2026-05-26, 03:02
Medlem
knark-kungens avatar
Vem vågade hoppas på att både Rask, Anjo och Jockeboy skulle gå under I år.

BGB gjorde ett strålande jobb när han i dokumentären klädde av dessa fjantar.

Att Anjo och Rask förlorat 2/3 av sin inkomst är tydligt, hur mycket Jockeboy tappat återstår att se, vi får helt enkelt vänta på årsredovisningen.

Jockeboy är nog den som förlorat mest av alla, först offrade han hela sin familj för att bygga karriär och nu kommer lögnerna ikapp honom och river ner allt han byggt upp.

Dom andra fjantarna har ju ändå kvar sin familj. Vaknar den förtryckta Jonna upp efter alla år av gaslighting så sitter han snart helt ensam på jul. Det är oundvikligt, vilket barn kommer i vuxen ålder vara okej med att ha blivit utnyttjad sådär?
Citera
2026-05-26, 04:38
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vem vågade hoppas på att både Rask, Anjo och Jockeboy skulle gå under I år.

BGB gjorde ett strålande jobb när han i dokumentären klädde av dessa fjantar.

Att Anjo och Rask förlorat 2/3 av sin inkomst är tydligt, hur mycket Jockeboy tappat återstår att se, vi får helt enkelt vänta på årsredovisningen.

Jockeboy är nog den som förlorat mest av alla, först offrade han hela sin familj för att bygga karriär och nu kommer lögnerna ikapp honom och river ner allt han byggt upp.

Dom andra fjantarna har ju ändå kvar sin familj. Vaknar den förtryckta Jonna upp efter alla år av gaslighting så sitter han snart helt ensam på jul. Det är oundvikligt, vilket barn kommer i vuxen ålder vara okej med att ha blivit utnyttjad sådär?
Årsredovisningen som kommer nu gäller ju förra året, så våren 2027 kan vi se ekonomiska effekter antagligen.
Citera
2026-05-26, 05:00
Medlem
Ludans avatar
Sanning och Konsekvens som la upp sexexpose om Jocke har tagit ner videon. Ingenting förvånar mig längre och man undrar om Camilla är rädd för Jocke eller om hon bara är ryggradslös som resten av mediavärlden. Nu kommer Fibropodden ut med ett nästan två timmar långt avsnitt som givetvis handlar om Torsken. Tillsammans med Cissi Wallin verkar det som att det är dessa små snöflingekanalerna som kommer välta den blonderade pygmémytomanen
Citera
2026-05-26, 06:46
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Sanning och Konsekvens som la upp sexexpose om Jocke har tagit ner videon. Ingenting förvånar mig längre och man undrar om Camilla är rädd för Jocke eller om hon bara är ryggradslös som resten av mediavärlden. Nu kommer Fibropodden ut med ett nästan två timmar långt avsnitt som givetvis handlar om Torsken. Tillsammans med Cissi Wallin verkar det som att det är dessa små snöflingekanalerna som kommer välta den blonderade pygmémytomanen
Om Goatbrain, Fru Medvikt och Cissi slog sig ihop skulle vi nog inom snar framtid se riktiga resultat.
Jag vet inte hur många ggr jag läst ”Nu är det slut för Jocki, hans kanal kommer dö. Det här kan han inte komma undan med” men likt förbannat har han kunnat fortsätta år efter år.
Citera
2026-05-26, 07:22
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Om Goatbrain, Fru Medvikt och Cissi slog sig ihop skulle vi nog inom snar framtid se riktiga resultat.
Jag vet inte hur många ggr jag läst ”Nu är det slut för Jocki, hans kanal kommer dö. Det här kan han inte komma undan med” men likt förbannat har han kunnat fortsätta år efter år.

Du har så rätt och vem vet det är kanske just så det blir. Som Fru Medvikt säger så är nog Jocke sin egen största fiende, det blir han själv som gör så att han blir en före detting. Det enda han kommer lämna kvar efter sig är Kungarna på Tylösand och Jockiboi, allt annat försvinner i dimman
Citera
2026-05-26, 07:35
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Hon fegar ofta ur, eller väljer det bekvämaste. Cissi skrämde Camilla till att inte skriva om Cissi mer t.ex
Citera
2026-05-26, 07:47
Medlem
Vad är det som gör att Bloggbevakningen låter sig styras av Jocke på det här viset? Pinsamt. Att Nessa Exonph gått hans ärenden vet vi. Men Bloggbevakningen som jag trodde skulle komma med ett neutralt gräv vad hände där? Inte för att hon har många fans eller tas seriöst av den stora massan. Oväntat att hon backtrackade totalt och t.om låter honom publicera sina svar på instagram. Det är sjukt och stört på en nivå. Men Bloggbevakningen hatar ju mest unga kvinnliga influencers. Hon hade aldrig låtit Blondinbella eller Bianca härja fritt på sin instagram.
Citera
2026-05-26, 07:56
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Dom har inte haft några stora pengar privat. Som företagare är man strategisk i hur man tar ut pengar. Det är oerhört mycket mer lönsamt att ta ut vinst i jämförelse med lön. Dom har inte haft tillräckligt höga löner för att bygga ett miljonkapital privat och under alla år har bara dom delat ut några få miljoner.

