Vad dillar du om? Du verkar ju inte ha någon större koll på APD och psykopati. Det är väldigt vanligt att sådana människor plågar andra människor och djur för att de söker spänning. De upplever en slags inre tomhet, på grund av sitt flacka känsloregister. För att få en kick och slippa tomheten, så begår de grymheter mot andra (och/eller blir adrenalinjunkies). De kan också göra det för att det helt enkelt känns roligt och intressant. Som ett sätt att mota bort tristess.
Visst kan de bli våldsamma om de är arga också, i och med att de inte känner vare sig empati eller skam. Men det är som sagt inte den enda möjliga bakomliggande orsaken.
Jag förstår inte varför du hela tiden kommer tillbaka till att försöka skuldbelägga brottsoffret för gärningsmannens personlighetsstörning och våld? Varför känner du ett behov av att göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Att det pågick i 30 år har mest med frun att göra. Jag är dock glad att hon fick hjälp till sist.
Jag förutsätter att han blev arg och då måste ta ut det över någon. Det finns inget som tar ut ingenting över någon. Det pågår inte "våld för skoj skull" någonstans.