2026-05-24, 22:05
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7pq7Ow/tvaaring-forsvunnen-i-nyaker

En 2-årig pojke är spårlöst försvunnen. Men även alla medium lyser med sin frånvaro.

Var är ni era jävla skojare? Hade ni haft förmågor hade ni haft en aning om i vilket område han befinner sig i. Men ni har NOLL jävla aning. Ni är bluff, fejk.

När ska alla foliehattar förstå att medium är bedragare, inte människor mer övernaturliga förmågor?

Kriminalisera dessa bedragare, de är inte ett dugg bättre än gängkriminella eller bedragare som ringer dementa 90-åringar och lurar dom på alla deras besparingar.

(FB) Borde medium som lurar människor i sorg kriminaliseras?
__________________
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-24 kl. 22:10.
Citera
2026-05-24, 22:10
  #2
Avstängd
TheJesuits avatar
Det är bara Saida som haft den förmågan i Sverige. Hon är dessvärre avliden sedan länge. Jag och många med mig hoppas på en reinkarnation.
Citera
2026-05-24, 22:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är bara Saida som haft den förmågan i Sverige. Hon är dessvärre avliden sedan länge. Jag och många med mig hoppas på en reinkarnation.

Även hon var fejk, det finns en dokumentär om det som visade att hon allt som oftast hade helt år helvete fel. Och kärringen klarade inte heller att hitta när en annan person var försvunnen när man tog hjälp av henne.

År 2021 skildrades Andersson och hennes medverkan i Café Luleå i dokumentären Sierskan, där det bland annat sades att endast en minoritet av de människor som hon gav råd till i TV verkligen kunde återfinna sina saker genom detta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/042P6o/dottrarna-kritiserar-saida-dokumentaren-ratt-ska-vara-ratt
__________________
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-24 kl. 22:18.
Citera
2026-05-24, 22:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är bara Saida som haft den förmågan i Sverige. Hon är dessvärre avliden sedan länge. Jag och många med mig hoppas på en reinkarnation.

Ingen någonsin har kunnat bevisa sig ha en paranormal förmåga trots miljonbelopp i prissumma.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge

The One Million Dollar Paranormal Challenge was an offer by the James Randi Educational Foundation (JREF) to pay out one million U.S. dollars to anyone who could demonstrate a supernatural or paranormal ability under agreed-upon scientific testing criteria. A version of the challenge was first issued in 1964. Over a thousand people applied to take it, but none were successful. The challenge was terminated in 2015.
Citera
2026-05-24, 22:23
  #5
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ingen någonsin har kunnat bevisa sig ha en paranormal förmåga trots miljonbelopp i prissumma.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Million_Dollar_Paranormal_Challenge

The One Million Dollar Paranormal Challenge was an offer by the James Randi Educational Foundation (JREF) to pay out one million U.S. dollars to anyone who could demonstrate a supernatural or paranormal ability under agreed-upon scientific testing criteria. A version of the challenge was first issued in 1964. Over a thousand people applied to take it, but none were successful. The challenge was terminated in 2015.

Saida visste redan innan tävlingens avslut att inga pengar skulle betalas ut. Därför deltog hon inte ens.

Min mormor skrev till Saida om sin borttappade vigselring. Saida gav rådet “sök i din närhet”. Mormor gjorde så och hitta de ringen i sin bostad.

Svårt att inte tro på Saida efter en sådan upplevelse.
Citera
2026-05-24, 22:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Min mormor skrev till Saida om sin borttappade vigselring. Saida gav rådet “sök i din närhet”. Mormor gjorde så och hitta de ringen i sin bostad.

Ja men då är jag övertygad
Citera
2026-05-24, 22:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Svårt att inte tro på Saida efter en sådan upplevelse.
Precis, men var är Saidas kompisar nu när de verkligen behövs?
Citera
2026-05-24, 22:35
  #8
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ja men då är jag övertygad

Sant, det är svårt att inte bli troende när man ställs inför sådant. Mirakel övertygar!

Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Precis, men var är Saidas kompisar nu när de verkligen behövs?

Om vi tror på en inkarnation, vilket verkar rimligt, så är det inte långt borta. Hon dog -98 så en inkarnation borde rimligtvis närma sig 30 år nu. En ålder då man börjar tro på sin förmåga. I alla fall jag håller span i veckopressen. Snart händer det.
Citera
2026-05-24, 22:37
  #9
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
alla medium

ett medium
mediet
medier / media
medierna
Citera
2026-05-24, 22:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7pq7Ow/tvaaring-forsvunnen-i-nyaker

En 2-årig pojke är spårlöst försvunnen. Men även alla medium lyser med sin frånvaro.

Var är ni era jävla skojare? Hade ni haft förmågor hade ni haft en aning om i vilket område han befinner sig i. Men ni har NOLL jävla aning. Ni är bluff, fejk.

När ska alla foliehattar förstå att medium är bedragare, inte människor mer övernaturliga förmågor?

Kriminalisera dessa bedragare, de är inte ett dugg bättre än gängkriminella eller bedragare som ringer dementa 90-åringar och lurar dom på alla deras besparingar.

(FB) Borde medium som lurar människor i sorg kriminaliseras?
Mediumskap existerar knappast utan är främst underhållning.

Ett försvunnet barn är inte en situation där någon ska hoppa in och riskera att skada en utredning allvarligt talat eller störa utredningar med olika "känningar" osv.

Jag lägger t.ex tarotkort men min hjärna är vad man använder vid problem, inte kort.

Klart som tusan att sådana som den där Cristoffer Norén är en bluff rakt av. Tror du själv att någon kan sitta och veta så otroligt mycket i direktkontakt med döda men inte kunna hitta försvunna människor?

Ja vissa saker borde vara brottsligt
Att gå in i utredningar gällande försvunna barn t.ex.

Att ingen av de så kallat normala inom området gör det beror på just etik och förhållningssätt mot känsliga situationer.
Citera
2026-05-24, 22:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
ett medium
mediet
medier / media
medierna

Det är säkert korrekt med "medier", men jag ville inte att någon skulle tro att jag kunde syfta på massmedier.
__________________
Senast redigerad av Anonym555 2026-05-24 kl. 23:01.
Citera
2026-05-24, 22:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Mediumskap existerar knappast utan är främst underhållning.

Att ingen av de så kallat normala inom området gör det beror på just etik och förhållningssätt mot känsliga situationer.

Att ingen gör det är för att de är fejk och inte har några förmågor som de påstår sig ha. Vilket jävla bullshit. Hade de haft förmågan hade de givetvis sagt till var barnet är.

Vem skulle kunna hålla sig från att berätta eller leta själv om man i själva verket visste var barnet är?

Jag tycker inte det är underhållning att lura extra sårbara människor i djup sorg att man kan prata med deras döda anhöriga, och sedan ta betalt för det också.

Det är även ofta äldre förvirrade människor eller personer med psykisk ohälsa eller intellektuell funktionsnedsättning som blir lurade av sådant här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in