2026-05-25, 00:12
  #28669
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Exakt! En blonderad dvärg! Hur lång var han nu igen?

Denna offerkofta har blivit alldeles för tjock och stor och denna gång kommer den inte att fungera! Hur många fler är med på att outa hans lögner? Drar vi alla ett litet strå är vi snart klara. Sen kan någon skriva Monster 2.0 under pseudonym och ge ut på eget förlag😂 (om inte medviktarnas dokumentär hinner före, vilket jag iof hoppas på).

För första gången känns det som att fler människor faktiskt börjat genomskåda den blonderade dvärgen. Inte som den "missförstådda" pojken han desperat låtsas vara, utan som en manipulativ mytoman med blonderat hår, perversa lustar och ett sjukligt behov av uppmärksamhet och kontroll.

Och runt honom springer fortfarande grisfeta Anjp och och försöker rädda sin favorit-dvärg genom att skapa drev mot alla som kritiserar honom och hans sönderblekta hår. Men man kan bara försvara en psykotisk dvärg som drevar mot familjer och sitter och runkar till småtjejer som röker ett visst antal gånger innan även de mest efterblivna följarna inser hur äcklig Jockiboi är.
Citera
2026-05-25, 00:20
  #28670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungpungstaden
Jocke har lite över 15 på Avanza.
Och Jonna behöver egentligen inte jobba mer i sitt liv om hon inte vill.

Nej Annika kan inte lämna in till förtal. Man har rätt att läsa o delge sina egna Soc Papper.
Hon får väll stämma kommunen i så fall.
Jockiboi har inga miljoner, han inte pengar att köpa ett boende i billiga Norrköping.

Jockiboi läser inte sina egna soc-papper, han klappar på sina papper och fantiserar ihop en snyfthistoria.
Menar du på att kommunen är ansvariga utgivare av Jockes och Jonas Bergströms mytomanpodd? Ständigt denna ansvarsförskjutning av Jockiboi och hans kennel.
__________________
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-05-25 kl. 00:29.
Citera
2026-05-25, 03:28
  #28671
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag frågade min äldsta dotter om vad hon känner till om Joakim Lundell.
Hennes svar- Jockeboi? minns bara att han visade kuken hela tiden/runkade och att jag erbjöd mig att städa hos honom för det såg så jävla risigt ut och jag tyckte synd om han). Min dotter var runt 12 år gammal då detta skedde och han lär väl ha varit typ 27 ish. Hände inget mer där än att han groomade min dotter på nätet, dvs de träffades aldrig och dottern behövde aldrig visa sig naken i cam. Han var nöjd med att bara maniskt runka framför en yngre tonåring/barn.

Hade dumpen funnits på den tiden så hade Joakim Lundell legat riktigt risigt till 😬.
__________________
Senast redigerad av FruKrokodil 2026-05-25 kl. 03:43.
Citera
2026-05-25, 04:55
  #28672
Medlem
kirugumis avatar
Om man blivit känd och inte längre riskfritt kan be flickor röka på cam, vad gör man då?
För nånstans utövar en fetishist sin fetish.
Finns nog en hel del intressant på exempelvis Darkside eller liknande mötesplatser.
Jag är inte en bra grävare. Men många av er är.
Citera
2026-05-25, 08:27
  #28673
Medlem
HudHertiginnans avatar
Nu har jag börjat lyssna på Monster på Nextory. Oklart om jag kommer klara av det för det börjar dramatiskt med en vidrig lögn. Jockes mamma ska gå och hänga sig.

Men! Det var inte därför jag skulle skriva nu. Nej. Jag skulle berätta om recensionerna. Massor med femmor men också en hel del ettor. Efter Hatet har folk fattat! Det är väl inte på Nextory som de flesta ”flashbacktroll” och temukrigare befinner sig?! Nä, jag väljer att tro att det speglar det ”vanliga” Sverige och att det faktiskt ser väldigt mörkt ut för Jockiboi. Precis lika mörkt som i Joakims barndomshem där ”tapeterna var mörka och gardinerna alltid ifördragna så att inget ljus kom in”. Boken är ju för fan bara fria fantasier🤮
Citera
2026-05-25, 08:58
  #28674
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Nu har jag börjat lyssna på Monster på Nextory. Oklart om jag kommer klara av det för det börjar dramatiskt med en vidrig lögn. Jockes mamma ska gå och hänga sig.

Men! Det var inte därför jag skulle skriva nu. Nej. Jag skulle berätta om recensionerna. Massor med femmor men också en hel del ettor. Efter Hatet har folk fattat! Det är väl inte på Nextory som de flesta ”flashbacktroll” och temukrigare befinner sig?! Nä, jag väljer att tro att det speglar det ”vanliga” Sverige och att det faktiskt ser väldigt mörkt ut för Jockiboi. Precis lika mörkt som i Joakims barndomshem där ”tapeterna var mörka och gardinerna alltid ifördragna så att inget ljus kom in”. Boken är ju för fan bara fria fantasier🤮
Besvarar mitt eget inlägg då detta är en fortsättning på ovan kommentar. Boken..Den är ju värdelös även om den skulle vara sann (vilket den inte är). Hur har den kunnat få så bra recenssioner innan Hatet?

Korta kapitel med överdrifter och ljug. Inte ens bra språk. Joakim kunde tydligen inte kommunicera som en 8-åring. Direkt citat "Mamma kommunicerade som sagt ofta med mig med olika ljud och läten, vilket gjorde att mitt språk var underutvecklat för min ålder". Samt att han hävdar att de inte duschade eller borstade tänderna hemma hos familjen Berg. Jag äcklas av hans vidriga ljugeri.

Jag har bara kommit en liten bit in i boken och är så arg! Hur kunde den ens få ges ut? Hur kan den få finnas kvar för allmänheten att läsa? Både bokförlaget och Joakim Lundell borde få fängelse för detta! Jag kokar!

Vet någon var jag hittar socialpapprerna (eller måste jag lyssna på dem via Lögnen måste fram?
Citera
2026-05-25, 09:04
  #28675
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag frågade min äldsta dotter om vad hon känner till om Joakim Lundell.
Hennes svar- Jockeboi? minns bara att han visade kuken hela tiden/runkade och att jag erbjöd mig att städa hos honom för det såg så jävla risigt ut och jag tyckte synd om han). Min dotter var runt 12 år gammal då detta skedde och han lär väl ha varit typ 27 ish. Hände inget mer där än att han groomade min dotter på nätet, dvs de träffades aldrig och dottern behövde aldrig visa sig naken i cam. Han var nöjd med att bara maniskt runka framför en yngre tonåring/barn.

Hade dumpen funnits på den tiden så hade Joakim Lundell legat riktigt risigt till 😬.
Har din dotter kvar skärmdumpar eller någon form av bevis på detta?
I så fall kan det nog vara en god idé att dela med sig av det till förslagsvis Medviktarna då de kommer att göra en dokumentär om detta vidriga monster.

Din dotter var 12! Jag misstänker att han bad henne röka i stövlar framför honom också?!
Citera
2026-05-25, 09:24
  #28676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag frågade min äldsta dotter om vad hon känner till om Joakim Lundell.
Hennes svar- Jockeboi? minns bara att han visade kuken hela tiden/runkade och att jag erbjöd mig att städa hos honom för det såg så jävla risigt ut och jag tyckte synd om han). Min dotter var runt 12 år gammal då detta skedde och han lär väl ha varit typ 27 ish. Hände inget mer där än att han groomade min dotter på nätet, dvs de träffades aldrig och dottern behövde aldrig visa sig naken i cam. Han var nöjd med att bara maniskt runka framför en yngre tonåring/barn.

Hade dumpen funnits på den tiden så hade Joakim Lundell legat riktigt risigt till 😬.

din dotter som var 12 erbjöd sig alltså att städa hemma hos Jockiboi?

ursäkta men det låter bara som en vansinnig lögn
Citera
2026-05-25, 09:52
  #28677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vågar man hoppas på en ny gråtvideo?

https://youtu.be/9zubPQLj9Qk

Skådespel 1 av 5 kalkoner

När Joakim Lundell gick ut med att Jonna var inlagd på sjukhus var den 2 juni 2025.
https://www.instagram.com/p/DKZProRsI7B/

Man undrar ju om detta var en medveten fokusförflyttning från något annat som Joakim var rädd skulle komma fram?
Citera
2026-05-25, 10:00
  #28678
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
När Joakim Lundell gick ut med att Jonna var inlagd på sjukhus var den 2 juni 2025.
https://www.instagram.com/p/DKZProRsI7B/

Man undrar ju om detta var en medveten fokusförflyttning från något annat som Joakim var rädd skulle komma fram?

