2026-05-23, 20:42
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Korsningen har poliskameror så bevisbördan mot mannen lär vara lätt att reda ut.

Du vet inte vad det innebär med bevisbörda förstår man. Ska man fälla någon för brott har åklagaren HELA bevisbördan. Alltid.
Citera
2026-05-23, 20:49
  #302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja på spårvägsgatan är det 30. Men inte från andra hållet dvs Bergsgatan. Jag cyklade förbi strax efter det inträffat och det måste ha skett precis efter övergångsstället, troligen har bilföraren kommit från bergsgatan för arbetet med ambulanserna såg ut att ske typ framför Kväll och Helgmottagningen Södervärn.

Det är 30 i hela området, hela Spårvägsgatan från strax innan Nobelvägen till efter trafikljuset efter Tandvårdshögskola. Det är 30 Längs hela Bergsgatan från i höjd med Stadshuset och hela vägen upp till- och förbi korsningen där olyckan skedde.

Det är sant att många kör både för fort och mot rött, både bussar, bilar, cyklar och elsparkcyklar. Det är också sant att merparten av bilister och bussförare som gör det, samt elsparkcyklister är av utländsk härkomst. Det är inte rasistiskt att ha ögonen öppna, men det är jävligt dumt att blunda för verkligheten.

Till dig som skre "cykelövergång" tidigare i tråden (jag har bara hunnit till sida 4 hittills); Det finns inget som heter cykelövergång. Det finns cykelpassager och cykelöverfarter, cyklister har alltid väjningsplikt, förutom trafikljusstyrda överfarter, men vid cykelöverfarter ska bilister alltid lämna företräde då en cyklist är på väg mot en cykelöverfart. Cyklister får inte cykla på övergångsställen och gångtrafikanter måste lära sig att får inte betyder bör och bör betyder inte ska, och inget av de alternativen betyder måste. Malmös cyklister, elsparkcyklister, gångtrafikanter, buss, lastbils- och bilförare, borde alla gå en kurs i vett, konsekvenstänk och många av dem borde aldrig gå utanför hemmet någonsin igen.

Att det här händer är ett samhällspolitiskt problem, en bortprioritering av det som en gång var viktigt, idag är det viktigare att jaga de kriminella gäng som vi låtit infestera vårt samhälle. Straffen för brott är löjliga och utvisningar är temporära, de är strax välkomna tillbaka att fortsätta sin kriminella karriär, vi ska bara spendera x antal miljoner på dem först, i form av "rehabilitering" som inte leder till något annat än bortkastade pengar. Skit i vad för brott det är, våldtäkt av minderårig, mord, skjutningar, rån, oprovocerad misshandel etc. etc. Polisen säger att de inte har resurser och befogenhet att vare sig utreda eller agera. Kvalificerat skitsnack säger jag, problemet är att de nya generationerna poliser inte kan tänka själv, utan att fråga mamma och pappa om de gör rätt innan de beslutar. Och är det så att de inte får tänka själva, så finns det väl uppenbara anledningar till det med. Intagningskraven på polisutbildningen har inte precis gått upp... Hälften av alla poliser i Malmö har väl dessutom vuxit upp tillsammans med buset, så det ses nog mycket genom fingrarna... Sorry, gled lite off topic, men sanning är det iaf.

Det dummaste Sverige gjort är att ändra lagen så att fotgängare får lov att gå rakt ut i gatan utan att se sig om. De nya generationerna är så jävla långt från att titta vänster-höger-vänster, och sedan en gång vänster till, att deras föräldrar borde skämmas, förmodligen även farföräldrarna. Med det sagt säger jag inte att flickan har gjort något fel, så bli inte bajsnödig när du läser, men hade man aldrig infört den idiotiska lagen om fotgängares företräde utan något som helst ansvar, så hade förmodligen varken den här eller många andra olyckor skett.

