2026-05-25, 15:32
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Tror det är hon: https://www.mff.se/spelare/l*ly-b*rglund/

*=i,e

Stämmer med förnamn, ålder och MFF
Va!??

Landslagstjejen?
https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2026/05/f16-polen-sverige-i-gniewino/
Citera
2026-05-25, 15:38
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Va!??

Landslagstjejen?
https://www.svenskfotboll.se/nyheter/landslag/2026/05/f16-polen-sverige-i-gniewino/

Alltså, jag är ju inte hundra på att det är hon, men det var ju rätt mycket som stämde överens. Vi får väl se vad det lider kanske.
Citera
2026-05-25, 15:44
Medlem
På dagen nästan 1 år mellan dödsolyckorna, på platser nära varandra. Då var det en taxi som tog fel på broms och gas ....💔
Citera
2026-05-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Alltså, jag är ju inte hundra på att det är hon, men det var ju rätt mycket som stämde överens. Vi får väl se vad det lider kanske.

Helt omöjligt att det är hon, matchen spelades ju dagen efter olyckan som syns i nyheten från landslagssidan.
Citera
2026-05-25, 15:52
Medlem
Citat:
Va!??

Landslagstjejen?

Jag kan dementera, det är inte hon.
Citera
2026-05-25, 15:53
Medlem
Alla Jameh:s valboskap står och fotar/filmar, Fan vad denna staden behöver städas upp
Citera
2026-05-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Om max fem år kör han bil igen
Borde dömas till gratis busskort resten av livet

Kom igen malmö, förbjud stora bilar i innerstan och gör bussen gratis

Den enda lösningen här är utvisning! Gratis busskort? Tror du att dessa typer sätter sig på en buss? Han behöver inget körkort för att köra bil. Han skulle fått sitt straff för länge sen, då hade vi kanske besparat en familj den här sorgen de går igenom nu och resten av sina liv
Citera
2026-05-25, 16:08
Medlem
Jag var ett stenkast bakom flickan på samma cykelbana.
Jag har kamera på cykeln, men den var lite felriktad så man ser inte så mycket av det relevanta - däremot kan man höra kraschen och kaoset som följde.

Flickan "Lily Rose" såg ut att vara ifrån Balkan. Kanske rom eller makedon.

GM är palestinier.
Citera
2026-05-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Roten till problemet är att bilar som varande stora och tunga fordon med möjlighet till hög hastighet är fundamentalt inkompatibla med oskyddade trafikanter. Bilar kan köras på s.k. motorväg, där människor är förbjudna. I städer ska man kunna gå, cykla och bara flanera rent allmänt utan att bli utsatt för bilars våld.

Håller tyvärr inte med! Problemet är inte bilar, problemet är människor En cyklist tog ju livet av en fotgängare inte så långt från den här platsen
Citera
2026-05-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttifrutti80
Håller tyvärr inte med! Problemet är inte bilar, problemet är människor En cyklist tog ju livet av en fotgängare inte så långt från den här platsen

Det var också den enda olycka på mycket länge där en cyklist orsakat en annan trafikants död, till skillnad från de cirka 200 årliga dödsfallen som orsakas av biltrafiken.
Citera
2026-05-25, 16:15
Medlem
Det jobbiga är att han knappast är ensam och att ta kort å bil inte hjälper.
Rödgröna har öppnat dörren för sandnegrerna och bara deportering hjälper.
De kommer inte ändra sig å de kommer inte sluta köra.

Citat:
Ja. AB citerar Sydsvenskan med
– Han är förtvivlad över det som hänt, säger försvarsadvokat Sanna Herlin till tidningen.
Men AB väljer bort att citera:
Han greps senare misstänkt för grovt vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik. I samband med gripandet ska han ha dödshotat poliserna.
Mannen har tidigare åkt dit för trafikbrottslighet. 2018 fälldes han för vårdslöshet i trafik och brott mot knivlagen efter att ha kraschat in i ett vägarbete i Lund.
Så sent som i februari i år åtalades han för hot mot tjänsteman, sedan han – enligt brottsutredningen – hotat att skjuta en polisman i huvudet.
Han har en utbildning inom vård och omsorg med inriktning biomedicinsk analytiker. Imponerande!
Adam verkar hata poliser.
Bor med en manlig målare 32 år.
Citera
2026-05-25, 16:29
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saturdays
Nej? Jag varken gör mig till eller har någon psykisk diagnos. Men jag råkar veta att alla, som inte är svenskar, inte begår brott. Det en relativt liten del.

Rasister ser det däremot så. Obildade sådana. Som generaliserar och tror att alla med en viss hudfärg (I bästa fall, om ens det) gör samma sak som exempelvis denna förare. Det kallas för okunskap.

Ni brukar ha noll förmåga att ta in information som strider mot ert reptilseende också.
Vem är det som är obildad egentligen som ställer så dumma frågor?
Vad är det för djävla svammel, är du helt knäpp i skallen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in