstickare om man nu ska fynda. Själv äter jag inte längre godis så mig gör det inget att de blev så dyra.
Citera
2026-06-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
För 7-10 år sedan var Matsmart jättebra. Minns när jag köpte 100st Marabou 200g för kr styck.
Köpte massa sådant och lade alltid till roliga grejer.

Lite nostalgi. =)

Nu skulle jag inte ens bemöda mig med att besöka deras sida. Bättre att handla av billiga uppstickare om man nu ska fynda. Själv äter jag inte längre godis så mig gör det inget att de blev så dyra.

Så du tycker inte det är billigt när det är gratis? 🤔
Finns ju annat på Matsmart än godis, exempelvis duschtvål, schampo, müsli, diskmedel, barnmat och blöjor ifall du har avkommor...

De är absolut inte billiga och deras procentsatser för rabatt är ju totalt tagna ur fantasin, men prisgarantin är fantastisk. 😂
Citera
2026-06-25, 07:12
Medlem
Citat:
Så du tycker inte det är billigt när det är gratis? 🤔
Finns ju annat på Matsmart än godis, exempelvis duschtvål, schampo, müsli, diskmedel, barnmat och blöjor ifall du har avkommor...

De är absolut inte billiga och deras procentsatser för rabatt är ju totalt tagna ur fantasin, men prisgarantin är fantastisk. 😂

Jag skrev bara i nostalgiskt syfte. Jag äter inte längre godis och sådant skräp. Klart att man kan lägga tid på att försöka få saker gratis på deras prisgaranti. Det låter ju som en toppengrej =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in