Inför försäkringstvång på alla cyklar, gärna registreringsskylt också. Likadant för alla andra eldrivna fordon som enligt lag får framföras på cykelbana. Mät hastigheten på cykelbanor och bötfäll i samma utsträckning som med bilar. Stölder och olyckor hade minskat avsevärt. Bötfäll de som cyklar med mobilen i högsta hugg, men även fotgängare som går med ansiktet i luren rakt ut i gatan, som de gör i t.ex. Polen. Och ni som cyklar i Malmö, gå en kurs i trafikvett och lär er gällande regler för helvete!
Citera
2026-05-23, 20:59
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjr.Protocol
Det är 30 i hela området, hela Spårvägsgatan från strax innan Nobelvägen till efter trafikljuset efter Tandvårdshögskola. Det är 30 Längs hela Bergsgatan från i höjd med Stadshuset och hela vägen upp till- och förbi korsningen där olyckan skedde.

Det är sant att många kör både för fort och mot rött, både bussar, bilar, cyklar och elsparkcyklar. Det är också sant att merparten av bilister och bussförare som gör det, samt elsparkcyklister är av utländsk härkomst. Det är inte rasistiskt att ha ögonen öppna, men det är jävligt dumt att blunda för verkligheten.

Till dig som skre "cykelövergång" tidigare i tråden (jag har bara hunnit till sida 4 hittills); Det finns inget som heter cykelövergång. Det finns cykelpassager och cykelöverfarter, cyklister har alltid väjningsplikt, förutom trafikljusstyrda överfarter, men vid cykelöverfarter ska bilister alltid lämna företräde då en cyklist är på väg mot en cykelöverfart. Cyklister får inte cykla på övergångsställen och gångtrafikanter måste lära sig att får inte betyder bör och bör betyder inte ska, och inget av de alternativen betyder måste. Malmös cyklister, elsparkcyklister, gångtrafikanter, buss, lastbils- och bilförare, borde alla gå en kurs i vett, konsekvenstänk och många av dem borde aldrig gå utanför hemmet någonsin igen.

Att det här händer är ett samhällspolitiskt problem, en bortprioritering av det som en gång var viktigt, idag är det viktigare att jaga de kriminella gäng som vi låtit infestera vårt samhälle. Straffen för brott är löjliga och utvisningar är temporära, de är strax välkomna tillbaka att fortsätta sin kriminella karriär, vi ska bara spendera x antal miljoner på dem först, i form av "rehabilitering" som inte leder till något annat än bortkastade pengar. Skit i vad för brott det är, våldtäkt av minderårig, mord, skjutningar, rån, oprovocerad misshandel etc. etc. Polisen säger att de inte har resurser och befogenhet att vare sig utreda eller agera. Kvalificerat skitsnack säger jag, problemet är att de nya generationerna poliser inte kan tänka själv, utan att fråga mamma och pappa om de gör rätt innan de beslutar. Och är det så att de inte får tänka själva, så finns det väl uppenbara anledningar till det med. Intagningskraven på polisutbildningen har inte precis gått upp... Hälften av alla poliser i Malmö har väl dessutom vuxit upp tillsammans med buset, så det ses nog mycket genom fingrarna... Sorry, gled lite off topic, men sanning är det iaf.

Det dummaste Sverige gjort är att ändra lagen så att fotgängare får lov att gå rakt ut i gatan utan att se sig om. De nya generationerna är så jävla långt från att titta vänster-höger-vänster, och sedan en gång vänster till, att deras föräldrar borde skämmas, förmodligen även farföräldrarna. Med det sagt säger jag inte att flickan har gjort något fel, så bli inte bajsnödig när du läser, men hade man aldrig infört den idiotiska lagen om fotgängares företräde utan något som helst ansvar, så hade förmodligen varken den här eller många andra olyckor skett.

Inför försäkringstvång på alla cyklar, gärna registreringsskylt också. Likadant för alla andra eldrivna fordon som enligt lag får framföras på cykelbana. Mät hastigheten på cykelbanor och bötfäll i samma utsträckning som med bilar. Stölder och olyckor hade minskat avsevärt. Bötfäll de som cyklar med mobilen i högsta hugg, men även fotgängare som går med ansiktet i luren rakt ut i gatan, som de gör i t.ex. Polen. Och ni som cyklar i Malmö, gå en kurs i trafikvett och lär er gällande regler för helvete!

