2026-05-24, 18:36
Medlem
När bytte pappan namn från Böckman till von Platen och vet vi hur han hade rätt till det?
Citera
2026-05-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Ah, jag trodde videon också var från januri, alltså när dom blev anmälda. Vet du när den filmades?

Det framgår i domen, 24:e september dyker upp i huvudet. Kan vara fel men typ få för är i början av höstterminen. Avsnitt 3 kommer handla om filmer och instakontot som raderades. Blir intressant om Gunilla spill the beans om den här filmen och om sonen där också är oskyldig och den är 9:an som ljuger 😊
Citera
2026-05-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Det framgår i domen, 24:e september dyker upp i huvudet. Kan vara fel men typ få för är i början av höstterminen. Avsnitt 3 kommer handla om filmer och instakontot som raderades. Blir intressant om Gunilla spill the beans om den här filmen och om sonen där också är oskyldig och den är 9:an som ljuger 😊

Ärligt har jag inte sett serien, känns lite meh att SVT kommit ut med den när domen har överklagats och att GvP verkar fått mycket utrymme. Känns nästan klick baitigt, även om jag övertygad att sonen utsatts för rasism och kulturen där är verkar weird som fan. Framkommer redan ganska tydligt i FUPen. Har läst lite i fup och lyssnat lite på rättegången, jag har nog varit ouppmärksam på händeleförloppet och trott allt var samma kväll
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-24 kl. 19:31.
Citera
2026-05-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vad jag sett i andra trådar är att familjen Anip bytte namn till Samuelsson när de kom till Sverige. Gunilla har bröder i Göteborg, bland annat den fd advokaten Edip Samuelsson som har hjälpt klanen Ali Khan mycket….

Har för mig att hon och hennes man hette något annat när de gifte sig. De släktforskade och hittade på mannens sida en släkting med namnet von Platen. De bytte då namn…

Det verkar vara viktigt för turk-familjen Anip att flyta ovanpå i Sverige. Men efter detta, med en son som misshandlar sina elevkamrater är de körde bland ”fina” familjer och sällskap som de så innerligt suktar efter att tillhöra.

Svenska staten betalar nu ut bra bidrag till de invandrare som flyttar hem.

Är det sant det där med släktforskningen är det pinsamt. Börjar nästa tro att det var föräldrarna och inte som det förmedlas i reportaget sonen som ville att han skulle bli lundsbergare.

Pissa på sitt ”enkla” ursprung för att vilja tillhöra överklassen, rotlöst och ger vare sig respekt bland överklassen eller ”enkelt” folk. Livet är i och för sig mycket teater men ändå.

Men men, han kanske tillhör ätten och kan titulera sig friherre, men då undrar man ju varför han inte visste det från början. Måste vara en ganska avlägsen släkting och han är ju inte uppvuxen i adlig miljö och tradition. Allt som finns är en innehållslös titel, ja, om man inte tror på blodsmagi då.
Senast redigerad av Bremerlyckan 2026-05-24 kl. 19:38.
Citera
2026-05-24, 19:41
Medlem
BorgeHs avatar
[quote=Stunkyn|95036354]
Är extremt roligt att folk i hela tråden kallar dom turkar när GvP är syrian och flytt från Turkiet av specifikt den anledningen
[/QUOTE

Syrian, kristen turk, bergsturk, invandrare i ”Slödder-Tälje”…

Ovälkomna välfärdsturister har många namn. Men officiell ”flyktingstatus” enligt FN:s definition har få av dem i denna grupp. Däremot är de frekvent förekommande i välfärdsbedrägerier, korruption, fiffel och båg.

För egen del ser jag fram emot den dag de likt gräshoppssvärmar lämnar vårt land.
Citera
2026-05-24, 19:47
Medlem
Citat:
Är så fövirrad… vad får dig att tro att han blivit dömd till fler fall av hemfridsbrott samt olaga intrång? Som jag förstår det är det 4 elever som blivit dömda till missahandel och vissa till hemfridsbrott respektive olaga intrång i samband med misshandeln (de bröt sig in där de som missahndlades bodde). Alltså att det varit ett tillfälle där olika personer blivit dömda till olika brott. Vad har du läst som får dig att tolka det som att det handlar om flera olika tillfällen?
Sida 21 av 66 i DOMSLUT Målnummer B 458-25.

