2026-05-25, 04:59
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad har jag sagt som inte stämmer med din världsbild? Berätta!
Nu vill du alltså att diskussionen ska handla om min och din världsbild, istället för om Grotesco.

Kul sätt att indirekt visa att dina ord tryter och att du insett hur sjuk och destruktiv din debatteknik är.

Starta gärna en separar tråd om du vill gräla om hypotetiska världsbilder om du har ett så stort intresse av att jämföra sådana.
Citera
2026-05-25, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Nu vill du alltså att diskussionen ska handla om min och din världsbild, istället för om Grotesco.

Kul sätt att indirekt visa att dina ord tryter och att du insett hur sjuk och destruktiv din debatteknik är.

Starta gärna en separar tråd om du vill gräla om hypotetiska världsbilder om du har ett så stort intresse av att jämföra sådana.
Om du slutar med att fantisera ihop saker, så ska nog se att det löser dig.
Citera
2026-05-25, 05:32
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om du slutar med att fantisera ihop saker, så ska nog se att det löser dig.
Starta en separat tråd där du kan diskutera dina hypoteser om värlsbilder och fantasier och där du kan få utlopp för dina meningslösa debattekniker.

Här diskuteras Grotesco och vad som påverkar dess innehåll och deras förutsättningar och villkor för att göra humor och satir.
Citera
2026-05-25, 05:37
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Grotesco gjorde satir om religiösa och bögar. Om de fortsatt hade de förr eller senare även gjort satir om inandrare, profeten Muhammed, gulinghumor eller Tobias Hübinette.

Grotesco har inte gjort satir om bögar. Låten ”det är bögarnas fel” är satir om religiösa dårar. Undrar varför du inte begriper att de var PK.
Citera
2026-05-25, 05:50
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Grotesco har inte gjort satir om bögar. Låten ”det är bögarnas fel” är satir om religiösa dårar. Undrar varför du inte begriper att de var PK.
Stämmer.
Jag uttryckte mig slarvigt och det jag egentligen ville framföra var att de skämtade ganska grovt om vissa grupper, vilket man måste vara mycket försiktig med på SVT vilket jag visat i inlägg ovan.
Citera
2026-05-25, 08:23
Medlem
Kanske lite off topic men om ni saknar Grotesco så kolla in Freudian slip productions på Youtube. Väldigt liknande humor fast de är bättre än Grotesco var. Jävla skandal att de inte fått lite statliga pengar från SVT för att göra mer!
Citera
2026-05-25, 09:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag gillar inte Grotesco! Jag tycker att Henrik Dorsin är så överskattad.
Citera
2026-05-25, 10:17
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Kanske lite off topic men om ni saknar Grotesco så kolla in Freudian slip productions på Youtube. Väldigt liknande humor fast de är bättre än Grotesco var. Jävla skandal att de inte fått lite statliga pengar från SVT för att göra mer!

Tack för tipset - verkar väldigt ojämna, denna dock en godbit;
https://www.youtube.com/watch?v=D5MIaVp1nP4 "Rasfällan"... //Sorry för OT.
Citera
2026-05-25, 11:35
Medlem
Sinraths avatar
Jag brukar se det som att när något lägger ner "i tid" så behåller det sin stjärnstatus istället för att gå ner sig i 12 säsonger av oftast fallande kvalité. Man vill så klart ha mer men jag anser att många drar sina bästa grejer att komma med tidigt. Efter säsong 2-3 blir det mest att man spinner vidare på det som redan finns och gjorde det populärt istället för våga satsa på okänd mark.
Citera
2026-05-25, 12:15
Medlem
meganegerdases avatar
Jag tror att en anledning är att det är svårt att toppa säsong 1.

Där fick ett hyfsat okänt gäng utlopp för allla idéer och manus de samlar på sig sedan mellanstadiet i princip då alla hållit på med amatörteater sedan tidigare år.

Att massproducera sådana guldkorn går inte, ett kilo mjöl måste växa fram
Citera
2026-05-25, 20:21
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Haha ja den är ju klockren och mynnar ut i https://www.youtube.com/watch?v=c7GuVv7zrrM&list=RDc7GuVv7zrrM&start_radio =1

Du ska aldrig runka bulle med herren Jesus Christ Så fantastiskt jäkla bra

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

https://www.youtube.com/watch?v=hcQ29bL2PNA

"Huvudsaken är att man är BÄST!"

Dorsin och Per A verkar ha fullt upp med annat, men nog finns det hopp om en come-back!???

Nått av det bästa jag sett i svensk humor, det och arbetarfiket!

Det var jävligt fint att driva ett arbetarfik med dig!

https://m.youtube.com/watch?v=bGsrFziuTjo&pp=ygUMQXJiZXRhcmZpa2V0
Citera
2026-05-25, 20:31
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag brukar se det som att när något lägger ner "i tid" så behåller det sin stjärnstatus istället för att gå ner sig i 12 säsonger av oftast fallande kvalité. Man vill så klart ha mer men jag anser att många drar sina bästa grejer att komma med tidigt. Efter säsong 2-3 blir det mest att man spinner vidare på det som redan finns och gjorde det populärt istället för våga satsa på okänd mark.
I sveriges fall så är det väldigt sällan att det hinner gå ner sig så att det hade varit bättre om de skippat det.

Det är snarast så att Sverige, särskilt Svt produktioner, läggs ner för tidigt. Man märker det tydligt när man vill kolla gamla svenska produktioner. Endast en säsong av Bert, Full Frys, Sunes jul, Mysteriet på Greveholm, Nile city. Bara två i följd av Svensson Svensson.

Första halvan av Friends är typ lika mycket som alla de produktioner jag har nämnt. Inte bara det att det gjordes en säsong, säsongerna var dessutom bara 12 avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in