2026-05-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kluropp
Med smink också.
va?
Citera
2026-05-25, 23:26
Medlem
Beror kanske på hur det sägs och av vem. Har dejtat någon som sa det till mig, att han tycker jag är mest vacker utan smink. Jag tror han menade väl men det landade lite … sådär. Jag gillar smink och verkligen inte använder mycket alls så det var lite märkligt.
Citera
2026-05-26, 00:12
Medlem
Kvinnor som har smink är kroniska lögnare, scam artists

Kvinnor som plockar bort ögonbrynen och smetar smink som ser ut som smetad bajs är mentalt sjuka i huvudet

Kvinnor är osäkra oavsett vad man säger till dom för att dom är cp skadade efterblivna pajaser som önskar att dom levde i en cirkus.

Vem fan bryr sig vad dom tycker? dom vet fan knappt vad dom vill själva

Så svarat på skiten nu godnatt på er!
Citera
2026-05-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?
att påpeka det på första träffen kanske är dumt.... hahaha hon har stått flera timmar med sminket innan när ts säger att hon skulle vara snyggare utan! hahahaha jag är trött
Citera
2026-05-26, 02:59
Medlem
Ärlighet varar längst. Säg bara rakt ut att du använt AI för att låtsasavsminka dessa Damer och att du finner dem mer tilldragande utifrån resultatet.
Förstår verkligen inte problemet. Eller vad som kan gå fel med det scenariot. Är ju solklart.
Citera
2026-05-26, 06:19
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du känner alltså inte till tex gyllene snittet?

Jo. Älskar du bara såna eller? Några exempel på såna perfekta människor enligt dig? Det är ok. Du är, som jag sa men du inte förstod, betraktaren. Jag kan som en annan betraktare tycka annat.
Citera
2026-05-26, 06:28
Medlem
mikkelbergs avatar
Är inte smink en "kuk-mätning" mellan tjejer? Vem har fräckast krigsmålning!

Det verkar inte handla om att vara "fin" eler inte.. Hur förklarar ni isf "ögonbryns strecken" de gör med en tjock tuschpenneliknande sminkpenna? Ser ju hårresande ut.
Citera
2026-05-26, 06:28
Medlem
Comitiums avatar
Man måste vara försiktig med kvinnor. Jag var hemma hos en dam ffg som är adlig och väldigt "fin" med antikviteter och smakfull inredning. Vad hemtrevligt du har här sa jag. Hon var bara tyst och såg inte road ut. Jag upprepade så att hon skulle fatta berömmet. Samma kalla hand. Förmodligen borde jag ha sagt: Så nobelt och elegant du har. Hon fattade inte att hemtrevligt är det finaste berömmet. Ja hon var ju bara knapadel förstås, så hon begrep väl inte bättre.
Citera
2026-05-26, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Jo. Älskar du bara såna eller? Några exempel på såna perfekta människor enligt dig? Det är ok. Du är, som jag sa men du inte förstod, betraktaren. Jag kan som en annan betraktare tycka annat.

Det gör ändå inte skönhet subjektivt.
Citera
2026-05-26, 07:56
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Det är nog värre att säga tvärtom, att hon är finare med smink.
Jag har mer problem med tjejer som inte förstår hur en parfym ska tas på för att den inte ska sticka folk i näsan och vara rent avskräckande.
Citera
2026-05-26, 08:21
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det gör ändå inte skönhet subjektivt.

Jo, det gör det. Du kanske tänker på modeller osv, men lika många skulle hellre trycka en "vanlig brud"
Citera
2026-05-26, 09:28
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag har använt ai.och bett dem att ta bort smink för vissa bilder och det är nästan dag och natt hur vissa kvinnor kan se ut. Vissa blir ju 100 gånger finare och hetare. Räknas det otrevligt att säga det isåfall?

Smink används främst föratt dölja dålig hy (ofta från lång sminkanvändning)
Vad AI hittar online är de som ser fina ut utan smink och därför lägger upp bilder.
Du borde justera frågan och be AI lägga på en rimlig nivå av hålig hy för en mer rättvis bild.

Håller annars med: utan smink eller osynlig smink är nästan alltid att föredra.
Det är lite som färgat hår i starka färger, problemet är inte färgen i sig.
Problemet är att man VET att den är där för att täcka upp dålig självkänlsa och en trasig personlighet.
samma med smink, stark smink betyder att något saknas som föranleder det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in