Citat:
1.10 GROVT HEMFRIDSBROTT (L* v*n Pl*ten) (5000-K75859-
25)
L* v*n Pl*ten har tillsammans och i samförstånd med andra okända
personer olovligen trängt in i TP och GM sovrum.
Det hände någon gång mellan den 26 augusti 2024 och den 15 september
2024 på elevhemmet Björke på Lundsbergs skola, Storfors, Storfors
kommun.
Brottet bör bedömas som grovt eftersom inträngandet skett nattetid av
flera maskerade gärningsmän i syfte att misshandla ena målsäganden.
L* v*n Pl*ten begick gärningen med uppsåt.
Citera
2026-05-24, 20:00
Medlem
Citat:
Syrian, kristen turk, bergsturk, invandrare i ”Slödder-Tälje”…

Ovälkomna välfärdsturister har många namn. Men officiell ”flyktingstatus” enligt FN:s definition har få av dem i denna grupp. Däremot är de frekvent förekommande i välfärdsbedrägerier, korruption, fiffel och båg.

För egen del ser jag fram emot den dag de likt gräshoppssvärmar lämnar vårt land.

Låter mer som att du är avis att en syrian förmodigen har mer pengar än vad du kommer tjäna i resten av ditt liv. Hon väl bott i Sverige sedan 70-talet, så hur vida syrianer har flyktingstatus eller inte idag är ju totalt irrelevant. Om man nu ska vara rasist kan man ju iaf låtsas att man själv har en IQ över 75
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-24 kl. 20:03.
Citera
2026-05-24, 20:09
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Är det sant det där med släktforskningen är det pinsamt. Börjar nästa tro att det var föräldrarna och inte som det förmedlas i reportaget sonen som ville att han skulle bli lundsbergare.

Pissa på sitt ”enkla” ursprung för att vilja tillhöra överklassen, rotlöst och ger vare sig respekt bland överklassen eller ”enkelt” folk. Livet är i och för sig mycket teater men ändå.

Men men, han kanske tillhör ätten och kan titulera sig friherre, men då undrar man ju varför han inte visste det från början. Måste vara en ganska avlägsen släkting och han är ju inte uppvuxen i adlig miljö och tradition. Allt som finns är en innehållslös titel, ja, om man inte tror på blodsmagi då.

Regeln för att ta ett gammalt släktnamn är;

För att få ta ett gammalt släktnamn måste namnet ha funnits i rakt uppstigande led i minst två generationer. Det får dock inte vara längre sedan någon i släkten bar namnet än fyra generationer tillbaka, räknat från och med dina föräldrar.

Fyra generationer borde vara denna generations föräldrar till mannen, mannens mor eller farföräldrar samt mor- eller farföräldrarnas föräldrar (gammelföräldrar) samt ytterligare en generstion!

Med andra ord var det länge sedan någon hette von Platen i mannens släkt. Gissar på slutet på 1700- eller början på 1800.-talet.

De som heter von Platen utan att taget namnet är nog inte så glada i de snyltande namnbrukarna…,
Citera
2026-05-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ärligt har jag inte sett serien, känns lite meh att SVT kommit ut med den när domen har överklagats och att GvP verkar fått mycket utrymme. Känns nästan klick baitigt, även om jag övertygad att sonen utsatts för rasism och kulturen där är verkar weird som fan. Framkommer redan ganska tydligt i FUPen. Har läst lite i fup och lyssnat lite på rättegången, jag har nog varit ouppmärksam på händeleförloppet och trott allt var samma kväll

Väldigt baitigt och att de lägger ut ett avsnitt per vecka när de vet att det kommer storma. Ok att en reklamkanal gör så men SVT då känns det osmakligt. Det är ju trots allt minderåriga barn det handlar om, skulle vara lika osmakligt om det var problem i en ortenskola och samtliga elever pekades ut av SVT som gängkriminella med dramatiskt musik till precis allt.

