2026-05-25, 17:50
Medlem
#782: Sara och Patrik säger något som inte stämmer i samband med att #782 lyfter upp sakfrågan. Ursäktar INTE ALLS beteendet... Men studier påvisar VISST att majoriteten av de som förgriper sig på barn själva har blivit förgripna på som barn... Det innebär ju inte att det nödvändigtvis inte finns en genetisk känslighet/faktor, och sen är det ju viktigt att inse att sexuella övergrepp är ett alltför vanligt fenomen i samhället. Den här gäddan kan ju absolut hitta på men ger samtidigt intrycket av att inte nödvändigtvis vara den farligare och mytomantypen (edit: fast kan absolut vara skenet som bedrar). Kanske har han blivit förgripen på som barn som har urartat till en trasig människa och ett trasigt liv, trots att han antingen bär eller inte bär på en denna genetiska känslighet/faktor (som jag tycker Sara och Patrik uteslutande hänger upp sig på). Dumpen gör annars ett bra jobb!
Senast redigerad av social.newbie 2026-05-25 kl. 17:58.
Citera
2026-05-25, 18:03
Medlem
SDUs avatar
https://dumpen.se/2024/11/01/krambjornen-goteborg-504/

Denna snubbe tog livet av sig 1 dag efter att han blev avslöjad.

En mycket rolig gädda Hur orkar man låtsasförneka så pass mycket, han verkar typ vara 12 år i sättet han pratar, en vuxenbebis. Hade gjort samma sak om jag vore han, men shiiit vilken mega clown
Citera
2026-05-25, 18:26
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag hade ju gissat på gymnasieåldern på han, 17 år kanske. Han verkar köra sin slingriga teknik men fattar väl ändå att han gjort fel, även om krokodiltårarna inte var långt borta. Svårt avgöra hur mycket hårda nypor en sådan behöver tas med. Jag undrar alltså om det inte varit Sara och Patrik där utan några mindre bestämda personer, hade han agerat bossigt och hotfullt då?

Han verkar intelligent på något vis ändå, men som någon skriver ojämnt mogen. Då antar jag det är just det förhållandet som avses, intelligent med omogen personlighet. Jag förväntar mig iaf mera av en 25 åring.

Hahaha, han är fan Mega efterbliven, han kan inte ens låtsas vara intelligent. Hur har du ens lyckats få fram detta?
Citera
2026-05-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
#782: Sara och Patrik säger något som inte stämmer i samband med att #782 lyfter upp sakfrågan. Ursäktar INTE ALLS beteendet... Men studier påvisar VISST att majoriteten av de som förgriper sig på barn själva har blivit förgripna på som barn... Det innebär ju inte att det nödvändigtvis inte finns en genetisk känslighet/faktor, och sen är det ju viktigt att inse att sexuella övergrepp är ett alltför vanligt fenomen i samhället. Den här gäddan kan ju absolut hitta på men ger samtidigt intrycket av att inte nödvändigtvis vara den farligare och mytomantypen (edit: fast kan absolut vara skenet som bedrar). Kanske har han blivit förgripen på som barn som har urartat till en trasig människa och ett trasigt liv, trots att han antingen bär eller inte bär på en denna genetiska känslighet/faktor (som jag tycker Sara och Patrik uteslutande hänger upp sig på). Dumpen gör annars ett bra jobb!

Känsligt för P&S eftersom det gör Sjöberg till en potentiell förövare....
Citera
2026-05-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDU

Hahaha, han är fan Mega efterbliven, han kan inte ens låtsas vara intelligent. Hur har du ens lyckats få fram detta?

Tror hans yttre lurar en del. Han ser typ "snäll" ut och då stämplas man ofta som ok i huvudet per automatik. Han skriver dock ej som en efterbliven rent semantiskt, så verkar normalbegåvad på ett plan.
Citera
2026-05-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Känsligt för P&S eftersom det gör Sjöberg till en potentiell förövare....

Och Sara
Citera
2026-05-25, 18:41
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ERKKANM
Men du får ju till det som att det är synd om #782 när han precis som alla andra är förövare.
Rikta fokuset på barnen istället för det är ju barnen som är offer och det är dessa som det är synd om.

Skall fokus riktas på barnen i denna tråd - är du helt säker på det?

Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2026-05-25, 18:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDU

Jo men jämfört med många andra gäddor. Han uttrycker sig också ganska avancerat, det är en blandning av manipulation, förståelse och ren dumhet. Men det är klart någon haverirapport utifrån hans IQ har jag inte. Men många intelligenta dom kan faktisk vara sådär mjuka och lite barnsliga.
Citera
2026-05-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jo men jämfört med många andra gäddor. Han uttrycker sig också ganska avancerat, det är en blandning av manipulation, förståelse och ren dumhet. Men det är klart någon haverirapport utifrån hans IQ har jag inte. Men många intelligenta dom kan faktisk vara sådär mjuka och lite barnsliga.

Han uttrycker sig avancerat? Herrejävlar, ni behöver komma ut och träffa folk lite oftare om ni tycker att den här grabben var särskilt vältalig.
Citera
2026-05-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han hade fått köpa nya fåtöljer till hotellet om flickan uträttat sina behov i dem, så vet inte riktigt hur han tänkte där, ekonomin verkade ju ansträngd...

Jag läste precis loggen, det här med hotellfrukosten var riktigt pinsamt, hon är 13 och räknas som vuxen, så han bjuder henne på McD och sen går dom tillbaka och han äter hotellfrukost själv, annars får han betala extra. Han har iaf fått 60 st fler lyssnare på Spotify, så nu rullar kulorna snart in!
Citera
2026-05-25, 19:54
Medlem
Någon som vet hur det går för gäddan från Göteborg som hade hus nere i Sydafrika? Minns tyvärr inte nummer.
Citera
2026-05-25, 19:54
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Japp men den är nerplockad nu.
12cm har rätt, 25-åringen med samma namn och stavning som gäddan som bor på en central adress i Göteborg är inte rätt person.

Vet man var den riktiga 782 jobbar? Min gissning är Samhall men kanske är helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in