2026-05-24, 00:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
SVT och SR (de som delar kakan) är de som når hela befolkningen, de andra medierna kan inte slå sig för bröstet fören de ser till att nå ut till alla. Utan dem så skulle inte alla ta del, och det är därför de inte heller får fimpa marknätet, det av försvarspolitiska skäl, de andra har inte detta kravet.

Med tanke på att vi ska öka budgeten för försvarspolitik, så borde SVT SR få ökade anslag.
Citera
2026-05-24, 00:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmaskusin
Spara inte på nyheter och journalistik. Finns gott om andra program att spara på som lika gärna reklam-TV kan göra. Gift Vid Första Ögonkastet till exempel. Rena smörjan och totalt ointressant.

Vad vi behöver av SVT är nyheter, Landet runt, sport av alla sorter där Sverige är med och tävlar, frågesportprogram, granskande reportage, dokumentärer och vetenskap samt inte minst satir och humorprogram. SVT brukade vara jäkligt bra på humorprogram, men har tappat helt. Barnprogram behövs också, julkalendern.

Kör Melodifestivalen vartannat eller var tredje år istället, för dyrt att ha varje år.
Innan Play så kördes repriser 3 till 5 gånger, de får börja med det för att fylla ut tiden.
Citera
2026-05-24, 01:00
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tycker att ordet "självupptagna" verkar lite färgat av TS. Det borde tas bort från titeln.

Detta är helt normala reaktioner från en yrkeskår som försvarar demokratin och information. På intet sätt har detta med självupptagenhet att göra. Det vore önskvärt om TS i fortsättningen lär sig vad olika ord betyder och vad som är normala reaktioner bland folk som jobbar på ett ställe där folk blir uppsagda.
Ett besök i verkligheten hade nog varit på sin plats.

Det är snarare SVTs reportrar som behöver ett besök i verkligheten. De har år efter år, på skattepengar, utan krav på motprestation, tillåtits föra en politisk agenda med kraftig slagsida åt vänster.

Att agitera för att öppna upp Sveriges välfärdssystem för illegala invandrare har inget med demokrati att göra.

Public Service får tio miljarder kronor varje år, och det räcker mer än väl till information och nyheter. Det finns pengar att spara, bland annat genom att lägga ner arabiskspråkiga redaktioner.

SVTs journalister är självupptagna, självgoda och saknar verklighetskoppling.

Däremot kan jag hålla med dig om att rubriken är färgad. En mer saklig och passande rubrik hade varit "SVT-anställda jämrar när demokratiskt fattade beslut inte längre gynnar deras agenda".
Citera
2026-05-24, 01:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vi har blivit manipulerade av vänstermuppar i många år. Nu man rensar ut så vet vi att vänsterns lakejer är avslöjade och då blir det tårar.

För varje vänstermupp som får sparken så är Svenska folket en vinnare.
Vänstermuppar, kan du specificera några muppar, så vi vet vad som behövs för att vara en mupp.
Citera
2026-05-24, 01:09
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Undertecknat av Erika Bjerström. Hon som äkte till Bahamas på våra pengar. För att klaga om att det var så varmt där...

Hon är också personen som sade att det inte vara neutral i sin rapportering om Trump då det strider emot värdegrunden
Citera
2026-05-24, 01:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kan de inte spara in på dessa marksändningar? Hur många ser SVT med en gammal antenn på balkongen/hustaket? Radion kan sända då det är viktigt att kunna meddela allmänheten om viktiga saker.
Radion sänder med Teracom och masterna behövs för radion så det sparas inte mängder med pengar.

Jag förstår inte diskussionen om vinkling, hur många är det som inte förstår rapporternas betydelse och själv kan avgöra deras hemvist, att själva tänka det är vänster som jag är eller inte är, eller höger som jag är eller inte är. Om folk inte kan det, då kanske man skulle vika SVT1 till vänster och SVT2 till höger, då kan de som inte kan bedöma typ av vinkling lära sig vad respektive vinkling är.
Citera
2026-05-24, 01:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Klubben för inbördes beundran har skrivit ett debattinlägg. Noll trovärdighet.
Citera
2026-05-24, 02:07
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Ett par kärringar på SVT skall alltså rädda "demokratin" och "samhällsbygget", förmedla "kunskap" till fotfolket.
Vad är det för samhällsbygge?
Det låter inte riktigt som man är så förankrade till "verkligheten"
Iallafall inte så som vanliga människor upplever den, om nu inte "verkligheten" är en marxistisk psykos
Citera
2026-05-24, 03:38
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Är det förbjudet att länka till artikeln?
https://www.expressen.se/debatt/debatt--avhoppade-profilerna-i-oppet-brev-till-svt/

Nej. Men jag är för tekniskt kass för att veta hur man gör, som jag nämnt i ett annat svar till en annan medlem...
Citera
2026-05-24, 04:00
Medlem
Tja, var ska man annars få nyheterna ifrån? Någon youtuber från Rotebro eller?
Citera
2026-05-24, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
SVT/SR måste styckas upp för att kunna fungera. Att alla sitter i samma kvarter och har DN som husgud och lägereld är fatalt. De har tappat kontakten med folket. De sitter i salonger och kallar folket för rasister.

20% till Malmö. 20% till Göteborg. 20% till Umeå. (Typ)

Varför inte sätta hela Aktuellt redaktionen i Malmö så kan journalisterna uppleva deras egna barn i en Malmö skola och leva med familj i Malmö. Vi kommer att få en hel ny vinkel på raporteringen
- Verkligheten. Deras barn kan ju även Integrera arabernas barn. Det är stor brist på svenska barn i Malmö.

Du är uppenbarligen inspirerad av Pol Pot
Citera
2026-05-24, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
De kan väl bara hota staten med att börja skriva sanningen om de vill ha mer pengar?

Nu kommer elitens råd om journalistik
Alla här på FB som kastar sig över SVT och dess anställda
har en önskan att införa ORBAN media politik
Man baxnar för allt gnäll om media
Jo jag vet nu kommer påpekandet om SOSSE tillhörighet
Men jag är som många av FBs anhängare INTE EN RÅNAD SOSSE
Jag är sedan 1960 talet trogen MODERAT med demokratiska värderingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto