Citat:
Ursprungligen postat av
Rogare.pontare
Då importerar vi achmed hem till dig då!
Problemet med hen du tycker borde få en Achmed och hens gängkriminella barn som granne - känner inte hen alls men den typ av uppväxtmiljö hens inlägg ger uttryck för - är att att de som ser arbetskraften som resurser har rödgröna aktivster som syskon. Hög borgerlig, akademisk miljö, där barn växer upp i hybris, gärna ser förändring i sig som något positivt (göra något med sitt liv, mening), och det kan leda till både rödgrönt och nyliberalt.
En svenne - som jag - som dessutom har minnen tillbaka till 60-talet:
Jo, det är inte fel med en begränsad arbetskraftsinvandring. Och att den är så restriktiv nu beror på idealistiska drömmar hos hens mest vänsteridealistiska syskon och barndomsvänner. Flyktingar skall vara i flyktingläger, nära hemlandet, gärna med stöd från överstatliga institutioner som jag med nöje ser skattekronor gå till.
Men mångkultur och tillåtande av massinvandring som sätter människor i hopplösa sociala situationer i olämpliga nogos är resultat av att rika barn skäms bort. Och nu vill de rika vänsterbarnen lösa situationen genom tvångsintegrering. Jag ser ljusa tider för Sverigedemokraterna, ett parti jag starkt ogillar.