2026-05-22, 19:40
Medlem
godboys avatar
Om det nu max är 24h parkeringstid som max så ser jag inte problemet. Jag fattar att folk är jävligt slappa, men läs skyltarna vid varje tillfälle. Det är verkligen inte svårt. Sen undrar jag hur man är funtad om det kommer upp nya skyltar och inte upptäcker dessa, man borde ju ändå vara vaken på förändringar.
Citera
2026-05-22, 20:18
Medlem
tomatlarss avatar
Även om man har rutin att köra till ett vist ställe så borde man haja till när det helt plötsligt finns en ny skylt.
Citera
2026-05-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Även om man har rutin att köra till ett vist ställe så borde man haja till när det helt plötsligt finns en ny skylt.
Speciellt om det står en sådan här skylt mitt på gatan. Den som inte ser den borde inte köra bil.

https://postimg.cc/Zv32rYjG
Citera
2026-05-23, 11:17
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Speciellt om det står en sådan här skylt mitt på gatan. Den som inte ser den borde inte köra bil.

https://postimg.cc/Zv32rYjG

"Men klockan var ju bara 9 när jag parkerade."
Citera
2026-05-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Tyvärr uppmärksammas nya skyltar sällan av de som har vant sig vid hur det varit skyltat i kanske tio år. En extra tillkommen skylt som kommer tidigare än övriga skyltar borde dock gå att se.
Citera
2026-05-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Tyvärr uppmärksammas nya skyltar sällan av de som har vant sig vid hur det varit skyltat i kanske tio år. En extra tillkommen skylt som kommer tidigare än övriga skyltar borde dock gå att se.
Kolla bilden som jag postade i mitt förra inlägg från platsen. Hur fan kan man missa en sådan skylt?
Citera
2026-05-23, 22:33
Medlem
Citat:
Kolla bilden som jag postade i mitt förra inlägg från platsen. Hur fan kan man missa en sådan skylt?
Har noterat den, men vet ju inte hur den står i förhållande till infarten, ej heller om fler infarter finns.
Är parkeringsplatsen på s.k. civilrättsligt område förresten?
Citera
2026-05-23, 22:37
Medlem
Citat:
Har noterat den, men vet ju inte hur den står i förhållande till infarten, ej heller om fler infarter finns.
Jag känner inte till området, men kanske någon annan vet. Om inte så kanske man ser detta i Google Maps.
Citera
2026-05-23, 22:43
Medlem
Citat:
Jag känner inte till området, men kanske någon annan vet. Om inte så kanske man ser detta i Google Maps.
Det jag reagerar på är att det är skylt C39 som används och inte C35. Sedan kan den stå mitt i vägen eller till vänster, då gäller ju inte skylten alls. Men det detaljer, och uppgifter om eventuella övriga skyltar har vi tyvärr inte.
Citera
2026-05-24, 20:31
Medlem
Citat:
Nej det vet du ju, det är skyltat med områdesmärke E20 med inbyggt vägmärke C39 förbud mot att stanna eller parkera ett fordon, C39 finns inte på civilrättslig mark. Vägmärke C39 offentlig rättslig reglering, 3 stycken parkeringsvakter med gula västar i artikeln, felparkeringsavgiften låg på 1000 kronor!
Citera
2026-05-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Nej det vet du ju, det är skyltat med områdesmärke E20 med inbyggt vägmärke C39 förbud mot att stanna eller parkera ett fordon, C39 finns inte på civilrättslig mark. Vägmärke C39 offentlig rättslig reglering, 3 stycken parkeringsvakter med gula västar i artikeln, felparkeringsavgiften låg på 1000 kronor!
Att C39 inte skal förekomma på civilrättslig mark är givet, men hindrar ju inte att så ändå är fallet ibland.
Vad inverkar vaktens gula västar på det hela?
Citera
2026-05-24, 21:46
Medlem
Citat:
Att C39 inte skal förekomma på civilrättslig mark är givet, men hindrar ju inte att så ändå är fallet ibland.
Vad inverkar vaktens gula västar på det hela?
Gula västar med emblemet parkeringsvakt vid hjärtat visar att parkeringsvakten är förordnad av kommunen att parkerings övervaka allmän plats mark, se västen;
https://www.ovbutiken.se/parkeringsvakt-reflexvast-tight-texstar-security-2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in