2026-05-25, 14:10
Medlem
Badassmfokas avatar
Lämpligt tillvägagångssätt av polisen? Enligt polisen själv för att de tillhör frihetsnytt.
Journalister som kritiskt granskar Sveriges natointräde som inte skett demokratiskt alls, ej heller ifrågasätts mycket hos etablerade medier vad jag märkt.

https://www.youtube.com/watch?v=dBFlmG3vkoY
Senast redigerad av Badassmfoka 2026-05-25 kl. 14:18.
Citera
2026-05-25, 14:16
Medlem
Tomtar som ville ta sig in genom säkerhetsområdet till press-arenan - utan kreditering. Jag var på plats och såg det.
Citera
2026-05-25, 14:19
Medlem
Vilken bra sammanfattning av svensk demokrati. Den dagen poliser ställs till svars för sina handlingar kommer nog komma ungefär samtidigt som folkomröstningen om NATO hålls, dvs aldrig.
Citera
2026-05-25, 14:24
Medlem
Journalist kan vem som helst kalla sig, vanligt bland miljörörelsen/vänster och då brukar MSM "gå i taket" för att skydda dessa.
Citera
2026-05-25, 14:28
Medlem
TheJesuits avatar
Bra att polisen knackade ned dem snabbt som tusan. Hade jag varit kung så hade jag givit ordern direkt: Bär fram medaljerna!
Citera
2026-05-25, 14:31
Medlem
Kufspotters avatar
Bra av polisen! Den ena killen, Tor-Björn Richthoff Änglasjö, verkar dessutom ha kopplingar till av USA terrorstämplade Nordiska motståndsrörelsen.

Bildbevis (Tor-Björn Richthoff Änglasjö hänger med Nordiska Motståndsrörelsen 2018. Sittande på bilden.): https://expo.se/wp-content/uploads/expo_migration/211029_nmr_anglasjo_nmr.jpg

Politiska extremister som lajvar journalister. När de sen får en knuff av polisen så bölas det ut.
Citera
2026-05-25, 14:40
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kufspotter
Bra av polisen! Den ena killen, Tor-Björn Richthoff Änglasjö, verkar dessutom ha kopplingar till av USA terrorstämplade Nordiska motståndsrörelsen.

Bildbevis (Tor-Björn Richthoff Änglasjö hänger med Nordiska Motståndsrörelsen 2018. Sittande på bilden.): https://expo.se/wp-content/uploads/expo_migration/211029_nmr_anglasjo_nmr.jpg

Politiska extremister som lajvar journalister. När de sen får en knuff av polisen så bölas det ut.
Ok vänsteraktivist. Du exposar ingenting, han svarar på frågan om han är med i NMR (nej aldrig varit) samt bilden i denna video vid 2:15, han var där i egenskap av journalist.
https://www.youtube.com/watch?v=3I9-XaOEnpM
Citera
2026-05-25, 14:43
Medlem
Kufspotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ok vänsteraktivist. Du exposar ingenting, han svarar på frågan om han är med i NMR (nej aldrig varit) samt bilden i denna video vid 2:15, han var där i egenskap av journalist.
https://www.youtube.com/watch?v=3I9-XaOEnpM
Hahaha det var nog den sämsta efterhandskonstruktionen jag hört. Notera hans klädstil på bilden med hoodie, basker och mörka glasögon. Allt för att inte bli igenkänd. Han kanske var där i egenskap av NMR-"journalist"?
Citera
2026-05-25, 14:47
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Hahaha det var nog den sämsta efterhandskonstruktionen jag hört. Notera hans klädstil på bilden med hoodie, basker och mörka glasögon. Allt för att inte bli igenkänd. Han kanske var där i egenskap av NMR-"journalist"?
Ja vem vet, på uppdrag av alternativmedia sa han bara. Men inte medlem och aldrig varit med i NMR som Expo försökte få det till och vart du fått detta från.
Citera
2026-05-25, 14:49
Medlem
Kufspotters avatar
Citat:
Ja vem vet, på uppdrag av alternativmedia sa han bara. Men inte medlem och aldrig varit med i NMR som Expo försökte få det till och vart du fått detta från.
EXPO har aldrig påstått att han varit medlem i NMR. Vet du något som EXPO inte vet? Det är väl illa nog att han hängt på deras demonstration.

Finns det kanske ett reportage eller liknande du kan hänvisa till om han var där på uppdrag av alternativmedia? Eller det kanske inte blev något?
Citera
2026-05-25, 14:53
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
EXPO har aldrig påstått att han varit medlem i NMR. Vet du något som EXPO inte vet? Det är väl illa nog att han hängt på deras demonstration.

Finns det kanske ett reportage eller liknande du kan hänvisa till om han var där på uppdrag av alternativmedia? Eller det kanske inte blev något?
Nej försökte få det till som jag sa idiot.
jag gav dig just exakt tid och länk där han bemöter det samt medgav att jag inte vet mer än så, inte bryr jag mig mer än så heller.
Citera
2026-05-25, 15:03
Medlem
Kufspotters avatar
Citat:
Nej försökte få det till som jag sa idiot.
jag gav dig just exakt tid och länk där han bemöter det samt medgav att jag inte vet mer än så, inte bryr jag mig mer än så heller.
Som sagt det låter som en dålig efterhandskonstruktion att han hängt på en NMR-demonstration i egenskap av journalist. Han ser dessutom halvt maskerad ut i sina mörka solglasögon, svarta basker och hoodie.

Han borde utveckla om det här uppdraget han ska ha fått av "alternativmedia". Detta skedde för övrigt flera år innan frihetsnytt startades. Vilken alternativmedia jobbade Tor-Björn Richthoff Änglasjö för då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in