Att cykla i en stadskärna är snudd på omöjligt idag. Idioterna går rakt ut på cykelbanorna stup i kvarten.
__________________
Senast redigerad av DrankFrebin 2026-05-23 kl. 21:19.
Citera
2026-05-23, 21:03
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Att cykla i en stadskärna är snudd på omöjligt idag. Idioterna går rakt ut på cykelbanorna stop i kvarten.

Gå då, då finns ju inga regler
Citera
2026-05-23, 21:20
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Näe!

Tidigare rykten om att den fanns i röven på en annan användare visade sig vara falska, efter en seriös utgrävning.



Tänk - folk kanske rentav har empati trots allt!



Nej, du får inte se döda flickor idag heller.



Kränkande fotografering, kanske?



Yes!

Att se verkligheten lär oss något. Att du antar att de som vill se filmen har ospecificerade motiv säger mest om dig.
Citera
2026-05-23, 21:25
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Att se verkligheten lär oss något. Att du antar att de som vill se filmen har ospecificerade motiv säger mest om dig.
vad ska en video på en döende flicka lära dig?
Citera
2026-05-23, 21:26
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g11
vad ska en video på en döende flicka lära dig?
Hur olyckan gick till, vem som gjorde eventuellt misstag. Hade nån hög hastighet med mera
Om filmen alla pratar om bara är hon döende så är jag emot.
Citera
2026-05-23, 21:34
  #308
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Filmen läggs inte upp här på Flashback, den länkas härifrån till ett forum som har filmen. Det är det forumet som kan spåra uppläggaren, samt kan få krav att ta ner filmen.

Har vi ens ett reg nummer på bilen ännu? Det går bra att skriva ut här

Vad heter forumet som har filmen?
Citera
2026-05-23, 21:51
  #309
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Bilförare är inte uppmärksamma på övergångsställen/cykelövergång. Nästan varje dag håller jag på att bli påkörd, visserligen inte i hög fart, men ändå. Jag är dock alltid beredd på det så jag väntar fast jag har företräde. Flickan väntade sannolikt inte, utan körde bara ut, och ja...bilisterna stannar inte helt enkelt. Vila i frid.

Nej, du har inte företräde, finns inget som heter så.
Däremot så har fordon väjningsplikt... idiotiskt nog.

RIP lille tös =/
Citera
2026-05-23, 21:58
  #310
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Polisen vill inte att klippet sprids då det väcker starka känslor hos människor.
Nu i veckan så uppmanade polisen i Irland att folk inte skulle sprida ett klipp som visade när några invandrarungdomar slog ihjäl en man i en park.
Allt som kan utmåla massinvandringen på ett negativt sätt vill man dölja från allmänheten.
Massinvandringen till västvärlden är statsmannamässigt den högsta prioriteten, över allt annat.
Mer så än det mest dyrbara i världen för oss en liten svensk flicka, som blev ihjälkörd av en främmande ockupant.
Ett av tusentals offer i detta angreppet på vår civilisation.
Det är klart att man vill mörklägga konsekvenserna av massinvandringen och hur hänsynslösa invandrare är mot oss och våra barn.
Om någon ser klippet så väcker det sympatier för offret och hat mot MGM, man förstår att nästa gång kanske det är mitt svenska barn som ligger i en blodpöl på marken.
I Kanada så blev ett helt hockeylag som färdades i en buss utraderat av en Indisk lastbilschaufför, han fick saft och bulle precis som denna GM kommer få.
Citera
2026-05-23, 22:56
  #311
Medlem
-Hengpung-s avatar
GE FAN i att söka efter videon eller fråga om den här i tråden. Detta är en familjs barn som har dött i en olycka. Videon på hennes död ska inte behöva hamna på diverse konstiga sidor i all evighet. Detta är en högst privat sak och tänk på föräldrarna som ni sårar om ni vill sprida en sådan video på internet. Moderator borde stänga av samtliga användare som frågar efter videon.
Citera
2026-05-23, 23:10
  #312
Medlem
Fortfarande ingen video på detta i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in