Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Okej, jag fattar. Nej, jag håller inte med om att jag blir hysterisk. När menar du att jag skulle ha varit hyseriskt? Har du något exempel på ett hysteriskt utfall från min sida du kan citera?
Om man ska använda sjukdomsförklaringar mot andra tycker jag man ska underbygga dom ordentligt.
Jag är inget fan av att ens diskutera i form av skuld, för det tenderar att dra tillbaka alla resonemang längre än nödvändigt. Då sitter vi här och snackar om något avtal som revs upp 1967 osv, aom en förklaringsmodell kring varför någon har RÄTT att göra som dom gjorde.
Möjligt, men det kan fortfarande vara korkat.
Jag tycker det är långt mycket mer intressant att diskutera skeendena som pågår i detta nu, och jag tycker att skuld-dimensionen ofta grumlar det.
Du tog helt av när du började citera mig i dag. Ett inlägg som inte ens var skrivet till dig. Det sättet uppfattade jag som lätt hysteriskt. Så där på och aggressivt reagerar ju du ibland när du ser eller har inbillat dig en oförrätt mot dig.nu har du en lugnare ton igen, trevligt.
Du behöver inte hålla med men det är min uppfattning om dig. Vi har väl alla en del uppfattningar om varandra.
Vi är ju förhoppningsvis alla individer, så vi gillar att diskutera på olika sätt. Jag är inte så inne på som dig att diskuter vad Trump och andra tänker och innerst inne vill.
Jag föredrar mest informations byte och tycker som mest illa om mobbning om det förekommer i tråd.
Nu är vi ju i en fas i detta krig, då allt förefaller stå still och hamnat i lopp. Så då är det väl ok om vi mer diskuterar vad Trump tänker och vad som driver honom, eller att tendensen att lägga skuldbördan för Irans handlingar på andra.
Är vi klara med detta nu eller vill du fortsätta?