Med respekt för de som är utsatta för rasism så tror jag faktiskt inte att det är det som hänt här. Sonen har gått på rätt hårt för att komma med i rätt klick och så får han mothugg och då går man på det uppenbara att han är halvturk, någon annan får höra ”svennefitta”. Rasism är ju att sonen skulle blivit annorlunda behandlad p g a sin mammas ursprung och det finns det ju inget tecken på.
Citera
2026-05-24, 21:01
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Låter mer som att du är avis att en syrian förmodigen har mer pengar än vad du kommer tjäna i resten av ditt liv. Hon väl bott i Sverige sedan 70-talet, så hur vida syrianer har flyktingstatus eller inte idag är ju totalt irrelevant. Om man nu ska vara rasist kan man ju iaf låtsas att man själv har en IQ över 75

Fru Gunilla v P har drivit flera call-center. Bland annat ett i Norrland. Unga människor, ofta tonåringar, gjorde arbetet och utnyttjades av henne. De flesta fick lönebidrag från Arbetsförmedlingen. De lovades fast anställning ”sedan”. När bidragstiden var slut fick de sluta och nya unga lockades på bidrag in i arbetet att ringa folk och lura på dem skit.

Lokaltidningen skrev mycket om detta. Denna journalist var den första GvP sparkade när kulturministern (iranska!) utsåg henne till ordförande på Filminstitutet.

Om du tror att jag eller någon annan är avundsjuk på GvP sätt att lura till sig pengar så har du inte höga tankar om människor. Det är få som vill skita ned sig med dessa aktiviteter.

Nej, GvP och hennes bröder passar nog bäst i en turkisk bergsby. President Erdogan vet hur man skall handskas med dessa avarter av människor…
Citera
2026-05-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Väldigt baitigt och att de lägger ut ett avsnitt per vecka när de vet att det kommer storma. Ok att en reklamkanal gör så men SVT då känns det osmakligt. Det är ju trots allt minderåriga barn det handlar om, skulle vara lika osmakligt om det var problem i en ortenskola och samtliga elever pekades ut av SVT som gängkriminella med dramatiskt musik till precis allt.

Med respekt för de som är utsatta för rasism så tror jag faktiskt inte att det är det som hänt här. Sonen har gått på rätt hårt för att komma med i rätt klick och så får han mothugg och då går man på det uppenbara att han är halvturk, någon annan får höra ”svennefitta”. Rasism är ju att sonen skulle blivit annorlunda behandlad p g a sin mammas ursprung och det finns det ju inget tecken på.

Alltså eftersom att barnen verkar varit tillräckligt bekväma att rappa om att gasa judar osv framför personal och att personal verkar hjälpt till att skrivit ut bild på en av GMs mamma (och eve snackat om eller varit text om att dom borde utvisas) inför roasten gör stämningen ganska obvious. Att konstant driva om någons ursprung eller att någon ska bli utvisad baserat på dens etnicitet är ju rasism, eller vad menar du? ”Svennefitta” är knappast jämförbart enligt mig då det verkat handlat om mer än skällsord här och där. Dessutom kan jag knappast tänka mig att svennefitta ens används eller tas som skällsord på Lundsberg. Inte för att jag tror att gärningmännen direkt varit några änglar själva, men det ena utesluter inte det andra. Det är ju skolans agerande som är mest konstigt, rasism eller ej, skrattretande att de verkar ha 1 personal närvarande (?) på 50 elever efter skoldagar om skolan så gärna vill undvika kränkande beteende
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-24 kl. 22:26.
Citera
2026-05-24, 21:55
Medlem
Citat:
Fru Gunilla v P har drivit flera call-center. Bland annat ett i Norrland. Unga människor, ofta tonåringar, gjorde arbetet och utnyttjades av henne. De flesta fick lönebidrag från Arbetsförmedlingen. De lovades fast anställning ”sedan”. När bidragstiden var slut fick de sluta och nya unga lockades på bidrag in i arbetet att ringa folk och lura på dem skit.

Lokaltidningen skrev mycket om detta. Denna journalist var den första GvP sparkade när kulturministern (iranska!) utsåg henne till ordförande på Filminstitutet.

Om du tror att jag eller någon annan är avundsjuk på GvP sätt att lura till sig pengar så har du inte höga tankar om människor. Det är få som vill skita ned sig med dessa aktiviteter.

Nej, GvP och hennes bröder passar nog bäst i en turkisk bergsby. President Erdogan vet hur man skall handskas med dessa avarter av människor…

Sure ditt lilla troll, vart bör de andra gärningsmännen utvisas? Whaaattt, har någon som är rik har utnyttjat arbetstagare eller skattesystemet?!? Shockerande 😱
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-24 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in