Citat:
Ursprungligen postat av
BrunkeMundt
Du tror inte att det var ett skådespel? Initialt kan det kännas som att han var genuin och ångerfull, men det förklarar inte varför hans "egentliga" intention var att träffa Sara och Patrick för sitt beteende. Sen var det märkligt att han ställde frågan till Sara och Patrick ifall övergrepp i ens tidigare liv kan föranleda till man blir en förövare själv i ett senare skede. Kändes lite som en desperat efterhandskonstruktion för att rättfärdiga sitt agerande.
Skulle inte kalla en man i 25-årsåldern för pojke direkt. I den åldern är man kapabel till att ta sina egna beslut, såvida man inte är utvecklingsstörd.
Ja han manipulerar bara. Tycker man både kan se och höra på sättet han pratar bara för att trycka på andras känslor (Saras framförallt), å andra sidan växte jag upp med en narcissist som manipulerade, så kanske lättare då att se igenom skådespeleriet.
Tror att han framtills nu brukade få som han själv ville i de flesta situationer, och ifall någon sätter emot / nekar honom något (t.ex föräldrarna) eller om han gör något negativt så drar han igång med sin manipulation för att antingen ses som offret (som i denna video) eller minska konsekvenserna och slippa ta ansvar.
Först lät det: "Alltså det var för att jag ville träffa er", när det inte gick som han ville så tar han upp att han skäms upprepande gånger och när det inte hjälpte så blev det istället "snälla, jag orkar inte med det här", och när inte det heller funka så tar han upp sitt trumfkort om att han själv blev utsatt och därmed är offret.
Sedan hör man att han blir väldigt "osäker" på hur han ska ställa frågan strax innan han tog upp "om man själv blivit utsatt för övergrepp, börjar man då själv göra sånt?" (parafraserar ur minnet lite). Det är
enbart en slags skadereglering. "Men öööh... Det är så svårt att veta och jag har aldrig riktigt förstått det, men är det så att man våldtar andra bara för att man själv blev utsatt som liten? Öhhh stackars mig, buuhu."
Han var bara tvungen att få ur sig den frågan innan kameran stängdes av, och därför hade han svårt med att ställa den frågan på ett genuint och naturligt sätt, utan nu blev det bara forcerat och ansträngt.
Allt för att det är så synd om pluttinuttan som ville våldta ett litet barn.
Väldigt farlig och manipulativ individ. #782