2026-05-24, 00:13
Medlem
Hur blir GMs bil påkörd bakifrån av flera bilar om han nu kört mot rött? Förstår inte händelseförloppet, låter mer som om han kört mot rött, kört på flickan och sen kört vidare in i bilen framför (som sedan kört på bilen framför den, osv).
Citera
2026-05-24, 00:16
Medlem
rondellhundens avatar
Hade bilen grönt ljus
Citera
2026-05-24, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Färgen kan heta blå
Inte en chans att den nyansen på silverfärg heter blå.
Citera
2026-05-24, 00:52
Medlem
Har läst runt att bilen ska ha kommit i ca 60-70 km enligt vittnen.Tjejen Måste ju haft airpods/hörlurar i öronen och bara kört rakt framåt utan att kika höger, vänster? Man hör ju när en bil kommer i full fart tänker jag?

Nu lägger jag inte någon skuld på henne eftersom det var grön ljus men är det något man lär sig med åldern så är det alltid ha uppsikt även om det är grönt samt att ALDRIG ha hörlurar med musik på om du är på något typ av fordon som tex cykel, elsparkcykel osv.
Citera
2026-05-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Har läst runt att bilen ska ha kommit i ca 60-70 km enligt vittnen.Tjejen Måste ju haft airpods/hörlurar i öronen och bara kört rakt framåt utan att kika höger, vänster? Man hör ju när en bil kommer i full fart tänker jag?

Nu lägger jag inte någon skuld på henne eftersom det var grön ljus men är det något man lär sig med åldern så är det alltid ha uppsikt även om det är grönt samt att ALDRIG ha hörlurar med musik på om du är på något typ av fordon som tex cykel, elsparkcykel osv.
Hon åkte varken cykel eller sparkcykel. Hon traskade över övergångsstället som alla andra
Citera
2026-05-24, 01:35
Medlem
Ok då har jag fel info. Fick för mig att det nämndes att hon ska ha varit på en elspark cykel i någon artikel.
Citera
2026-05-24, 01:47
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaningardin
Hon åkte varken cykel eller sparkcykel. Hon traskade över övergångsstället som alla andra

Hur vet Du det?
Citera
2026-05-24, 01:51
Medlem
Någon som vet hur händelseförloppet varit? Vilket håll har han kommit ifrån? Sjukhuset
, möllevången eller Dalaplan?

Har han accelererat upp till 60-70 km då han stått längst fram på rött ljus eller? Att han skulle haft fri led vid rusningstid på Södervärn är helt omöjligt då det är en av Malmös mest fullpackade gator runt 15 tiden en vardag? Att komma i full fart ifrån långt avstånd samt ha fri led är i princip omöjligt vid denna tid på denna plats tänker jag.
Senast redigerad av Eyomayo 2026-05-24 kl. 01:56.
Citera
2026-05-24, 01:58
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Hade bilen grönt ljus
Nej och han verkar ha genat i en bussfil.

Den döda tonåringen var snabbare iväg när grön gubbe dök upp än de till fot p g a elsparkbrädan.
Citera
2026-05-24, 02:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyomayo
Ok då har jag fel info. Fick för mig att det nämndes att hon ska ha varit på en elspark cykel i någon artikel.
Står i Aftonbladet att hon åkte på en sådan.
Citera
2026-05-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Står i Aftonbladet att hon åkte på en sådan.
Det var nog de initiala uppgifterna.
Senare gjorde vittnen gällande att hon gick.
Citera
2026-05-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Kan ge mig fan på att bilisten sett att hans trafikljus håller på att slå över till rött genom att visa gult sken i ljuset. Han ligger allt för långt bak för att kunna passera gult ljus säkert, och i stället för att stanna tryggt och säkert så gasar han på extra för att slippa stå vid rött ljus, och precis innan han passerar stopplinjen så hinner det dessutom bli rött ljus och han kör därmed för rött och då kör han redan i 60-70km/h och fotgängarna får samtidigt grönt. Jag ser ta mig fan detta beteendet varje dag i trafiken. När det börjar lysa gult och du inte redan är 5 meter från ljuset när så sker, förbered på att stanna och ge fan i att gasa. Särskilt när det är rusningstrafik och många fotgängare och andra att dela vägen med. Fan och helvete också. Vila i frid flickan.

Det är minst 3-4 sekunder gult sedan rött i 2-5 sekunder innan gångarna får grönt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in