Huset kostar 18 000 för dom, att köpa huset kostar inte många miljoner. Det skulle vara billigare för dom att äga det privat med ränteåterbäring på skatten, att avbetalningen går till ett sparande i ett hus i ett populärt villakvarter och som med förbättringringsåtgärder och med tid är kommer att öka i värde mer än att låsa pengarna i ett sparkonto med sparränta eller osäkra placeringar.

Jag tror inte att han är snål, dom åt från foodora varje dag för ett år sedan och han dricker läsk och energidrycker dagarna i ända, det är tiotusentals kronor i sjön varje månad, finns ett poddavsnitt om det där.
Jag uttryckte mig kanske lite slarvigt. Jag tror inte att han är snål mot sig själv, barnen eller Jonna — där verkar pengar snarare rinna iväg ganska friskt. Däremot upplever jag att det finns en annan sida när det gäller människor utanför den närmaste kretsen.

Det jag reagerat på är hur stort fokus det blivit på saker som taxiresan Jocke betalade åt Linnea efter Barcelona-resan, eller att han “bjöd” Chrippa på telefon och bil när han skulle hjälpa honom tillbaka efter allt drama med Linnea. Det har pratats väldigt mycket om hur generös han varit. Och där känner jag spontant att genuint generösa människor oftast inte behöver påminna omgivningen om det hela tiden. Det blir lätt lite märkligt när själva generositeten nästan blir en del av varumärket.

Du har däremot helt rätt kring huset. Visst, argumentet om flexibilitet och att undvika risk vid en svajig bostadsmarknad är inte orimligt i sig. Men samtidigt skaver det lite mot bilden av att de skulle vara extremt förmögna privat. Hade de haft riktigt stora fria tillgångar hade de utan problem kunnat köpa ett liknande hus i Lindö, renovera det till samma standard och sedan sälja med vinst när drömhuset dök upp. Och om marknaden varit dålig hade de sannolikt kunnat hyra ut huset tills läget förbättrades.

Det är därför jag landar ungefär där du gör. Jag tror inte att de är fattiga. Men jag tror heller inte att de har den enorma privata förmögenhet som många föreställer sig. När man tittar på årsredovisningarna ser man ju ganska snabbt att likviditeten inte alls är så stark som man hade väntat sig med tanke på imagen de byggt upp.

Min känsla är snarare att de varit skickliga på att skapa en bild av rikedom, samtidigt som mycket gått via bolaget. Det är uppenbart att deras livsstil och content ofta flyter ihop ganska mycket. Det skulle exempelvis inte förvåna mig om Jonnas stora operation och makeover drogs på företaget. Det gjordes ju trots allt innehåll kring hela återhämtningen, där hon bland annat använde rullator.
Citera
2026-05-26, 08:03
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immalegend
Vad är det som gör att Bloggbevakningen låter sig styras av Jocke på det här viset? Pinsamt. Att Nessa Exonph gått hans ärenden vet vi. Men Bloggbevakningen som jag trodde skulle komma med ett neutralt gräv vad hände där? Inte för att hon har många fans eller tas seriöst av den stora massan. Oväntat att hon backtrackade totalt och t.om låter honom publicera sina svar på instagram. Det är sjukt och stört på en nivå. Men Bloggbevakningen hatar ju mest unga kvinnliga influencers. Hon hade aldrig låtit Blondinbella eller Bianca härja fritt på sin instagram.
Hon har blivit skrämd! Hon lever på sin blogg och vågar inte riskera att få Joakims flock efter sig. Hon anser helt enkelt att det inte är värt det, eftersom majoriteten av hennes läsare står på Joakims sida och vissa i fas 3 kommer inte byta sida om vi så trycker upp bevisen i ansiktet på dem.

