2026-05-23, 18:26
Medlem
Citat:
”Gärningarna har ägt rum i en bostad och har inte skett i någon verksamhet eller i en familj.”, skriver Emelie Hammar i ett mejl till Helagotland.

Så vi kan utesluta både familjeskap samt att det ska ha skett i skola.
Känns skumt.
Barnvakt kanske som sagt..?
Citera
2026-05-23, 22:17
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbsaltarn
Ett barn kan säkerligen känna sig attraherad av en vuxen äldre person, och vilja agera på det.
En vuxen som känner sig attraherad av ett barn är något helt annat, och om den vuxne sen agerar på detta är det ett brott. Det är inte svårare än så.

Att ni som romantiserar bilden om 13-åringen som får till det med skolfröken inte riktigt kan vända på resonemangen och se det sjuka i det är oroväckande.

Lagen blir knepigt när vi pratar om en 14-åring vs en 16-åring. Då kan jag se absolut se gråzonen i lagstiftningen. Men när en 20-åring haft sexuella aktiviteter, även om de varit "frivilliga", med minderåriga är det inte svårt. En 20-åring är vuxen punkt.

Exakt
Tänker man tillbaka på när man själv var 20 så var 14 åringar barn, inget man ens umgicks med och definitivt inget man ville ha sexuellt samröre med.

Att man sedan som 14-årig kille fantiserade om skolfröken är en annan sak och är de allra flesta fall bara en fantasi och inget som ska bli verklighet.

Sådana här trådar verkar dra till sig pedofiler som flugor till skit.

Fallet i fråga, jag gissar på en ung kvinna, typ 19 år som är mentalt omogen och lite efter i utvecklingen som umgås i en grupp med yngre människor.
Citera
2026-05-23, 22:27
Medlem
Alic* B*ngtsson
Född 2002

Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Vet du vem kvinnan är?
Det stod att de skett i en lägenhet dock tror jag och inte i arbetsmiljö men jag kan minnas fel
Citera
2026-05-23, 23:14
Medlem
Vet du någon mer info?
Citera
2026-05-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0kerchips
Alic* B*ngtsson
Född 2002

Haha va i hela…
Hon har florerat på vissa dejtsidor som badoo o Tinder
Citera
2026-05-23, 23:22
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Alic* B*ngtsson
Född 2002

Är det en 5-poängare eller högre? I så fall är det inget att tjafsa om, annars blir det tjära och fjädrar för henne.
Citera
2026-05-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tapo2023
Vet du någon mer info?

Gissar vilt om det stämmer det är ali*e att hon gjort något på jobbet då hon är boendeassistent
Citera
2026-05-23, 23:39
Medlem
Hon annonserar på yepstr.com om att vara barnvakt, står att hon har utfört 1 uppdrag.
Citera
2026-05-24, 00:01
Medlem
Majsmannen2s avatar
Hon offrade sig och slog ett slag för jämställdhet. Eller bevisar det bara att vi oavsett kön kan vara onda individer.

Hoppas hon tycker det var värt.
Citera
2026-05-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Trams, i den åldern räcker det med minsta stimulans.
Om man nu är i puberteten.
Om man är rädd och hatar det så tror jag inte den går upp!
Citera
2026-05-24, 07:41
Medlem
På bild ser hon ut att ha lite crazy-vibbar.
Hade nog inte varit sunt att som 14-åring lägra henne, men frågan är om man hade kunnat hålla sig. Man var ju kåt som en dvärgschimpans på den tiden.
Citera
2026-05-24, 11:16
Medlem
Citat:
Alic* B*ngtsson
Född 2002

Har två bröder ser jag. Är dem yngre än henne? Kan de va polare till dem? Eller tror vi att hon raggat på dejtingsidor/snapchat?
Oavsett vad så jävla sjukt.
Kan ju hoppas att hon aldrig får återvända till några av sina tidigare yrken 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in