2026-04-30, 06:08
Medlem
Vilka aktier köptes in i avsnittet igår den 29 April?

Det verkar som herrarna fått en stor flock som handlar på deras tips. Småaktier kan och har tidigare rusat 30% på deras tips. Avsnittet släpptes efter börsens stängningsdags igår. En aktie som jag har och som tidigare varit en del av deras portfölj hade en mystisk stor uppgång igår.

Det hade varit intressant att veta om den aktien plockades in igår och då också bekräftat att infon läcker ut till andra innan sändning som handlar på detta.

Nån som prenumererar på tjänsten och vill dela med sig av gårdagens inköp till portföljen?
Citera
2026-04-30, 07:13
Avslutad
Hoppas finansinspektionen får tips om detta låter som insider och kurs manipulering.
Citera
2026-04-30, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Hoppas finansinspektionen får tips om detta låter som insider och kurs manipulering.

Det kan ju vara något annat, ser att en annan större influencer köpte in sig igår så chansen att det är swebbtv har minskat.

Men så här skrev någon i kommentarerna på en annan video.

"Ang. K2A så beror hela uppgången vad jag förstår just på Swebb-TV. I och med att det är ett litet företag så blir genomslaget på kursen stort när kanske tusentals Swebb-TV-prenumeranter samtidigt går in och köper aktier. Första minuten när börsen öppnade dagen efter Swebb-TV:s köp så rusade kursen med 25%. Kan bara bero på alla köpare. Efter det har kursen legat väldigt stilla. Det blir alltså en konstgjord skevhet med portföljen på så vis att vi som väljer att följa placeringsstrategn aldrig har en chans att få samma utveckling när sådana här placeringar görs, där massköp haussar upp kursen. Samma med sälj, om det är mindre företag."

"Håller med Sven ang K2A, tänkte också på det. Ni förlorar lite förtroende på sånt här. Börjar också undra vem som får informationen innan alla andra och kan göra sig ett enkelt arbitrage?"
Citera
2026-05-22, 16:24
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson

Hur ska man göra då om man är aktieanalytiker på en TV-kanal och anser att det är köpläge i Saxofras eftersom aktien framstår som undervärderad.

Ska man inte gå säga det då?
Problemet är ju alla dessa aktieinfluensers som bunkrar - snackar upp - dumpar.

Fimns det tecken på att det går till så i detta fall?
Citera
2026-05-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hur ska man göra då om man är aktieanalytiker på en TV-kanal och anser att det är köpläge i Saxofras eftersom aktien framstår som undervärderad.

Ska man inte gå säga det då?
Problemet är ju alla dessa aktieinfluensers som bunkrar - snackar upp - dumpar.

Fimns det tecken på att det går till så i detta fall?

Min misstanke för den aktien jag följer var inte pga Swebbtv. Så jag har inget negativt att säga om det, dock så är jag inte prenumerant och har dålig koll på övriga situationer. Men i tråden som jag nämnde fanns någon som gnisslande om detta.

Problemet är bara när det är illikvida aktier, programmet borde enbart inneha aktier som deras tips har låg påverkan på. Om det ska vara trovärdigt. Likadant gäller egentligen alla "aktiegurus".

F.ö. är det ett sällsynt nyktert program som kan rekommenderas.
Citera
2026-05-23, 08:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttergoeken
Min misstanke för den aktien jag följer var inte pga Swebbtv. Så jag har inget negativt att säga om det, dock så är jag inte prenumerant och har dålig koll på övriga situationer. Men i tråden som jag nämnde fanns någon som gnisslande om detta.

Problemet är bara när det är illikvida aktier, programmet borde enbart inneha aktier som deras tips har låg påverkan på. Om det ska vara trovärdigt. Likadant gäller egentligen alla "aktiegurus".

F.ö. är det ett sällsynt nyktert program som kan rekommenderas.

Ja det är ju aktieinfluensers som tidkgare satt i system att snacka upp småbolag för att kunna tjäna pengar själva. Det är en viss sorts typer som håller på så.
Citera
2026-05-23, 22:58
Medlem
EgoistNs avatar
Bo Hansson och Micael Hamberg som står för placeringar.
Håller båda som väldigt kloka män.
Fullt naturligt att folk hakar på deras portfölj.
Citera
2026-05-23, 23:04
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja det är ju aktieinfluensers som tidkgare satt i system att snacka upp småbolag för att kunna tjäna pengar själva. Det är en viss sorts typer som håller på så.
Sen lägga det som betal avsnitt för att göra det mer hemligt och trovärdigt.
Citera
2026-05-24, 01:56
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarNarrativet
Sen lägga det som betal avsnitt för att göra det mer hemligt och trovärdigt.

Medlemsavgift är ett blygsamt belopp som har betalat sig många gånger om ifall du var med sedan starten. Fritt från minnet är portföljen upp 55% sedan introduktion feb 2025?
Citera
2026-05-24, 08:39
Medlem
HatarNarrativets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Medlemsavgift är ett blygsamt belopp som har betalat sig många gånger om ifall du var med sedan starten. Fritt från minnet är portföljen upp 55% sedan introduktion feb 2025?
Jo har förstått den går bra med. Tycker ändå upplägget är dirty.
Citera
2026-05-27, 01:54
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarNarrativet
Jo har förstått den går bra med. Tycker ändå upplägget är dirty.

Se det som en medlemsförmån..
Både Hamberg och Hansson är knivskarpa på ekonomi, med allt vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in