Citat:
Ursprungligen postat av
Nattbroder
Hela livet är en waste.
Vi går i skola 12 år ihop med störande tattarbarn. Förr fanns OBS-klasser, men dessa är borta.
Sen knegar vini 40 år ihop med idioter.
Sen får man vara ifred ett par år innan man avlider.
Detta är fel. Varför säger inte folk ifrån?
Jag har tänkt liknande tankar. Jag ser det som att jag byter bort någonting som har högre värde (min tid) mot något som har lägre värde (den lön jag får).
De som ärver rikedom har en sanslöst stor fördel (förutsatt att de är upplärda och har ekonomisk kompetens).
Rimligen vill man ju ändå leva en livsstil som tilltalar en själv och hur man vill leva kommer ju då diktera ens ambitioner.
Det går att argumentera för att det är slöseri att jobba även om man tjänar summor pengar.
Det är lätt att tro att man vill leva en extremt lyxig livsstil men de flesta brukar vara nöjda med ett dugligt hem, vänner, mat på bordet, kunna gå ut på restaurang, kunna hitta på sociala aktiviteter och kunna resa och kanske lämna sig ett litet arv till barnen etc.
Jag är precis över 30 år och jag har redan insett detta sedan en tid tillbaka så jag har lagt in en högre växel och prognosen ser bättre ut än för snittet, betydligt bättre, men det är inte bra nog så bara att fortsätta.