Det är samma sak med henne som med så många andra journalister. Joakim hotar med förtal och stämningar om de inte “tar tillbaka” eller raderar sådant han ogillar. Då blir den enkla vägen att rätta sig efter det. Jag tycker helt ärligt att han blivit ett demokratiproblem som borde granskas mycket, mycket hårdare.
Citera
2026-05-26, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Hon har blivit skrämd! Hon lever på sin blogg och vågar inte riskera att få Joakims flock efter sig. Hon anser helt enkelt att det inte är värt det, eftersom majoriteten av hennes läsare står på Joakims sida och vissa i fas 3 kommer inte byta sida om vi så trycker upp bevisen i ansiktet på dem.

Det är samma sak med henne som med så många andra journalister. Joakim hotar med förtal och stämningar om de inte “tar tillbaka” eller raderar sådant han ogillar. Då blir den enkla vägen att rätta sig efter det. Jag tycker helt ärligt att han blivit ett demokratiproblem som borde granskas mycket, mycket hårdare.
Hon släppte en pusselbit jag inte kunde placera i en story för ett tag sedan. Hon fick kritik över att hon rapporterat bristfälligt om uppföljningen till torsk-gate som faktiskt startade i hennes podd. Hon skrev att ingen kan hota henne till att ta ner inlägg eller inte skriva om något och att inlägg hon tar ner tar hon ner för att hon valt det eller för att den ansvarige utgivaren bestämt det åt henne.

Är det helt omöjligt att utgivaren censurerar Bloggbevakning eller att Jocke anmält eller hotat med att anmäla inlägg och poddavsnitt till granskningsnämnden för att få bort dom och att utgivaren begär att inläggen och avsnitten tas bort direkt i samband med att hon kontaktats av Jocke? Det är logiskt då poddavsnittet försvunnit och hon nu går på Jocke hårt om att systematiskt anmäla eller hota med anmälningar för att tysta kritik eller information om hans diverse debacel att spridas. Som journalist hänger man inte ur utgivaren hur som helst. Man kan alltid fråga Camilla eller utgivaren för att få svar på det för att få till botten med vem det är som har ansvar för att Jocke särbehandlas.

Jag tycker mig mellan raderna kunna skönja en ilska från Camilla gentemot Jocke i hennes senaste storys som handlar om att han i det dolda försöka tysta kritiker.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-26 kl. 08:35.
Citera
2026-05-26, 08:31
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag tänkte på en pusselbit hon avslöjade i en story för ett tag sedan. Hon fick kritik över att hon inte rapporterat bristfälligt om uppföljningen till torsk-gate som faktiskt startade i hennes podd. Hon skrev att ingen kan hota henne till att ta ner inlägg eller inte skriva om något och att inlägg hon tar ner tar hon ner för att hon valt det eller för att den ansvarige utgivaren bestämt det åt henne.

Är det helt omöjligt att utgivaren censurerar Bloggbevakning eller att Jocke anmält eller hotat med att anmäla inlägg och poddavsnitt till granskningsnämnden för att få bort dom och att utgivaren begär att inläggen och avsnitten tas bort direkt i samband med att hon kontaktats av Jocke? Det är logiskt då poddavsnittet försvunnit och hon nu går på Jocke hårt om att systematiskt anmäla eller hota med anmälningar för att tysta kritik eller information om hans diverse debacel att spridas. Som journalist hänger man inte ur utgivaren hur som helst. Man kan alltid fråga utgivaren för att få svar på det.

Jag tycker mig skönja en illa dold ilska från Camilla gentemot Jocke i hennes senaste storys som handlar om att försöka tysta kritiker.

Jocke är inget att vara rädd för i sig. Det är hans hundar och följare som är helt gränslösa, bara se klippet där Linnea blir hotad med pistol. Sen tror jag inte Camilla är rädd för sin egen del, men dom flesta Jocke hotar har familjer och barn. Han skulle utan problem försöka sig på att anlita någon med kriminellt förflutet också, bara för att tysta pöbeln. Han har så mycket i sin garderob så dörren håller på att sprängas och inget får förstöra hans påstådda framgångar.

Det är uppenbart att Jocki inte har en aning om vem han gett sig på. Det kommer bli en överraskning och jag ser fram emot den
Senast redigerad av Ludan 2026-05-26 kl. 09:00.
Citera
2026-05-26, 09:25
Medlem
Den här kanske redan har varit uppe i tråden men jag har i alla fall missat det.
Domen från Eksjö Tingsrätt 2004 när Joakim försökte sätta dit ett fylleligg för
våldtäkt men blev genomskådad: https://sprend.com/download?C=98ef1499ea254d9db0e08bfb0a7a35f4

Trevlig morgonläsning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in