Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Enskildas upplevelser och anekdoter är en sak. Men det verkar ju ha varit ett problem här.
Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Bara för att man inte blivit rånad för att du gått några gånger på nätterna betyder inte att det är tryggt område. Var det inte också polisen själva som hade eskort till och från jobbet ibland i kista? Du förstår väl att det är ett problem om företag flyttat därifrån pga otrygghet
Absolut det är ett problem. Ericsson är ett jättestort företag och det kommer ju garanterat påverka Kista, andra företag har redan flyttat därifrån så Ericsson har "hållit ut" länge.
Men samtidigt vill jag förmedla att detta inte stämmer överens med mina erfarenheter. Kista har så oförtjänt dåligt rykte och jag tycker att all negativitet behöver vägas upp lite. Dessutom så verkar det som att personrånen har minskat kraftigt i Järva efter 2020. Då sattes flera kameror upp och mer belysning kom till. Men trygghet behöver ju inte handla om det.
Men sen vet jag också av erfarenhet att folk rynkar på näsan när man säger att man bor eller vistas i Järva (fördomar) och det har säkert också spelat in.