2026-05-25, 13:07
Medlem
Att jag inte lyssnade mer på min mamma
Citera
2026-05-25, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag ångrar vår skapares val av föräldrar, med bara ett uns bättre tillvaro hade jag kanske kunnat göra bättre livsval med högre livskvalitet som resultat. Men idag skulle jag inte vilja ha mitt liv ogjort för den delen, 60 års livserfarenhet som inte alla andra har är inte helt fel det heller.

Det finns några små detaljer jag ångrar att jag gjort men det tjänar inget på att nämnas, det är bara jag och min själ som fått ärr och dom kommer inte läka av att bikta mig.

Fint att du delar med dig.
Citera
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
För mig som är mellan 25-35.
Det jag ångrar mest är att jag har en svag förmåga att älska mig själv och andra pga att jag vill att allt ska vara perfekt. Jag ångrar även att jag tänker för mycket på framtiden och att jag scrollar för mycket i telefonen.
Jag önskar jag kunde förändra detta i mig själv.

Vad ångrar du mest i livet?
Skriv gärna ålderspann, det behövs inte men det ger mig fler perspektiv i olika åldrar.
Jag tror du använder ordet ångra fel här. Lite som när han snubben ångrade om han fick sitta i fängelse. Att ångra är ju inte att vilja ändra på saker hos dig själv.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Fint att du delar med dig.
Var det första kärleken?
Den brukar göra mest ont...
Nej, det var inte den första men troligen den största i mitt liv. Var strax under 30 när det hände. Lärde mig något av det men det var dyra läropenningar känslomässigt kan jag säga.
Citera
2026-05-25, 13:10
Medlem
Att jag var osäker och tog råd från alla möjliga runtomkring.

Så det blev mest en halvljummen soppa av det tills jag förstod vad jag höll på med.
Citera
2026-05-25, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag tror du använder ordet ångra fel här. Lite som när han snubben ångrade om han fick sitta i fängelse. Att ångra är ju inte att vilja ändra på saker hos dig själv.

Frågan är svår. Att ångra sig betyder inte alltid att vi har förmågan att ändra det även om vi skulle spola tillbaka tiden.

Men ändå fint att så många delar med sig av vad man önskar man kunde gjort bättre eller tagit till vara vid.
Citera
2026-05-25, 13:15
Medlem
Ilimitados avatar
Jag ångrar att jag inte ångrat mer.
Citera
2026-05-25, 13:16
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Frågan är svår. Att ångra sig betyder inte alltid att vi har förmågan att ändra det även om vi skulle spola tillbaka tiden.
Att ångra sig betyder faktiskt aldrig att vi har förmågan att spola tillbaka tiden och ändra på något vi gjort.
Citera
2026-05-25, 13:19
Medlem
jcockers avatar
Citat:
För mig som är mellan 25-35.
Det jag ångrar mest är att jag har en svag förmåga att älska mig själv och andra pga att jag vill att allt ska vara perfekt. Jag ångrar även att jag tänker för mycket på framtiden och att jag scrollar för mycket i telefonen.
Jag önskar jag kunde förändra detta i mig själv.

Vad ångrar du mest i livet?
Skriv gärna ålderspann, det behövs inte men det ger mig fler perspektiv i olika åldrar.

Jag ångrar inte sakernas tillstånd nu när dom väl är här, kanske mest för att jag kontinuerligt verkar för dom. Men jag ångrar att jag nappade på existens. I en liten mindre kontext så ångrar jag några saker som jag sagt. Dryga korkade saker. Jag började en ursäktsturné, men jag fattade efter ett tag att andra inte är intresserade. Sen har jag ett par saker jag har ”gjort” också, men dom är som i någon slags overklighets/dröm, så jag vet inte riktigt om det skett eller inte. För övrigt så tror jag att människans fixering vid att inte tillåta sig själv att uppleva ånger utan hämning, är det som vidmakthåller ångern i den. Bara min lilla teori.

Är 40+
Citera
2026-05-25, 13:20
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jag ångrar att jag inte ångrat mer.
Jag har ångrat en hel jävla del i livet, makalöst mycket dumma saker som jag gjort. Det har aldrig gått riktigt illa, ingen har dött, jag är inte missbrukare osv. Såhär i efterhand ångrar jag bara saker jag gjort andra, tillfällen när jag skällt på ungarna och de grinat eller att jag tänkte att jag skulle vara strikt med dem istället för att låta dem vara. Lyckligtvis är jag ensam om att minnas det där verkar det som, men jag skäms och ångrar mig otroligt mycket.
Citera
2026-05-25, 13:28
Medlem
Att jag var född och delar den här världen med er efterblivna jävla pajaser till skämt som Gud skapade för att han var full eller hög när begynnelsen startade djupt inne i satans rövhål vi kallar "hem."

🖕
Citera
2026-05-25, 13:41
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Att jag var född och delar den här världen med er efterblivna jävla pajaser till skämt som Gud skapade för att han var full eller hög när begynnelsen startade djupt inne i satans rövhål vi kallar "hem."

🖕

Kan du inte lösa det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in