2026-05-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det inte positivt med sämre gruppspel för Sverige. Jag har för mig att man många gånger briljerat i gruppspelet och sedan fallit platt när det väl gäller.

Tre Kronor har bara vunnit gruppen två gånger sedan nuvarande format infördes 2012 med 16 lag i turneringen fördelade i två grupper. 2018 och 2024 var det.
Citera
2026-05-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är det inte positivt med sämre gruppspel för Sverige. Jag har för mig att man många gånger briljerat i gruppspelet och sedan fallit platt när det väl gäller.

Det brukar sägas så. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det egentligen om man tittar rent statistiskt. Men det finns väl alltid en fördel av slå underifrån. Det viktigaste är att vara på rätt plats mentalt och få ihop laget.

Det skadar ju inte att vara underdog och slippa pressen. Titta på Finland. Många gånger tittar man på spelarmaterialet och skakar på huvudet. Många finska SHL-spelare som man tycker inte borde hålla men som ändå gör det.
Citera
2026-05-23, 16:46
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Tre Kronor har bara vunnit gruppen två gånger sedan nuvarande format infördes 2012 med 16 lag i turneringen fördelade i två grupper. 2018 och 2024 var det.

Jaha, det var inte bättre än så. Jag tycker som Garpenlöv att man ska slopa det nuvarande formatet med 16 lag. Det blir på tok för många dåliga matcher som man till och med skippar att titta på.
Lika bra att plocka bort de sämre nationerna som ändå aldrig lyckas ta sig vidare till slutspel.
Citera
2026-05-23, 17:06
Medlem
Ibn.habibis avatar
Efter skrällförlust mot Lettland kan USA missa slutspel.
Citera
2026-05-23, 17:14
Medlem
Jag hoppas att Slovakien vinner för då kommer de inte göra sitt bästa mot oss på tisdag.
Citera
2026-05-23, 18:42
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Det brukar sägas så. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det egentligen om man tittar rent statistiskt. Men det finns väl alltid en fördel av slå underifrån. Det viktigaste är att vara på rätt plats mentalt och få ihop laget.

Det skadar ju inte att vara underdog och slippa pressen. Titta på Finland. Många gånger tittar man på spelarmaterialet och skakar på huvudet. Många finska SHL-spelare som man tycker inte borde hålla men som ändå gör det.

Enbart Puistola och Kuokkanen i årets Leijonat upplaga som spelar i Shl. Därför resultatet ser ut som det gör med 5-6 raka vinster.
Citera
2026-05-23, 19:00
Medlem
Frondell skada sig igår mot Italien för båsdörren...

Spelar alltså inte ikväll.
Citera
2026-05-23, 22:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.habibi
Efter skrällförlust mot Lettland kan USA missa slutspel.

De har inte i slutspelet att göra. Klappkassa.
Citera
2026-05-23, 22:54
Medlem
Okej att vi förlora mot Finland i hockey då och då dom är också en hockey nation men att förlora mot Norge kan finns noll acceptans i det. Dom kan vara bättre än oss i fotboll, skidor och handboll men fan inte i hockey...

Detta kommer vi nog aldrig sluta höra från norrbaggarna.

Då krävs det alltså att Canada ta minst 2 poäng mot Slovakien imorgon och vi alla 3 på tisdag för att vi ska klara slutspel?
Senast redigerad av pyssen87 2026-05-23 kl. 22:57.
Citera
2026-05-23, 22:59
Medlem
Nihennas avatar
Kan någon förklara varför Sam var en sån fantastisk tränare i Växjö, men i landslaget har det gått...mindre bra, för att vara diplomatisk?
Citera
2026-05-23, 22:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu är han ilsken i studion. Kan bara hålla med.
Citera
2026-05-23, 23:02
Medlem
Clint.Ruins avatar
Det var väl då fan vad den norska målburen hoppade ur läge så fort det började osa katt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in