Citat:
Ursprungligen postat av
Populus
Kände inte till att Unraid brukar ligga på ett USB. Tanken var att köra det på min NVMe. Och det verkar ju gå nu. (=
Nu har jag äntligen byggt i chassit (legat i 2 månader utan att jag orkat ta tag i det... pga väntan på andra saker )
Men nu så kan jag ge lite feedback på det chassit.
Sjukt smidigt i området för moderkortet etc. Lätt att komma åt m.m
Nackdel TAPPA inte bort den lilla medföljande skruvmejseln för att öppna den delen. Någon liten liten insektenyckel.
Men utrymmet för att komma åt den övre delen var genomtänkt.
Montera diskarna.
Mycket enkelt. Handtagen för att dra ur hårddiskarna känns som de ska gå sönder men med tanke på att dom inte har släde för varje disk så fungerar det ok. Hade hellre haft en släde man monterar diskarna i.
Baksidan. HA INTE LÅNGT nätagg. Det blir trångt av hellvete mot backplaten för de 4 diskarna.
Jag är glad att jag kunde pressa lite utan att de blev något fel.
Och då backplatsen ( den för 8 och den för 4) kräver totalt 3 st molex ström och 2 st sata ström så blir det mycket kablar i en klump bakom allt. Så att montera det snyggt var mer eller mindre omöjligt.
Ljudnivån. Det är 3 st fläktar förmonterade. Dessa har ganska hög ljudnivå så kommer byta ut dessa mot noktua fläktar istället.
Men kylningen fungerar kanonbra för mina diskar. (gamla chassit låg på mellan 40 och 60 grader)
Idag har jag pressat den lite och inte kommit över 40.