2026-05-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Är det sant?! Är det ens tillåtet att göra så inom adeln? Kan vem som helst byta namn och på så sätt låtsas tillhöra en adlig släkt? Tvivlar starkt på det.

Det står längre bak i tråden att Alfred föddes in i ett annat namn.
Det adliga namnen kommer antagligen från mödernet, den kvinnliga sidan.
Man kan inte byta sig till ett adligt namn utan släktkopplingar.

Gunillas föräldrar bytte till det bibliska Gabriel och lade till son, som blev deras nya efternamn.
Citera
2026-05-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Barn bli misshandlade på kommunala skolor.

Sure, är din poäng med den här kommentaren att det inte finns någon samhällsnytta i att raportera om misshandel eller liknande förhållanden på kommunala skolor..? Det som är speciellt i det här fallet är att personal och ledning verkar medvetna om poängsystem och hierarkier vilket också hde varit sjukt på en kommunal skola. Kommunala skolor är väl ofta underfinansierade och därför svårt att ändra miljön, det är roligt och intressant att Lundberg väljer att ha den här miljön.

Jag har inte sett programmet, min kritik är väl främst att det är konstigt att dom gör det under, vad jag vet, rådande rättsprocess. Och att det inte direkt verkar som att GvPs son är någon liten ängel
Senast redigerad av Stunkyn 2026-05-24 kl. 14:25.
Citera
2026-05-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Det är en film inspelad tystat höst 2024 som sonen också åtalas för. Han hävdar att offret/målsägande som är en av 9rna var med på det för båda ville göra en film som skulle go down in history. Sen spred sonen filmen.

Ah, jag trodde videon också var från januri, alltså när dom blev anmälda. Vet du när den filmades?
Citera
2026-05-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray09
Hahah du och många andra är sura på Gunilla för att hon gick ut i tv och berätta som det är. Sätter du skriver på visar bara vilken lågt begåvad du är eftersom det enda du stör dig på är Gunillas framgång och vad hon har lyckats med hahaha, spelar ju inge roll vad en ”blatte” gör här i Sverige, rasister som du kommer aldrig vara nöjd. Nu hade Gunilla och hennes familj råd att låta hennes son gå där, handlar väll om pengar? Vem sa att man måste vara adlig för att gå där?
Du hör ju hur iq-befriar det du säger låter?

Du är så jävla pinsam! Har aldrig skrivit att någon måste vara adel för att gå på Lundsberg. Däremot går mycket adelsungar där. Det är en avgörande skillnad din pissluffare.

Nu ville Günel Anip låta sin son gå där för att ge honom ett nätverk för framtiden som skulle garantera hans framgång. Det gick inte så bra. Lika barn leka bäst brukar det heta. Ger du dig in i leken så får du leken tåla osv

Det går självklart bra att sätta sonen i vilken skola som helst där sonen hade mått bättre men de valde aktivt att han skulle leka på Lundsberg. En skola känd för pennalism så länge den existerat.
Citera
2026-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om nu G v P vetat om att det varit hårt på Lundsberg. Hur kan man utsätta sin son för det? G v P är en fullblodsnsrcissist som glr vad som helst...

Dottern går väl fortfarande på skolan.
Tänk studenten, vågar sig förärldrarna dit tro.
Citera
2026-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Är det sant?! Är det ens tillåtet att göra så inom adeln? Kan vem som helst byta namn och på så sätt låtsas tillhöra en adlig släkt? Tvivlar starkt på det.

Det är hennes man som heter von Platen och är fattigadel. Nu ville Günel Anip uppgradera sig och sin man till att få leva närmare den riktiga adeln och kungafamiljen genom att köpa sig plats. Det gick inte så bra och nu skyller de på alla andra i TV. Hennes son är dömd av rätten som den som gjort de värsta övergreppen alla kategorier. Turk-Günel och hennes man låtsas som att sonen är oskyldig när han är en klassisk mobbar-blatte!
Citera
2026-05-24, 15:37
Medlem
Citat:

Mig veterligen är förnamnet Gunilla inte adligt och skyddat.
Citera
2026-05-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det är hennes man som heter von Platen och är fattigadel. Nu ville Günel Anip uppgradera sig och sin man till att få leva närmare den riktiga adeln och kungafamiljen genom att köpa sig plats. Det gick inte så bra och nu skyller de på alla andra i TV. Hennes son är dömd av rätten som den som gjort de värsta övergreppen alla kategorier. Turk-Günel och hennes man låtsas som att sonen är oskyldig när han är en klassisk mobbar-blatte!

Hennes man? Är de fortfarande gifta?
Citera
2026-05-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Hennes man? Är de fortfarande gifta?

Oklar civilstatus, det är iaf där namnet kommer ifrån.
Citera
2026-05-24, 17:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Det står längre bak i tråden att Alfred föddes in i ett annat namn.
Det adliga namnen kommer antagligen från mödernet, den kvinnliga sidan.
Man kan inte byta sig till ett adligt namn utan släktkopplingar.

Gunillas föräldrar bytte till det bibliska Gabriel och lade till son, som blev deras nya efternamn.

Vad jag sett i andra trådar är att familjen Anip bytte namn till Samuelsson när de kom till Sverige. Gunilla har bröder i Göteborg, bland annat den fd advokaten Edip Samuelsson som har hjälpt klanen Ali Khan mycket….

Har för mig att hon och hennes man hette något annat när de gifte sig. De släktforskade och hittade på mannens sida en släkting med namnet von Platen. De bytte då namn…

Det verkar vara viktigt för turk-familjen Anip att flyta ovanpå i Sverige. Men efter detta, med en son som misshandlar sina elevkamrater är de körde bland ”fina” familjer och sällskap som de så innerligt suktar efter att tillhöra.

Svenska staten betalar nu ut bra bidrag till de invandrare som flyttar hem.
Citera
2026-05-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vad jag sett i andra trådar är att familjen Anip bytte namn till Samuelsson när de kom till Sverige. Gunilla har bröder i Göteborg, bland annat den fd advokaten Edip Samuelsson som har hjälpt klanen Ali Khan mycket….

Har för mig att hon och hennes man hette något annat när de gifte sig. De släktforskade och hittade på mannens sida en släkting med namnet von Platen. De bytte då namn…

Det verkar vara viktigt för turk-familjen Anip att flyta ovanpå i Sverige. Men efter detta, med en son som misshandlar sina elevkamrater är de körde bland ”fina” familjer och sällskap som de så innerligt suktar efter att tillhöra.

Svenska staten betalar nu ut bra bidrag till de invandrare som flyttar hem.

Är extremt roligt att folk i hela tråden kallar dom turkar när GvP är syrian och flytt från Turkiet av specifikt den anledningen
Citera
2026-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremerlyckan
Mig veterligen är förnamnet Gunilla inte adligt och skyddat.
Inte Gunilla nej, men von P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in