2026-05-23, 09:26
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashToTheRight
Vänligen acceptera händelseförloppet och sprid inte fler osanningar då vi var flera som befann oss på platsen vid tidpunkten, bevittnade händelsen och har en klar (även dokumenterad) bild över hur olyckan gått till samt vem/ vilken bil som orsakat flickans död.

Innanför avspärrningarna i nedan video befinner sig polis, räddningstjänst, sjukhuspersonal samt förarna till dom krockade bilarna. VW föraren dvs MGM är i detta skede redan avförd med ambulans för kontroll.

https://www.facebook.com/share/v/18KtYVjZy5/?mibextid=wwXIfr

Tack!
Kan du bekräfta då att föraren är killen i grön tröja som tas omhand av ambulanspersonal och personal från räddningstjänsten?

Du har möjligtvis inte reg nr på passaten?
Citera
2026-05-23, 09:26
Medlem
Bara kolla folksamlingen på bilderna. Var och varannan står med mobilerna riktade mot olyckan. Vidrigt beteende. Identifiera och döm hårda straff.
Citera
2026-05-23, 09:29
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Rimligen så ja.

Nej det är inte fel, det är föraren av passaten, alltså GM
Citera
2026-05-23, 09:30
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Ägaren innehar bilfirma och äger över 10 fordon, om du hade orkat googla
Ja? Och? Jag konstaterade bara att bilen var till salu.
Citera
2026-05-23, 09:30
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra fråga!
Den av MGM påkörda mercan står 20 meter efter övergångsstället.
Är det efter övergångsstället överkörning av tjej skett eller har MGM fortsatt vidare efter övergångsstället?
Får inte ihop det.

Se här

Mercan är nästan oskadd medan MGM bil kraftigt deformerad i fronten.
Det blir en rejäl bromssträcka om bildråparen körde långt över tillåtna 40 km/h.

Liten bit från längre citat från lokaltidningen i inlägg nr 5:

" Enligt ett vittne på platsen blev ett barn påkört när det var på väg över ett övergångsställe. En bil ska då ha kommit i hög fart och kört på barnet."
Citera
2026-05-23, 09:34
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaningardin
Flickans kompisar har börjat lägga ut videor på dem på TikTok och sörjer. Kolla nyhetskanalernas kommentarsfält på TikTok
Alla har inte TikTok. Är inte 12.

Lär er sprida bilder/videor utanför TikTok nån gång... Den yngre generationen är helt jävla tappad.
Citera
2026-05-23, 09:37
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsieurHildange
Det är så det funkar i Malmö. De unga männen står på kö med sina modifierade bilar och kör rally dag som natt, de äger gatorna, stör ut de boende och ingen gör något. Och 99 % är arabiska män, fattar inte hur man kan bete sig så som gäst i ett annat land.

Jag vet att den här helt fruktansvärda händelsen, eller den på Föreningsgatan nyligen när en BMW-idiot körde av vägen och in i folk talar emot det, eftersom det är två exempel på kort tid, men jag upplever själv som fotgängare/cyklist, att unga, vansinneskörande bilister är relativt få i Malmös trafik. Den kategori trafikanter som jag själv fruktar i trafiken är bussarna. De gånger jag själv har varit nära att hamna i allvarlig olycka har det alltid handlat om en jäkla buss, som kört fort som fan mot rött, eller inte stannat vid övergångsställ så jag fått mer eller mindre slänga mig ur vägen för att inte bli påkörd.
Citera
2026-05-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Tack!
Kan du bekräfta då att föraren är killen i grön tröja som tas omhand av ambulanspersonal och personal från räddningstjänsten?

Du har möjligtvis inte reg nr på passaten?

*Två personer som artikeln nedan också bekräftar är avförda i ambulans till sjukhus dvs flickan samt VW föraren = Mannen i grön tröja, liggandes på bår enligt tidigare bifogade bilder.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=7a2ea0ae-481a-4f76-bfd7-9f83a350772e

*Delger inte reg nr (passaten) i dagsläget.
Senast redigerad av FlashToTheRight 2026-05-23 kl. 10:22.
Citera
2026-05-23, 09:42
Avstängd
Nationalromantiks avatar
Jag har bott i Malmö.

Trafiken där är ett skämt, invandrare samt andra generationens invandrare kör som dårar.

I Malmö ser man trafiksignaler som förslag snarare.

Dessutom är det extremt många som är narkotikapåverkade som kör bil.
Citera
2026-05-23, 09:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19

Lär er sprida bilder/videor utanför TikTok nån gång... Den yngre generationen är helt jävla tappad.

Facebook då eller ?
Där män som är intresserade av 12 åringar hänger

Hon kallas barn i första posten, så återstår ta reda på de.
Citera
2026-05-23, 09:57
Medlem
paddan82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19

Är inte du själv helt tappad som vill se en video/bild på en död/döende flicka??
Citera
2026-05-23, 09:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Svenskar också.

Man kan kanske sammanfatta de i ordet maskulina män...
Oavsett bakgrund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in