Det intressanta är att hon står och håller i ett barn i bakgrunden från studentfesten,
Finns på deras youtube.
Kan de bara vara en lögn nu igen
Citera
2026-05-25, 10:09
  #28679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det är hög tid att gå igenom alla händelser i Monster i vilka han klandrar andra för saker och ting och jämföra med anteckningarna från journalanteckningar.

Jag börjar med en riktigt allvarlig anklagelse, att hans familj fick honom att försöka ta sitt liv.

Hans påstår i boken att han försökte ta sitt liv och självmordsförsöket följer det sedvanliga mönstret, teatralisk återgivning av händelseförloppet och att han skyller allt på andra, allt som oftast sin mamma eller familj. När det i själva verket oftast är en situation i vilken han manipulerat sin omgivning.

Han beskriver i boken hur han ledsamt vandrat ner till Vättern, förkrossad över att ingen i hans familj hört av sig på hans 18-årsdag, han slår sig ner på en sten, börjar hyperventilera och ta ett hårt struptag på sig själv, ramlar i vattnet och går hem till mormor och han körs sedan till läkare. Mormor får inte reda på att han försökt ta sig liv. Hos läkaren försöker han minimera händelsen och menar att han inte försökt ta sitt liv.

Narrativet, orsaken och händelseförloppet och motbevisas i hans journaler, han säger visserligen hos läkare att han suttit på en sten och hyperventilerat och tagit struptag på sig själv, men det framgår att händelsen inträffade två veckor efter hans födelsedag och det finns ingenting i journalen som ger stöd åt att hans påstådda självmordsförsök hade med hans familj att göra. I kontrast till i boken där han påtalar att han försökt övertala läkare om att han inte försökt ta sitt liv och att mormor aldrig fick reda på det bevisar journalen motsatsen. Han pratade med läkaren i mormors hemtelefon i samtal med läkare och psykologer på psykiatriska kliniken är frispråkig om att han tänkte ta sitt liv. I boken erkänner han till sist att han gjorde det för att få flytta tillbaka till galaxen och det är trots allt den mest troliga förklaringen till att han sökte upp sjukvården och sa att han försökt ta sitt liv.

Det finns inga dokumenterade petekier eller hematom i journalanteckningarna och det ska finnas vid ett hårt struptag och skador efter ett självmordsförsök dokumenteras givetvis detaljerat hos sjukvården.

Kanske dags att kontakta kanske den smartaste personen vi har i Sverige: Leif GW Persson. Han var insatt i fallet Tomas Quick. Joakim Lundell är en livsfarlig människa som inte skyr några medel för att nå framgång. Han måste stoppas då han faktiskt har den enorma makt han har i Sverige och potentiellt kan skada Sveriges demokrati
Citera
2026-05-25, 10:32
  #28680
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Kanske dags att kontakta kanske den smartaste personen vi har i Sverige: Leif GW Persson. Han var insatt i fallet Tomas Quick. Joakim Lundell är en livsfarlig människa som inte skyr några medel för att nå framgång. Han måste stoppas då han faktiskt har den enorma makt han har i Sverige och potentiellt kan skada Sveriges demokrati
Detta är faktiskt en bra idé! Och jag håller med dig i varje ord. Om GW skulle gå ut med sanningen så skulle dessutom många lyssna. Det är nog nu. Efter att ha påbörjat läsningen av boken Monster så har jag förstått ännu mer vad han har hållt på med under alla dessa år. Alla lögner. Alla människor han offrat. Hur FAN har han kunnat hålla på så länge? Och nu visar det sig att han dessutom överdrev om JOnnas sepsis och att hon var ute från sjukhuset långt tidigare än vad han gav sken av..Jag äcklas av detta avskum till människa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in