2026-05-23, 12:58
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Uppstoppad rovfågel ?

Och vad var det hemska med det då ?
Nazityskarna använde ju örnar i sina emblem bl.a.
Citera
2026-05-23, 13:01
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Anställda ska naturligtvis utföra sina arbeten och lyda chefen vad gäller arbetet, i övrigt måste alla självklart få uttrycka sin politiska uppfattning och åsikt.
Moderator :O Inte bra. Vuxenmobbare på arbetsplatser , är det ok?
Citera
2026-05-23, 13:14
Medlem
De hade ju kunnat göra något positivt i stället t ex sätta upp en tavla med en bild på Sverigedemokraterna i Färgelanda. De ser ju ut som rena förbrytarregistret och n sådan tavla hade skrämt bort alla från kommunhuset

https://www.sd.se/fargelanda/vilka-vi-ar/
Citera
2026-05-23, 18:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Anställda ska naturligtvis utföra sina arbeten och lyda chefen vad gäller arbetet, i övrigt måste alla självklart få uttrycka sin politiska uppfattning och åsikt.
Nej, de är inte opolitisk tjänstemän då.
Citera
2026-05-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
Va, på riktigt? Ett porträtt på JÅ inne på sitt kontor?! Omg..........................

haha, yepp, en bild på Jimmy har den lilla rövslickaren, vad jag undrar är om bilden satt på väggen med någon blomma runt, eller på skrivbordet
Citera
2026-05-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
100 procent av SDare jag talat med i verkliga livet säger att de avskyr allt som heter vänsterpolitik.

100% av de jag känner som röstar på SD är mer vänster än sossarna är idag. Kanske de du pratat med avskyr MP mfl, alltså vänsterextremister och att du inte kan göra skillnaden mellan fördelningspolitik och modern vänsterpolitik. Om du verkligen ger dig tid att läsa på om SD och deras politik så hittar du mycket som är traditionell vänsterpolitik.
Citera
2026-05-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Jag skrev: Extrema nasse-vibbar att ha "store ledaren" inramad på kontoret. Skulle lätt tyckt det var värt att få sparken för att pranka en sån clown.

Att ha en bild på partiledaren på kontoret är ju helt klart nasse-aktigt men ingenstans har jag nämnt vad jag anser om partiet som sådant eller var jag placerar det på någon slags höger-vänsterskala.

När Stalin levde hade alla kommunistpartier en jättestor bild på honom på kansliet.

Du behöver förkovra dig i nutidshistoria.
Citera
2026-05-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
När Stalin levde hade alla kommunistpartier en jättestor bild på honom på kansliet.

Du behöver förkovra dig i nutidshistoria.

Och hade en vänsterpartist haft ett porträtt på Nooshi på sitt kontor hade jag tyckt det var kommunistvibbar. Så återigen, påvisa gärna var jag har blandat in nåt slags höger-vänster-resonemang? Ingenstans är svaret. Det är helt enkelt du som gått igång som en jävla alt-right-snöflinga och spillt ur menskoppen över tangentbordet.
Senast redigerad av Riddim 2026-05-26 kl. 09:08. Anledning: stavfel
Citera
2026-05-26, 14:11
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
De hade ju kunnat göra något positivt i stället t ex sätta upp en tavla med en bild på Sverigedemokraterna i Färgelanda. De ser ju ut som rena förbrytarregistret och n sådan tavla hade skrämt bort alla från kommunhuset

https://www.sd.se/fargelanda/vilka-vi-ar/
Eller så hade dom bara kunnat ge fan i att ta sig in på ett kontor där dom inte har att göra.
Citera
2026-05-27, 07:28
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
100% av de jag känner som röstar på SD är mer vänster än sossarna är idag. Kanske de du pratat med avskyr MP mfl, alltså vänsterextremister och att du inte kan göra skillnaden mellan fördelningspolitik och modern vänsterpolitik. Om du verkligen ger dig tid att läsa på om SD och deras politik så hittar du mycket som är traditionell vänsterpolitik.

SDare säger detta konstant men det är två problem med det: S har blivit ett högerparti under senaste decennierna då de lobbats rejält av Svenskt Näringsliv etc (som SD för övrigt avgudar) , samt att varenda SDare jag talat med rabblar högerfloskler , högerpolicies och ståndpunkter och inte för ett ögonblick kan sluta säga att de vill få slut på "sosseriet" vilket om man pressar dem verkar innebära alla minsta möjliga vänster liknande ståndpunkter de kan hitta. Enligt SDare är de vänster, den enda korrekta vänstern, men av någon anledning så verkar de pusha nästan exklusivt för att minska allt vad vänsterpolitik innebär till fördel för högern, därav varför de var så nöjda med att jobba med M, KD etc.

I övrigt röstar jag hellre på MP än SD då de inte sticker under stäv med vad de faktiskt står för, i motsats till SD.
Citera
2026-05-27, 07:52
Medlem
Citat:
De borde inte få sparken oavsett skämt eller inte.

Kommunala chefer måste också få yttra sig.
Nej jobba som chef på en kommunal arbetsplats ger inga rättigheter o få uttrycka sin politiska åsikt eller driva en privat politiks opinion på arbetstid.

Idetta fall gjorde man helt rätt o spara bägge två, vi kan inte ha ett land där offentligt anställda chefer driver en egen politisk åsikt, mest troligt fick dessa kicken på sin låga IQ, detta är ingen svår fråga, dessa chefter får driva sin politik privat eller i media, men på arbetsplatsen är kravet opartisk. Att dessa chefers IQ var så låg att man inte förstod grundpricipen med offentlig tjänste man, man har enkla principer o följa som chef.
1) Arbetsmiljöansvar
2) Maktbalans och diskriminering
3) Politisk fingertopps känsla.

Allt detta förstod inte dessa kommunalt anställda chefter, sparken var enda rätta.
Senast redigerad av hjorten16 2026-05-27 kl. 07:54.
Citera
2026-05-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
SDare säger detta konstant men det är två problem med det: S har blivit ett högerparti under senaste decennierna då de lobbats rejält av Svenskt Näringsliv etc (som SD för övrigt avgudar) , samt att varenda SDare jag talat med rabblar högerfloskler , högerpolicies och ståndpunkter och inte för ett ögonblick kan sluta säga att de vill få slut på "sosseriet" vilket om man pressar dem verkar innebära alla minsta möjliga vänster liknande ståndpunkter de kan hitta. Enligt SDare är de vänster, den enda korrekta vänstern, men av någon anledning så verkar de pusha nästan exklusivt för att minska allt vad vänsterpolitik innebär till fördel för högern, därav varför de var så nöjda med att jobba med M, KD etc.

I övrigt röstar jag hellre på MP än SD då de inte sticker under stäv med vad de faktiskt står för, i motsats till SD.

Du har fel i allt du säger och om du har läst på så har du inte velat ta till dig verkligheten. Den självklara som normalt folk fattar.

MP står för att krossa väst. Rösta du på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in