Citat:
Nej jag utgår ifrån att han är pedofil, eventuellt nekrofil och det är drivkraften att mörda.
Och jag tänker att han kan ha valt offer och plats av yttre händelser i nutid och jag tror att hans personlighet passar in på att om han får motstånd i sitt närområde av både de som är maxat emot pedofiler och fick medieuppmärksamheten och andra auktoriteter som polisen med statligt våldsmonopol mot pedofiler så blir han ”besatt” av att inte hindras utföra sitt begär i det området.
Och att han kan ha sett ut offer i förväg som påminner om Wilma, han kallar sig ju knappast Wilma Andersson av en slump och katalysatorn i December blev Salemdemonstrationen som delvis indirekt även är emot såna som honom själv.
Och jag tänker att han kan ha valt offer och plats av yttre händelser i nutid och jag tror att hans personlighet passar in på att om han får motstånd i sitt närområde av både de som är maxat emot pedofiler och fick medieuppmärksamheten och andra auktoriteter som polisen med statligt våldsmonopol mot pedofiler så blir han ”besatt” av att inte hindras utföra sitt begär i det området.
Och att han kan ha sett ut offer i förväg som påminner om Wilma, han kallar sig ju knappast Wilma Andersson av en slump och katalysatorn i December blev Salemdemonstrationen som delvis indirekt även är emot såna som honom själv.
Många verkar vilja få allt att passa in i ett tydligt psykologiskt narrativ där varje detalj har symbolisk betydelse, men verkliga gärningspersoner är ofta mer motsägelsefulla och kaotiska än så.
Själva grunddrivkraften till mordet har inget att göra med någon demonstration eller samhällskonflikt. Rent teoretiskt skulle dom kunna fungera som triggers, vilket jag heller inte tror. Mer troligt är att han veckorna före mordet upplevt nån typ av förlust/avvisande från släkt, vänner, arbete eller bostad, vilket fått honom att vilja återta kontrollen genom att känna makt och dominans.
Eskaleringen kan praktiskt gått från att ha fantiserar under lång tid, men som nu blir mer detaljerade och extrema. När detta inte räcker börjar han planera och syssla med gränsöverskridande beteende, typ ut med bilen och spana och till sist kan han inte stå emot när tillfället ges när han ser en ensam kvinna på en öde väg.