Citat:
Ursprungligen postat av
Spionkatten
Hur dokumentar jag i släktträdet när kvinnan har varit gift med två män. Den första maken har avlidit, de får barn tillsammans. Sen träffar hon och gifter sig med ytterligare en make, de får barn tillsammans. Ska båda makarna finnas med i släktträdet? Eller bara den första? Har någon varit i samma sits och hur gjorde ni då?
Pratar vi digitala släktträd eller fysiska på papper?
Alla digitala släkttjänster har funktioner för flera partners. Självklart ska alla vara med då släktforskning inte bara är ett listande av namn och datum utan en levnadsbeskrivning av en person. Redovisas inte en partner så kommer det ju att fattas x antal år.